محمد ابوحیدری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مربیان شهرستانی انگیزه ندارند/ در دوچرخه‌سواری هم مانند کشتی عمل کنیم/ باید به پراش ۴ تا ۵ سال مهلت داده شود

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۰:۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۳۰۴۴
مربیان شهرستانی انگیزه ندارند/ در دوچرخه‌سواری هم مانند کشتی عمل کنیم/ باید به پراش ۴ تا ۵ سال مهلت داده شود
مربی اسبق تیم ملی دوچرخه‌سواری گفت: یک طرح به فدراسیون ارائه دادم که می‌توانستیم با آن مثل تیم‌های بزرگ کار کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمد ابوحیدری، مربی اسبق تیم ملی دوچرخه‌سواری کشورمان درخصوص حضور دوباره در فدراسیون طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: من پس از بازی‌های جاکارتا که از مربیگری تیم ملی استعفا دادم، همچنان به عنوان مدرس در کلا‌س‌های آموزشی حضور داشتم و در این زمینه فعالیت کردم. در این مدت درخواستی از سوی فدراسیون نداشتم. پس از این که من استعفا کردم، محمود پراش هدایت تیم ملی برعهده گرفت، من هم گفتم باید به پراش هم 4 تا 5 سال مهلت داده شود اما همان موقع یک طرح به فدراسیون ارائه دادم که می‌توانستیم با آن مثل تیم‌های بزرگ کار کنیم. یعنی کمیته مربیان تشکیل دهیم که همه اعضا طراحی تمرین بلد هستند و یک طراحی کلی برای سال نسبت به مسابقات مهم انجام می‌دهند.

وی افزود: این برنامه‌ها را به مربیان شهرستانی می‌دهند تا بحث خصوصی‌سازی را در شهرستان‌ها انجام دهیم. یعنی مربیان خودشان باشگاه داشته باشند و کار کنند، مانند تمام تیم‌های بزرگ. در ایران فکر می‌کنم فقط کشتی و دوومیدانی براساس این سیستم کار می‌کنند. یعنی یک برنامه کلی توسط کمیته مربیان به مربیان شهرستان‌ها داده می‌شود.

ابوحیدری اظهار کرد: در این صورت مربیان در شهرستان با شاگردان خود شروع به کار می‌کنند، پس از آن در رقابت‌های انتخابی، عده‌ای به اردو تیم ملی دعوت می‌شوند که هر کدام از آن‌ها همراه مربیان خود می‌آیند. مثلا الان در اردوهای تیم ملی کشتی، فقط یک مربی نداریم و حدود 10 مربی در اردو حضور دارند. جمعیت زیادی نمی‌شوند چون اصولا تعداد زیادی از شاگردان یک مربی به اردو دعوت می‌شوند.

مربی سابق تیم ملی دوچرخه‌سواری گفت: این موضوع باعث می‌شود مربیان شهرستان‌ها انگیزه داشته باشند تا پیشرفت کنند. چون می‌دانند اگر اصولی و علمی کار کنند و تعدادی از شاگردانش وارد تیم ملی شوند، در اردو حضور خواهند داشت و پیشرفت می‌کنند. کمیته مربیان باید یک طرح کلی دهد و به مربیان شهرستان اجرای آن طرح را آموزش می‌دهند. این روند ادامه پیدا می‌کند و افراد غربال می‌شوند تا به یک تیم ملی برسیم. در تیم‌های کشوری مانند انگلیس سرمربی به عنوان یک هماهنگ کننده حضور دارد اما کمیته مربیان فعالیت دارند. اگر برنامه اجرا شود، می‌توانیم پیشرفت خوبی داشته باشیم، همانطور که کشتی هم روز به روز پیشرفت می‌کند. همچنین شهرستان‌های ما فعال می‌شوند و در شرایط اقتصادی که فدراسیون نمی‌تواند اردو بگذارد، خود شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند. وقتی با مربیان شهرستانی صحبت می‌کنم، همه می‌گویند که انگیزه نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز