۱۱۶ متخلف شکار و صید در بوشهر دستگیر شدند

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۱۱:۳۴:۵۴
کد خبر: ۹۰۲۸۹۳
۱۱۶ متخلف شکار و صید در بوشهر دستگیر شدند
محیط‌بانان استان بوشهر در نیمه نخست امسال، ۱۱۶ متخلف شکار و صید را دستگیرکرده و به مراجع قضایی تحویل داده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر، گفت: با تلاش‌های شبانه روزی محیط‌بانان در مناطق تحت مدیریت این اداره کل توانسته ایم در نیمه نخست امسال، ۲۲ فقره شکار و صید غیرمجاز را کشف کنیم که این آمار بیش از ۱۰ برابر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

سیداحسان موسوی با اشاره به دستگیری ۱۱۶ متخلف شکار و صید در این مدت، افزود: دستگیری متخلفان پیش از ارتکاب جرم و شکار، به عملیاتی پیچیده نیاز دارد، که با تلاش شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست استان محقق شده است.

او همچنین با اشاره به افزایش سه برابری کشف سلاح غیرمجاز، بیان کرد: کشف سلاح غیرمجاز در نیمه نخست امسال، نسبت به همین دوره در پارسال، بیش از سه برابر و سلاح‌های مجاز بیش از دو برابر شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: کشف ادوات و وسایل شکار نیز نسبت به نیمه نخست پارسال، بیش از دو برابر شده است.

موسوی همچنین با قدردانی از قضات استان برای دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌های تخلف شکار و صید، عنوان کرد: در شش ماه نخست امسال، ۷۷ فقره پرونده برای متخلفان شکار و صید تشکیل شده که نسبت به همین دوره در سال ۹۷ بیش از دو برابر شده است.

او به اجرای طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در مدارس هم اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح بیش از ۳۶۵ نفر ساعت کلاس در نیمه نخست امسال، برگزار کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم این دوره‌های آموزشی را برای نیمه دوم امسال در مدارس استان گسترش دهیم.

نظر شما