جواد شفیعی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نظارتی روی فعالیت مربیان وجود ندارد/ مردم باید نسبت به مربیان مجازی شناخت پیدا کنند

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۰۴:۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۰۰۱۴۲۴
نظارتی روی فعالیت مربیان وجود ندارد/ مردم باید نسبت به مربیان مجازی شناخت پیدا کنند
مربی رسمی آمادگی جسمانی آکادمی ملی المپیک گفت: نظارتی روی فعالیت مربیان چه در بخش آنلاین و چه در بخش حضوری وجود ندارد. مربیان حتی در باشگاه‌ها بدون اینکه اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند یا مدرک معتبری داشته باشند، فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ جواد شفیعی، مربی رسمی آمادگی جسمانی آکادمی ملی المپیک، در خصوص فعالیت مربیان ورزشی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: بحث تمرینات آنلاین در شبکه‌های مجازی از قبل‌تر نیز وجود داشت اما الان به دلیل شرایط کرونایی خیلی بیشتر شده است. نمی‌توانیم بگوییم این تمرینات مفید است یا مضر، چون نظارتی روی این مسئله نیست، هرکسی می‌تواند خود را مربی معرفی کرده و هزینه‌هایی دریافت کند. کلا نظارتی روی فعالیت مربیان چه در بخش آنلاین و چه در بخش حضوری وجود ندارد. مربیان حتی در باشگاه‌ها بدون اینکه اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند یا مدرک معتبری داشته باشند، فعالیت می‌کنند.

وی افزود: خیلی‌ها کلاس‌های مربیگری آنلاین برگزار می‌کنند بدون این که حتی روی همین کلاس‌ها نظارتی وجود داشته باشد. الان در آکادمی ملی المپیک طرحی داریم که از کارشناسان خواستیم ویدئوهایی درست کنند برای تمرین یا مرتبط با علوم ورزشی.

شفیعی گفت: کمیته ملی المپیک در بعد قهرمانی، وزارت ورزش و فدراسیون‌های تابعه یعنی فدراسیون همگانی و پرورش اندام که این مدارک مربیگری را ارائه می‌کنند، باید برای افرادی که می‌ خواهند فعالیت کنند، گواهی‌های معتبر صادر کنند. باید این را به مردم آموزش دهیم تا اگر می‌ خواهند از این مربیان استفاده کنند، با جستجویی ساده در خصوص کارنامه کاری آن مربی اطلاعات کافی به دست بیاورند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز