با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان؛

نخستین نشست تخصصی عفاف و حجاب در سال ۹۹ برگزار شد

۱۳۹۹/۰۲/۲۸ - ۱۳:۴۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۰۳۳۲۷
نخستین نشست تخصصی عفاف و حجاب در سال ۹۹ برگزار شد
نخستین نشست تخصصی عفاف و حجاب در سال 99 به ریاست احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی صبح امروز در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در این نشست دکتر احمدی به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان مجموعه تکمیلی اقدامات اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اشاره و برای اجرای دقیق آن ها تاکید و ترویج این مهم را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه نگاه ویژه دکتر سلطانی فر، وزیر ورزش وجوانان بر پیگیری و جدیت برای اجرای مصوبه مذکور و مصوبات پیشین مرتبط با موضوع حجاب و عفاف را مورد تاکید قرار داد.

احمدی در این نشست ضمن ارائه گزارشی درخصوص اقدامات صورت گرفته در وزارتخانه با موضوع حجاب و عفاف دستور جلسه را نیز قرائت کرد.

براساس این گزارش بررسی و تصویب برنامه جامع ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف در دو حوزه ورزش و جوانان و در خواست وزارت کشور مبنی بر اجرای مصوبه جلسه شورای انقلاب فرهنگی را به عنوان دستور جلسه از سوی معاون وزیر مطرح شد.

او در ادامه اضافه کرد: شورای انقلاب فرهنگی علاوه بر ابلاغ مصوبات جدید به دستگاه ها، وظایفی را نیز برای هر یک مشخص کرده است.

در این جلسه فرهادی زاد، معاون توسعه ورزش بانوان، گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه ورزش بانوان ارائه و در ادامه به جلساتی که در معاونت بانوان در خصوص طراحی لباس های ورزشی، تفکیک فعالیت های ورزشی و ارتقای سطح توانمندی بانوان ورزشکار اشاره کرد.

وی همچنین در این جلسه بیان کرد که پژوهش هایی درخصوص حجاب و عفاف و مسائل مرتبط با ازدواج در دوره قبل و بعد از ازدواج انجام شده که می توان از آنها بهره برداری کرد.

تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان که در این جلسه حضور داشت، راه اندازی شبکه ملی عفاف و حجاب را پیشنهاد داد و در این باره اضافه کرد: چیزی حدود 100 تشکل فرهنگی و مذهبی تحت عنوان سازمان مردم نهاد جوانان در کشور وجود دارد که می توان از پتانسیل آنها برای ترویج موضوعاتی از این دست بهره گرفت.

او اثرگذاری نقش هم سالان در بیان موضوعات فرهنگی مذهبی و... را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان ساخت: در صورت تشکیل این شبکه با آموزش سمن ها می توان از وجود آنها در کنار تیم های ورزشی، ورزشگاه ها و اماکن ورزشی استفاده کنیم.

همچنین دکتر تقی زاده، معاون مجلس امور حقوقی و استان‌های وزارت ورزش و جوانان نیز التزام و اعتقاد عملی به مجموعه تعاریف درخصوص حجاب و عفاف از سوی سیاست گذاران و مسئولان را مورد توجه قرار داد و پیشنهاد کرد که باز تعریف از حجاب و عفاف و تبیین موثر آن در کلیه شئون زندگی ارائه شود.

ژاله فرامرزیان، معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش وجوانان ارزیابی اقدامات انجام شده طی سال های گذشته در ترسیم چشم انداز، بسیار مهم دانست و افزود: در حوزه مطالعاتی و پژوهشی از ظرفیت های بسیار بالایی برخورداریم و با بهره مندی از اطلاعات موجود می توان به راهکاری صحیح و عملیاتی دست پیدا کنیم.

علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی بهره مندی از چهره های شاخص و اثرگذار به ویژه روحانیون جوان و خوش فکر را در ترویج مفاهیمی از جمله حجاب و عفاف را بسیار اثرگذار توصیف کرد.

نظر شما