در قرائت گزارش ویژه در صحن علنی مجلس صورت گرفت؛

زارع: استقلال و پرسپولیس به لحاظ مالی در ۳ سال گذشته روند بهتری نسبت به قبل داشته‌اند

۱۳۹۹/۰۲/۲۳ - ۱۳:۴۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۰۱۲۱۷
زارع: استقلال و پرسپولیس به لحاظ مالی در ۳ سال گذشته روند بهتری نسبت به قبل داشته‌اند
رییس کمیته فوتبال مجلس گفت: به لحاظ مالی طی سه سال اخیر استقلال و پرسپولیس روند بهتری نسبت به سنوات پیشین داشته‌اند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رحیم زارع، رییس کمیته فوتبال مجلس و سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گزارش این کمیسیون درباره درآمدزایی و خصوصی سازی باشگاه‌ های ورزشی با محوریت سرخابی های پایتخت را امروز در صحن علنی مجلس قرائت کرد.

بر اساس این خبر رحیم زارع در صحن علنی مجلس امروز 23 اردیبهشت 1397 با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل(44) قانون اساسی در مورد درآمدزایی و خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی را قرائت کرد.

رییس کمیته فوتبال مجلس در مجلس شورای اسلامی در تشریح این گزارش با بیان اینکه تجربه خصوصی‌سازی در کشورهای مختلف جهان و داخل کشور نشان می‌‌دهد ‌رویکرد واحدی برای خصوصی‌‌سازی و کاهش تصدی‌‌گری دولت وجود ندارد، گفت: اجرای موفق این برنامه ‌تابع عوامل و شرایط متعددی بوده و الزام‌های خاصی دارد.

نماینده آباده  افزود: در این باره می توان گفت بدون فراهم شدن زیرساخت‌های درآمدزایی باشگاه‌ها و تعیین ضوابط حِرف و مشاغل ورزش حرفه‌ای و ضوابط بیمه‌ای و مالیاتی، نوع و روش واگذاری، به تنهایی نمی‌تواند ضامن موفقیت ‌خصوصی‌سازی در ورزش حرفه‌ای کشور باشد.

مع‌الوصف، درصورت اصرار قانونگذار مبنی‌ بر واگذاری دو شرکت فرهنگی-ورزشی‌ دو پیشنهاد در این باره مطرح است؛ پیشنهاد نخست اینکه عبارت «وباقی سهام به‌صورت خرد» از حکم قانون بودجه سال 1398 حذف شود و این یعنی اینکه درحال حاضر نیمی از سهام دو باشگاه از طریق فرابورس به‌صورت بلوکی عرضه شود.

نماینده مردم آباده در ادامه عنوان کرد: پیشنهاد دوم این است که در مقطع کنونی و با اقتضائات و موانع موجود «واگذاری 80 درصد از سهام برند دو باشگاه (دارایی‌های نامشهود) از طریق فرابورس (بازار دارایی فکری) به شرکت‌های سهامی عام دارای حداقل ده هزار سهام‌دار به‌صورت بلوکی و باقی سهام به‌صورت خرد به هواداران (در قالب شرکت تعاونی سهامی عام) عرضه شود. در غیر این صورت، واگذاری به روش «پیمان مدیریت» (حفظ مالکیت دولت و مدیریت بخش غیردولتی) از طریق مزایده عمومی سازمان خصوصی‌سازی پیشنهاد می‌شود.

عضو فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی در بخشی از این گزارش تاکید کرد: عملکرد ورزشی و اقتصادی دو باشگاه طی سالیان اخیر با نوسانها و فراز و فرودهایی همراه بوده است؛ هر چند به لحاظ مالی طی سه سال اخیر روند بهتری نسبت به سنوات پیشین داشته اند و بعضاً ‌با حمایت اسپانسرها، کمک هواداران از طریق سامانه‌های پیامکی و ثبات مدیریتی نتایج قابل قبولی نیز کسب شده است

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد: مطلب حائز اهمیت دیگر این است برای جلوگیری از حاشیه و هجمه‌های وارده بر دولت توسط ورزش‌ دوستان و به ویژه هواداران باشگاه های ورزشی شهرستانی، لازم است تا واگذاری هر دو باشگاه، مسئولیت هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال توسط هیأت دولت از وزارت ورزش و جوانان گرفته و به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز