سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

انتظار داشتم حرمت‌ها را نگه دارند/ بازیکنان خارجی به خاطر پول هم شده برمی‌گردند/ هر اتفاقی ممکن است در جدول لیگ رخ دهد

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۱:۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۰۰۴۱۱۱
انتظار داشتم حرمت‌ها را نگه دارند/ بازیکنان خارجی به خاطر پول هم شده برمی‌گردند/ هر اتفاقی ممکن است در جدول لیگ رخ دهد
مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: اینکه بازیکنان مصدوم بتوانند به لیگ نوزدهم برسند در کل می تواند اتفاق خوبی باشد و باعث بالا رفتن کیفیت رقابت‌ها خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سیدمهدی سیدصالحی مهاجم سال های نه چندان دور فوتبال ایران است که این روزها با اخذ مدارک بین‌المللی مربیگری خود به عرصه این شغل ورود کرده است.

وی درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر در اواخر خرداد به خبرنگار برنا گفت: ادامه مسابقات لیگ به نظر من تصمیم خوبی بود تا اینکه بخواهیم مسابقات را نصف و نیمه رها کنیم. شاید اینکه بازیکنان مصدوم بتوانند به لیگ نوزدهم برسند در کل می تواند اتفاق خوبی باشد و باعث بالا رفتن کیفیت رقابت ها خواهد شد.

سیدصالحی در پاسخ به این سوال که به نظرش کدام تیم ها از این شرایط می‌توانند بهره‌برداری کنند، عنوان کرد: در حال حاضر نمی‌توان به صورت قطعی گفت کدام تیم در شرایط پساکرونایی سود می‌برد و کدام تیم ضرر می کند. این موضوع فقط با برگزاری مسابقات مشخص می شود. باید در طول زمان دید که کدام تیم به طور کلی از این شرایط ضرر کرده و کدام تیم سود. امکان دارد یک بازیکن قبل از مصدومیت در شرایط مناسبی قرار نداشته باشد اما در شرایط بعد از کرونا می‌تواند به اوج دوران آمادگی خود برسد و حتی شاید این تعطیلات در آینده فوتبالی او نیز تاثیرات بسیار مثبتی می‌گذارد. همین قضیه امکان دارد عکسش هم اتفاق می افتاد و یک بازیکن و یک تیم با رسیدن مصدومان ضرر بیشتری کند.

مهاجم سابق استقلال و پرسپولیس درباره این سوال که به نظرش امکان دارد بازیکنان خارجی به دلیل عدم دریافت پول بازنگردند، اظهار کرد: در قرارداد برخی بازیکنان شاید شرایط خاصی داشته باشند. البته بعید می دانم این گونه شود، چراکه بازیکن به دلیل دریافت حقوق هم که شده تلاش می کند خودش را برساند، دو ماه و نیم تعطیلی فقط شامل بازیکنان می‌شده و مدیران باشگاه‌ها باید در این مدت به دنبال جذب منابع مالی و حتی جذب اسپانسر جدید می‌بودند. در این جا و در چنین حالتی فرق میان مدیران کاربلد و مدیرانی که فقط می‌خواهند دوره مدیریت‌شان در باشگاه‌ها بگذرد و روزها را سپری می‌کنند مشخص می‌شود و با آغاز لیگ می‌توانیم مدیران موفق را شناسایی کنیم. از این بابت می‌توان یک وجه تمایز میان باشگاه‌ها شامل شد، مانند قدرت و کارآیی کادر فنی که هر باشگاه در برهه فعلی می‌تواند توان فنی خودش را بهبود بدهد.

سیدصالحی درباره اینکه معرفی پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر درست است یا نه، گفت: با توجه به اینکه 9 بازی لیگ برتر فوتبال باقی مانده، ممکن است هر اتفاقی در جدول رده‌بندی رخ بدهد. نمی‌خواهم شانس بالای پرسپولیس در قهرمانی را کم جلوه دهم اما خاطرم است زمانی که در سپاهان بازی می‌کردم در سال 86-87 ما از 3 بازی فقط 1 برد می‌خواستیم اما در نهایت توانستیم 2 امتیاز بدست آوریم و قهرمانی را از دست دادیم. در آن سال در سپاهان 3 بازی و تنها 1 برد نیاز داشتیم و اگر یک بازی را می‌ بردیم بقیه دیدارهای تشریفاتی می‌شد اما در شیراز در حالی که نیمه اول را 3 بر 0 از فجر جلو بودیم در نیمه دوم 3 گل دریافت کردیم تا از این دیدار 1 امتیاز به دست بیاوریم. در بازی بعدی نیز ما با نتیجه 2-2 مقابل صنعت نفت در اصفهان متوقف شدیم و کار به بازی سوم با پرسپولیس رسید که تا دقیقه 96، 1-1 مساوی بود و قهرمان شده بودیم اما گل لحظات پایانی سرنوشت جام و قهرمان را تغییر داد. نمی‌خواهم اینجا درباره قهرمان لیگ صحبت کنم و یا شانس پرسپولیس را کم جلوه دهم اما منظور از این مثال این بود که بی‌شک احتمال رخ دادن هر اتفاقی در جدول وجود دارد و امیدوارم بتوانیم بازی‌های جذابی را ببینیم.

وی درباره مشکلاتی که برخی در فضای مجازی برای او به وجود آوردند، گفت: یک سال در پرسپولیس بازی کردم و 300 میلیون از قراردادم را در پایان بخشیدم اما برای خودم تاسف خوردم. شاید باید می رفتم و شکایت می کردم و بخشیدنم را در بوق می‌کردم تا همه از جمله هواداران متوجه بشوند که این کار را در حق پرسپولیس انجام دادم. فوتبالم را مدیون سپاهانم اما وقتی گفتم سپاهانی‌ام به من بد و بیراه گفتند! آن هم برای دیداری که برگزار نشد. سپاهانی‌ها هم توقع داشتند بازی امسال با تماشاگر باشد. در این باره صحبت کردم اما آمدند به من توهین کردند، من انتظار داشتم حرمت‌ها را نگه دارند. همانطور که پیشکسوتان نباید این کار را انجام دهند و در فضای مجازی مطالب تحریک کننده ننویسند. امسال باشگاه سپاهان باید زودتر موضع خود را اعلام می‌کرد اما وقتی تماشاگران جلوی هتل بودند، قلعه نویی تا جایی که امکانش وجود داشت جو را مدیریت کرد.

سیدصالحی عنوان کرد: مسابقات باید با رعایت موارد بهداشتی برگزار شود و بازیکنان هم خودشان باید بدانند در شرایط حساسی قرار دارند. فکر می کنم شاهد رقابت جذابی باشیم و امیدوارم اتفاقات خوبی در لیگ رخ بدهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز