سعید آذری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اعضاء مجمع، هنوز نمی‌دانند اساسنامه جدید به چه شکلی است/ نهاد‌های عمومی غیردولتی، تابع قانون تجارت نیستند/ همه تیم‌ها می‌توانند از حق خود دفاع کنند

۱۳۹۹/۰۲/۲۶ - ۱۱:۴۵:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۲۲۱۹
اعضاء مجمع، هنوز نمی‌دانند اساسنامه جدید به چه شکلی است/ نهاد‌های عمومی غیردولتی، تابع قانون تجارت نیستند/ همه تیم‌ها می‌توانند از حق خود دفاع کنند
مدیرعامل باشگاه فولاد گفت: کرونا یک معضل جهانی است. تیمی که به دنبال اعلام قهرمانی است، تیمی که نمی‌خواهد سقوط کند و تیمی که میانه جدول است، همه حق دارند از حقوق خود دفاع کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره  اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال جهت ارسال به فیفا به خبرنگار برنا گفت: برای اصلاح اساسنامه ابتدا باشگاه‌ها درخواست پیشنهاد کردند. وقتی همکاران از ما پیشنهاد‌ها را گرفتند به آن‌ها گفتم این حرکت خوب است، اما باید ببینیم این پیشنهاد‌ها لحاظ شده است. این اتفاق خوبی بود، اما نه آن قدر مهم که اگر اساسنامه‌ای تصویب شد، آن را قبل از ارسال به فیفا برای مطالعه‌ اعضاء ارسال نکنند. باید اساسنامه را ارسال کنند تا اعضاء مجمع آن را مطالعه کنند و ببینند آیا پیشنهاداتی که مطرح کردند در آن لحاظ شده است یا خیر. اگر این روال طی شود، قطعا فرآیندی خوبی است. اگر هم این روال طی نشود، شرایط باگذشته تفاوتی ندارد.

وی افزود: اولین کسی که این موضوع را به شکل قانونی آغاز کرد، من بودم. دوستان در حال حاضر به این نقطه رسیدند که در آن زمان، اشتباه کرده اند و امضاء خود را پس گرفتند. اگر بنا باشد، تمامی تصمیمات به این شکل گرفته شود، تغییری در وضعیت اساسنامه به وجود نخواهد آمد. هیچ یک از اعضاء مجمع، هنوز نمی‌دانند اساسنامه جدید به چه شکلی است و قرار است چه چیزی به فیفا ارسال شود. در صورت رخ دادن این اتفاق، یک بی حرمتی به اعضاء مجمع می‌شود.

آذری ادامه داد: اقدام فدراسیون فوتبال، به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی، در ظاهر گامی مثبت است. نهاد‌های عمومی غیر دولتی، تابع قانون تجارت نیستند در صورتی که فدراسیون فوتبال به عنوان یک شرکت تجاری باید تابع قانون تجارت باشد. اگر دقت کنید، فیفا به عنوان بالاترین مرجع برگزاری مسابقات فوتبال و سازماندهی فوتبال، در مرکز تجاری سوئیس ثبت شده است. چرا فیفا در شرکت‌های تجاری ثبت می‌شود، اما ما سعی داریم کلمه‌ای که دنیایی از مفاهیم را دارد برداریم. برداشتن کلمه‌ای از عنوان نهاد عمومی غیردولتی، به آسانی نیست که با انجام آن، مدعی شویم مشکل ما حل شده است.

مدیرعامل فولاد گفت: سعی می‌کنم در باب اصلاح اساسنامه صحبت نکنم. هرچقدر صحبت می‌کنم حساسیت‌ها، خصوصا روی خودم، زیاد می‌شود. نظر من در قالب ۳۱ پیشنهاد ارائه شده است. من به عنوان یک عضو مجمع، تکلیف مشخصی دارم و آن را انجام داده ام.

آذری افزود: مهم‌ترین موضوع این است که ارکان انضباطی فدراسیون فوتبال باید در مجمع باشد و نواب رئیس باید توسط مجمع انتخاب شوند. نبی خوشبختانه از مدیران کارکشته فوتبال است و این مسائل را به خوبی می‌داند. اگر این موارد را لحاظ نکنند، اساسنامه مجددا بر می‌گردد. قاعدتا این اتفاقات باید رخ دهد، اما ایراد بزرگی که در حال حاضر به این اساسنامه وارد است، این است که اعضای مجمع، هیچ کدام مفاد اساسنامه را نمی‌دانند. اقلیتی که خودمان به عنوان هیئت رئیسه انتخاب کرده ایم، مجددا برای کل مجمع، تصمیم گیری می‌کنند. هیئت رئیسه، منتخب مجمع هستند و باید بر اساس اساسنامه‌ای که قبول دارند و پیرو سیاست‌های مجمع حرکت کنند. نمی‌شود اساسنامه‌ای را که هیچ فردی نخوانده است، به فیفا ارسال کنند و بعد به پیشنهاداتی که قبلا از مجمع دریافت کردند، استناد کنند.

آذری در ارتباط با نامه‌ای که برخی از باشگاه‌ ها برای برگزاری رقابت‌های لیگ ارسال کردند گفت: باشگاه فولاد، هیچ نامه‌ای مبنی بر برگزاری یا برگزار نشدن لیگ ارسال نکرده است. باید به یک نقطه برسیم که هر کاری در کشور، متولی خاص خود را دارد. کرونا یک معضل جهانی است. تیمی که به دنبال اعلام قهرمانی است، تیمی که نمی‌خواهد سقوط کند و تیمی که میانه جدول است، همه حق دارند. اگر شخصی پیشنهاد می‌دهد، به او حمله نکنند. اجازه بدهیم همه از حقوق خود دفاع کنند، اما باید حرف اول و آخر را ستاد ملی مبارزه با کرونا بزند. سازمان لیگ وظیفه کنترل دستورالعمل‌های بهداشتی را ندارد. اگر مایل به برگزاری مسابقات هستند، باید ساز و کار برگزاری را هم اعلام و آماده کنند.

آذری در ادامه گفت: اگر بنا شد لیگ برگزار شود، مهم‌ترین موضوع، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. تضمین حفظ سلامت، خواسته‌ای نیست که از سازمان لیگ، داشته باشیم، باید از متولی بهداشت و سلامت این موضوع را بخواهیم.

او در پایان یادآور شد: روزی که در اوج بحران کرونا بودیم، فولاد اعلام کرد بهتر است لیگ را تعطیل کنیم. موضع ما تغییری نکرده است، اما هیچ مکاتبه و نامه نگاری انجام نداده ایم. برای من و باشگاه فولاد، مهم‌ترین موضوع، سلامتی تمامی اعضای درگیر در فوتبال است. اگر بنا است تنها یک نفر، از این برگزاری آسیب ببیند بهتر است فوتبال نباشد. فوتبال برای لذت بردن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز