ابراهیم میرزاپور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فوتبال ایران در حال پوست‌اندازی در بخش مربیان است/ با ۱۸ تیمی شدن لیگ برتر هیچ باشگاهی ضرر نمی‌کند/ منکر شانس بالای قهرمانی پرسپولیس نیستم

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۱۰:۱۹:۲۷
کد خبر: ۱۰۰۲۴۵۸
فوتبال ایران در حال پوست‌اندازی در بخش مربیان است/ با ۱۸ تیمی شدن لیگ برتر هیچ باشگاهی ضرر نمی‌کند/ منکر شانس بالای قهرمانی پرسپولیس نیستم
مربی تیم فوتبال پیکان گفت: فوتبال ایران در حال پوست‌اندازی در بخش مربیان است و مربیان بزرگ و با انگیزه‌ای به فوتبال ایران معرفی شده‌اند و این اتفاق اتفاق بسیار خوبی است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ابراهیم میرزاپور، پیشکسوت فوتبال ایران پیرامون موضوع ادامه رقابت‌های لیگ برتر به خبرنگار برنا گفت: شرایط حال حاضر کشورمان به گونه ای است که نمی‌ توان در مورد ادامه رقابت‌های لیگ برتر از طرف خودمان حرفی بزنیم اما به نظر من باید بر اساس محوریت سلامتی بازیکنان، کادر فنی، پزشکان، عوامل برگزاری و خانواده آنها که بخشی از جامعه به شمار می روند تصمیم منطقی و صحیح اتخاذ شود.

وی در ادامه افزود: مسابقات را در صورتی می توانیم برگزار کنیم که تضمین سلامتی بازیکنان وجود داشته باشد. سلامتی چیزی نیست که وقتی به خطر افتاد کسی با قبول مسئولیت بتواند آن را به گردن بگیرد.

مربی پیکان در پاسخ به این سوال که نظرش پیرامون صحبتی که می‌گویند بهتر است لیگ تعطیل شود و بر اساس همین جدول تیم ها به مسابقات آسیایی بروند و تیم قهرمان و تیم های سقوط کننده مشخص شود، اظهار کرد: در صدر جدول 10 امتیاز فاصله وجود دارد اما در پایین جدول چهار-پنج تیم فاصله کمی با هم دارند و همه شانس رسیدن به میانه جدول را دارند. اگر مسابقات ادامه پیدا کند شک نکنید این جدول دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد. حتی امکان تغییر در صدر نیز وجود دارد. منکر شانس بالای قهرمانی پرسپولیس نمی شوم اما بعد از پرسپولیس چند تیم هستند که با همدیگر رقابت حساسی دارند. به نظر من این که بخواهند این جدول را برای تیم سقوط کننده و یا سهمیه اعلام کنند واقعاً بی‌انصافی است.

وی افزود: بی تردید جایگاه پیکان این مکان جدول نیست و بعد از اینکه تغییرات کادر مربیگری در پیکان انجام شد ما تا به خودمان بیاییم و تیم بتواند با تفکرات جدید ویسی جان بگیرد لیگ تعطیل شد. نمی‌خواهم بگویم که وضعیت پیکان بسیار خوب است اما پیکان از ابتدای فصل هم بازی‌های بدی را ارائه نمی‌کرد. خوب بازی می کردیم و در نتیجه گرفتن مشکل داشتیم. ما شرایط سختی داریم اما ویسی قبلا توانایی خود را ثابت کرده است. ضمن اینکه آقای گرشاسبی نیز به عنوان مدیرعامل باشگاه اضافه شده و فکر می‌کنم در پرسپولیس کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته و نشان داد می‌توان با کمترین امکانات بهترین نتایج را گرفت. پرسپولیس در آن فصل علیرغم بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد و مدیریت آن موقع  اصلاً کار ساده ای نبود و مطمئن باشید پیکان در ادامه راه می تواند با قدرت این فصل را به پایان برساند. به هر حال نظر بنده این است که  مسابقات لغو شود و لیگ آینده با 18 تیم برگزار شود.

میرزاپور ادامه داد: نمی دانم اگر در دو فصل آینده ما لیگ 18 تیمی داشته باشیم  چه اتفاق خاصی خواهد افتاد. اینکه بگوییم فقط این 16 تیم می توانند در سطح لیگ باشگاه داری کنند درست نیست و هستند باشگاه‌هایی که توان حضور در این سطح را داشته باشند. امیدوارم مسئولان در این رابطه تصمیمات درستی اتخاذ کنند با 18 تیمی شدن لیگ برتر هیچ باشگاهی ضرر نخواهد کرد.

دروازه بان تیم ملی در جام جهانی 2006 آلمان پیرامون این سوال که به نظرش فولاد خوزستان می‌تواند در ادامه لیگ امسال به سهمیه آسیایی دست پیدا کند یا خیر تصریح کرد: فولاد با جواد نکونام روند بسیار خوبی را داشت. در باشگاه فولاد آقای آذری از مدیران بسیار خوب فوتبال کشور است که توانسته در کنار جواد نکونام و کادر فنی خوبش باشگاه را به روند بسیار مطلوبی برساند و فولاد در لیگ برتر روی کاغذ هم شانس قهرمانی دارد و شک نکنید در صورت ادامه رقابت ها یکی از سهمیه های آسیا برای فولاد است.

میرزاپور در پاسخ به این سوال که آیا به نظرش باشگاه فولاد به لحاظ ساخت مربی نیز می‌تواند مانند بازیکن سازی موفق باشد، تصریح کرد: شک نکنید اینگونه خواهد بود و در حال حاضر بسیاری از همبازی های من در فولاد در این باشگاه مربیگری می‌کنند. ما مجبور شدیم فولاد را ترک کنیم و در آن سال اتفاقات زیادی افتاد. به طور کلی معتقدم فوتبال ایران در حال پوست‌اندازی در بخش مربیان است و مربیان  بزرگ و با انگیزه‌ای به فوتبال ایران معرفی شده اند و این اتفاق اتفاق بسیار خوبی است. در کنار قلعه نویی، علی دایی، فرکی و ویسی بیان توانمندی مانند نکونام، گل‌محمدی، فکری، هاشمیان، مجیدی، مهدوی کیا، باقری، مجیدی و چندین نام دیگر وجود دارند که برای فوتبال ایران می توانند مربیان بزرگی باشند. تا به حال درباره تیم ملی صحبتی نکرده‌ام. اسکوچیچ مربی بسیار خوب و کاربلدی است و بنده به شخصه به او اعتقاد دارم اما معتقدم اگر زمان به عقب باز می گشت می‌توانستیم نام هایی را که در بالا مطرح کردم به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز