نوید مظفری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فوتبال با اشتباهات زیباست/ VAR نمی‌تواند به رشد داوری کشورمان کمک کند/ با همان روند قدیمی کار را ادامه دهیم

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۲:۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۰۸۰۰
پیشکسوت داوری فوتبال گفت: درست است که فوتبال دیگر تبدیل به یک صنعت شده اما باید پذیرفت فوتبال بازی اشتباهات است و اگر بخواهیم از این گونه تکنولوژی‌ها استفاده کنیم قطعا جذابیت این رشته را از بین خواهیم برد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نوید مظفری، پیشکسوت داوری فوتبال، درباره تصمیم جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص استفاده از var در لیگ قهرمانان در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: وقتی فیفا از این تکونولوژی استفاده می‌کند، طبیعتا کنفدراسیون‌ها را نیز مجاب به استفاده از این سیستم می‌کند اما اینکه این تکنولوژی می‌تواند به رشد فوتبال کمک کند یا خیر باید از جهات مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

او ادامه داد: به‌شخصه این سیستم را نمی‌پذیرم. درست است که فوتبال دیگر تبدیل به یک صنعت شده اما باید پذیرفت فوتبال بازی اشتباهات است و اگر بخواهیم از این‌گونه تکنولوژی‌ها استفاده کنیم قطعا جذابیت رشته پرطرفدار را از بین خواهیم برد. از طرفی این ویدیوها هم از طریق یکسری اشخاص چک می‌شوند بنابراین امکان خطا در این بخش هم وجود دارد و با این اوصاف بهتر است فوتبال را با همان روند قدیمی دنبال کنیم.

مظفری در پاسخ به این سوال که آیا استادیوم‌های ایرانی ظرفیت استفاده از var را دارند؟ توضیح داد: بدون تردید در زیر ساخت‌هایمان مشکل داریم با روندی هم که در چند سال اخیر مشاهده کردیم بعید می‌دانم به این سرعت بتوانیم از این سیستم در ایران استفاده کنیم مگر اینکه چنین قوانین سختگیرانه‌ای باعث شود کمی در عملکردمان تجدید نظر کنیم چون ممکن است میزبانی‌ها به خطر بیفتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز