محسن سمیع‌زاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

شناگران ما واقعا شانس کسب سهمیه المپیک داشتند/ باید هرچه سریع‌تر شناگران را وارد آب کنیم

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۳:۱۶:۱۶
کد خبر: ۱۰۰۳۰۴۰
شناگران ما واقعا شانس کسب سهمیه المپیک داشتند/ باید هرچه سریع‌تر شناگران را وارد آب کنیم
مدیر فنی تیم‌های شنا گفت: شناگران ما واقعا شانس کسب سهمیه المپیک را داشتند و درگیر کسب سهمیه بودند، که متاسفانه این ویروس در دنیا شیوع پیدا کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محسن سمیع‌زاده، مدیرفنی تیم‌های شنا کشورمان درخصوص وضعیت آمادگی ملی‌پوشان طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: یک سری از رشته‌های ورزشی توسعه فیزیولوژیکی را در تمرینات دنبال می‌کنند اما فوتبال، کاراته یا رشته‌های دیگر که خیلی زیاد هم هستند بحث توسعه فیزیولژیکی را به آن شدت ندارید. در رشته‌هایی مثل شنا و دو توسعه عملکردی منوط است به یکی از  شاخصه‌های مهم که زمان زیادی می‌برد، توسعه فیزیولوژیکی به شدت در شنا وجود دارد. شناگران ما واقعا شانس کسب سهمیه المپیک را داشتند و درگیر کسب سهمیه بودند که متاسفانه این ویروس در دنیا شیوع پیدا کرد. 

وی افزود: باید هرچه سریع‌تر شناگران را وارد آب کنیم، پروتکل بسیار جامع و کاملی تعیین و تقدیم عزیزان شده که در آن هر یک از شناگران ملی پوش ما با یک مربی وارد یک استخر با مساحت بسیار زیاد شود. موضوع کاملا بهداشتی است، یعنی یک شناگر با یک مربی وارد استخر می‌شود، فکر نمی‌کنم مشکل خاصی ایجاد کند.

سمیع‌زاده تصریح کرد الان شاهد این هستیم که سینماها را با ظرفیت کم‌تر راه‌اندازی کردند. داخل آب ویروس، باکتری و قارچ نمی‌توانند زندگی کنند، به دلیل اینکه گاز کلر و ازن وجود دارد و این‌ها ضدعفونی‌کننده‌های بسیار قوی هستند. استدعا می‌کنم با رعایت موازین بهداشتی و با ظرفیت بسیار پایین استخرها را کم کم راه‌اندازی کنیم. اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم جلوی خسارت کیفی شناگران را بگیرم تا کم‌تر شود.

مدیر تیم‌های ملی شنا گفت: خیلی از ناجیان و مربیان شنا متأسفانه امرار و  معاششان با مشکل مواجه شده است، چون آن‌ها اساسا بیمه ندارند. می‌دانم که فدراسیون پزشکی ورزشی به جد در حوزه وزارت بهداشت و درمان پیگیر موضوع هستند که استخرها با ظرفیت پایین‌تر بازگشایی شود. اما استدعایم از کارشناسان امر در خط مقدم و وزارت علوم این است، همان طور که سینما‌ها را براساس پروتکل کاهش ظرفیت راه اندازی کردند، در استخرهای شنا هم این اتفاق خوب رقم بخورد. مطمئن هستم همه عزیزان رعایت می‌کنند تا انشاالله این موضوع ختم به خیر شود.

نظر شما