امیر حاج‌رضایی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فوتبال ایران سابقه خوبی در فیفا و AFC ندارد/ اعلام سهمیه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا متاثرکننده است/ با اهداف اقتصادی به دنبال افزایش تیم‌ها هستند

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۲۳:۱۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۰۳۰۰۲
فوتبال ایران سابقه خوبی در فیفا و AFC ندارد/ اعلام سهمیه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا متاثرکننده است/ با اهداف اقتصادی به دنبال افزایش تیم‌ها هستند
کارشناس فوتبال گفت: واقعیت این است که فوتبال ایران سابقه خوبی در فیفا و AFC ندارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ روزنامه الرایه قطر امتیازات باشگاهی کشورهای آسیا و همچنین سهمیه آنها برای مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان قاره را منتشر کرد. بر این اساس، ایران همانند امسال، برای فصل 2021 هم شامل سهمیه 2+2 خواهد بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی پیش طرحی را تصویب کرد که طی آن، تعداد تیم‌های لیگ قهرمانان آسیا از 32 به 40 تیم افزایش می‌یابد و به هر یک از مناطق غرب و شرق، یک گروه دیگر اضافه می‌شود. پیش از این مسابقات در هر کدام از دو منطقه، در چهار گروه چهار تیمی برگزار می‌شد.

امیر حاج‌رضایی، کارشناس فوتبال در این‌باره در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: واقعیت این است که فوتبال ایران سابقه خوبی در فیفا و AFC ندارد. در حال حاضر چندین پرونده علیه ایران روی میز فیفا به خاطر شکایت مربیان و بازیکنان خارجی وجود دارد که همه این‌ها مربوط به مدیریت ضعیفی است که در این بخش داریم.

وی افزود: فوتبالی که نتواند به اساسنامه‌های بین‌المللی پایبند باشد همین شرایط را هم به وجود می‌آورد چون باعث می‌شود نگاه مسئولین جهانی به فوتبال ما و وضعیت کشورمان تغییر کند. مسائل و عدم مدیریت است که در نتیجه می‌شود همین تصمیمات ظالمانه‌ای که می‌بینیم. تصمیم‌هایی که متاثر کننده نیستند اما قطعا عجیب‌اند.

حاج رضایی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با حضور 40 تیم کمکی به رشد فوتبال آسیا خواهد کرد یا خیر؟ گفت: فیفا به دنبال پول است نه رشد فوتبال در آسیا، همیشه هم به این شکل بوده شاید الان بگویند برای بالا بردن سطح کیفی فوتبال است اما آنها به دروغ گویی عادت دارند. برای مثال می‌گویند ورزش خارج از سیاست است اما به راحتی دخالت دولت‌های مختلف را در فوتبال می‌بینیم. در حال حاضر هم با هدف اقتصادی به دنبال افزایش تیم‌ها هستند وگرنه حضور تیم‌های ضعیف فقط سطح کیفی مسابقات را پایین می‌آورد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز