حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفتگو با خبرگزاری برنا:

واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی منفعت برخی‌ها را قطع می‌کند/ فوتبال می‌تواند جلوی افسردگی جامعه را بگیرد/ برای دیدن بازی شالکه و دورتموند خودم را به تلویزیون رساندم

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۱:۵۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۳۰۲۵
واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی منفعت برخی‌ها را قطع می‌کند/ فوتبال می‌تواند جلوی افسردگی جامعه را بگیرد/ برای دیدن بازی شالکه و دورتموند خودم را به تلویزیون رساندم
عضو فراکسیون ورزش گفت: منافع برخی با واگذاری سرخابی‌ها به خطر می‌افتد که باید دست این افراد از بیت‌المال قطع کنیم. افرادی که سال‌ها در این باشگاه‌ها هر کاری خواستند کردند و فقط به دنبال درصد خود از قراردادها و رانت‌های خود بودند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گیلانغرب درباره ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به خبرنگار برنا گفت: بنده بعد از اینکه علی دایی، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، علی کریمی و خداداد عزیزی و آن نسل از فوتبال کشورمان از  بوندس‌لیگا خارج شده بودند دیگر رقابت‌های این لیگ را دنبال نمی‌کردم. علیرغم علاقه زیاد به فوتبال این لیگ برای من جذابیتی نداشت و اولویت نبود اما باور کنید دیروز برای دیدن بازی دورتموند و شالکه خودم را به تلویزیون رساندم.

وی در ادامه افزود: خیلی جالب بود وقتی که شالکه گل اول را زد گزارشگر گفت متشکریم فوتبال؛ این یک واقعیت است که فوتبال در حال حاضر باید در کشور ما از سر گرفته شود. ما از مرحله پیک کرونا عبور کرده‌ایم  و حالا برای مقابله با  مشکلات مختلف ناشی از کرونا و جلوگیری از افسردگی اجتماعی باید مانند سایر کشورها تاریخ دقیق شروع مسابقات را مشخص و اعلام کنیم.

عضو فراکسیون ورزش اظهار کرد: نظام سلامت ایران در مبارزه با کرونا جزو چند کشور برتر دنیا بوده است. ضمن اینکه در بحث پیشگیری ما رتبه خوبی داریم و از برخی کشورهای اروپایی بهتر بوده‌ایم و می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لیگ فوتبال را برگزار کنیم. ضمن اینکه بسیاری از کسب و کارها راه اندازی شده‌اند و مردم با کرونا همزیستی کرده‌اند چرا نباید فوتبالی که متعلق به مردم است برگزار نشود. ضمن اینکه برای جلوگیری از فشار روانی منفی کرونا برگزاری رقابت‌های فوتبال می‌تواند بسیار مثبت باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره موضوع واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: بنده در کمیسیون تلفیق قانون پنجم و ششم توسعه حضور داشتم. ما در قانون پنجم توسعه تصویب کردیم که دولت اجازه هزینه‌کرد در بخش ورزش حرفه‌ای را ندارد و باید باشگاه‌های بزرگ دولتی نیز به بخش خصوصی واگذار شوند. به نظر من همان موانع که جلوی واگذاری شرکت‌های بزرگ دولتی را گرفته بود به نوعی مانع واگذاری سرخابی‌ها شده  و نباید اجازه دهیم این واگذاری منحرف شود. متاسفانه منافع برخی نیز با این واگذاری به خطر می‌افتد که باید دست این افراد از بیت‌المال قطع کنیم. افرادی که سال‌ها در این باشگاه ها هر کاری خواستند کردند و فقط به دنبال درصد خود از قراردادها و رانت‌های خود بودند. اگر این دو باشگاه پیش از این خصوصی شده بودند هرگز زیان‌ده نبودند. معتقدم در شرایط فعلی ضمن اینکه ما نباید تجربه واگذاری‌های گذشته را درباره استقلال و پرسپولیس تکرار کنیم و قطعاً در این مورد باید همزمان با موضوع مبارزه با فساد و رانت و دلالی در فوتبال این واگذاری نیز صورت بگیرد.

عضو فراکسیون ورزش در همین رابطه ادامه داد:  این واگذاری به لحاظ اجتماعی اهمیت زیادی دارد و فقط بحث اقتصادی آن مطرح نیست واگذاری می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات را بگیرد، شکایت مربیان مختلف خارجی برای این است که برخی افراد فقط برای منافع شخصی خودشان قدم بر می‌داشتند و متاسفانه درصد خود را گرفتند و ضرر و زیان آن را به گردن بیت‌المال انداختند.

استاد دانشگاه پیرامون قانون طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم اشغالگر و اینکه گویا تغییراتی در بخشی از آن که مربوط به ورزش می‌شود، رخ داده گفت: در این طرح ملاحظاتی وجود دارد که باید آن را در نظر بگیریم که یکی از این ملاحظات بحث ملاحظات ورزشی است. از نظر بین‌المللی دخالت دولت در ورزش که یکی از صورت‌های آن اعمال برخی محدودیت‌های این چنینی است می‌تواند باعث محرومیت ورزش ایران شود. اگرچه بودند ورزشکارانی که به دلیل عدم رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی دچار محرومیت شده اند و حتی عمر مفید ورزشی خود را نیز از دست دادند. از این رو ملاحظات ورزشی باید در این طرح صورت بگیرد و باید حمایت بیشتری از ورزشکارانی داشته باشیم که به دلیل حمایت از آرمان قدس از آینده حرفه‌ای چشم‌پوشی می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز