مدیرکل بهزیستی قزوین:

منع زنان و دختران از حضور در اجتماع و تعلیم و تربیت ؛ آسیب پذیری آنان را بیشتر می کند

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۰:۳۳:۳۷
کد خبر: ۹۲۷۸۶۴
منع زنان و دختران از حضور در اجتماع و تعلیم و تربیت ؛ آسیب پذیری آنان را بیشتر می کند
بهزیستی در سال جاری به پنج هزار و ۶۶۴ خدمت مددکاری، روانشناسی، بهداشتی درمانی، حقوقی، تیمی، آموزشی و تلفنی داده است و همچنین مراکز تحت پوشش بهزیستی استان قزوین در نیمه نخست امسال ۶۱ زن و دختر در معرض آسیب‌های اجتماعی را به منظور بهره‌مندی از خدمات دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی پذیرش کردند.

به گزارش برنا از قزوین مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بسته به نوع آسیب در دختران و زنان، مراکز مختلفی را از جمله خانه امن، مرکز بازپروری و ندای مهر ایجاد کرده است.

علیرضا وارثی در ادامه گفت مرکز خانه امن بهزیستی ، زنان خشونت دیده را به همراه کودکانشان که نیازمند دریافت خدمات سرپایی و اقامتی هستند تحت پوشش قرار می‌دهد که در سال جاری پنج نفر در این زمینه پذیرش شدند و پنج هزار و ۶۶۴ خدمت مددکاری، روانشناسی، بهداشتی درمانی، حقوقی، تیمی، آموزشی و تلفنی دریافت کردند.

وی افزود: مرکز ندای مهر نیز از دیگر مراکز بهزیستی استان است که در آن دختران در معرض آسیب شناسایی شده و برای ارتقای سطح امنیت محیط زندگی‌ و توانمندسازی آنها تلاش می‌شود. و در این مرکز نیز ۳۱ دختر در نیمه امسال پذیرش شده و هزار و ۶۰۴ خدمت دریافت کردند.

وارثی بیان کرد: یکی دیگر از مراکز ویژه زنان در معرض آسیب، مرکز بازپروری است که حمایت و نگهداری از چنین دختران و زنانی را بر عهده دارد و امسال ۲۴ نفر را پذیرش کرده است. و مرکز خانه سلامت دختران نیز که حمایت و نگهداری از دختران و ارائه خدمات به آنها را عهده دار است، امسال یک نفر را پذیرش کرد.

مدیرکل بهزیستی قزوین با بیان اینکه فعالیت این مراکز از اهمیت زیادی برخوردار است ادامه داد:اگر عده ای از افراد جامعه از جمله زنان، دختران و کودکان به دلایل فردی، خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از حضور در صحنه اجتماع و تعلیم و تربیت منع شوند فرصتی برای آسیب پذیری بیشتر آنان فراهم می‌شود از این رو بهزیستی به منظور نگهداری و حمایت از اقشار در معرض آسیب حمایت‌های اجتماعی را تا زمان استقلال و خودکفایی فردی و اجتماعی آنان فراهم می‌کند.

وارثی در پایان گفت: علاوه بر زنان و دختران، دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی به حمایت اجتماعی از مبتلایان به اختلال هویت جنسی نیز می‌پردازد که امسال ۱۰ نفر را در این خصوص پذیرش کرده و آموزش داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز