فیبا نوشت؛

متعهد و مشتاق مثل فدراسیون بسکتبال ایران/ اقدامات بشردوستانه بسکتبالی ها چشم دنیا را گرفت

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۴:۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۰۰۵۴۷۵
متعهد و مشتاق مثل فدراسیون بسکتبال ایران/ اقدامات بشردوستانه بسکتبالی ها چشم دنیا را گرفت
سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در مطلبی به از خدمات بشردوستانه فدراسیون بسکتبال تمجید کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،  فعالیت های اجتماعی و انسان دوستانه خانواده بسکتبال از سال گذشته تا کنون که باعث شد مردم کشورمان بحران های سختی از جمله سیل، زلزله و ویروس کرونا را پشت سر بگذارند ادامه داشته است. این فعالیت های انسانی نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح دنیا چنان تاثیری داشته است که فدراسیون جهانی بسکتبال فیبا در خروجی سایت خود برای اولین بار گزارش جامعی از اقدامات خیرانه بسکتبالی ها ارائه کرده است که نشان دهنده ارزش بالای این هم دلی وهمکاری ها در ورزش است.

فدراسیون بسکتبال ایران از اقشار مختلف اجتماعی حمایت می کند

در ابتدای این گزارش نگارنده با اشاره به حمایت فدراسیون بسکتبال از تمامی اقشار تحت فشارهای متفاوت اجتماعی می نویسد:

تهران (ایران) – در دوره ای که به علت شرایط COVID-19 هر یک از افراد و جوامع به گونه ای در حال تجربه کردن نوعی بحران هستند، به همان اندازه مهم است که افراد جامعه بتوانند در درون خود همچنان متحد بمانند و به یکدیگر کمک کنند. فدراسیون بسکتبال ایران فدراسیون بسکتبال ایران  همواره از نظر اجتماعی فعال بوده و در جریان این وضعیت COVID-19 نیز به این فعالیت های خود ادامه می دهد. فدراسیون بسکتبال ایران همواره در تلاش بوده است تا با کمک گرفتن از تمامی اعضای خانواده بسکتبال و مشارکت دادن همه در کمک رسانی، از اقشار مختلف جامعه که هر یک به نوعی تحت فشارهای متفاوت اجتماعی هستند، از افراد بی سرپناه گرفته تا کادر پزشکی، حمایت کند.

هر شب 300 وعده غذا سهم بی سرپناهان

در ادامه مطلب، نویسنده به معرفی گروه خیرین و پیشکسوتان بسکتبال می پردازد که یکی از متولیان اصلی این امور خیریه هستند و در این شبها دست بی سرپناهان را خالی نگذاشته اند:

گروه “خیرین و پیشکسوتان بسکتبال” ، که در دل جامعه بسکتبال تشکیل شده، این روزها شدیدا در بدنه فدراسیون بسکتبال مشغول فعالیت است، فعالیتهایی با محوریت تهیه غذاهای بهداشتی و خانگی برای افراد بی سرپناه. علی شکوری ، رئیس کمیته پیشکسوتان و عضو هیئت مدیره فدراسیون بسکتبال ایران گفت: افراد بی سرپناه به طور معمول از رستوران ها یا به واسطه برخی نیکوکارها گاها از رستوران ها کمک یا غذا دریافت می کنند، ولی شرایط فعلی و تعطیلی رستوران ها، امکان تهیه غذا را برای این افراد دشوار کرده است. بنابراین ، فدراسیون بسکتبال ایران از تاریخ 30 مارس به طور داوطلبانه 100 تا 300 وعده غذایی میان افراد بی سرپناه و نیازمندان توزیع کرده است. شکوری اظهار داشته که این فعالیت تا زمانی که امکان داشته باشد، بدون متوقف شدن ادامه خواهد داشت.

متعهد و مشتاق مانند فدراسیون بسکتبال ایران  

علاوه بر کمک رسانی به نیازمندان ، فدراسیون بسکتبال ایران  همچنین از طریق کارگروه های آنلاین ، کارگاههای آموزشی ، کلینیکها و وبینارها به طور فعال با اعضای مختلف جامعه بسکتبال در ارتباط بوده است. از جمله فعالیتهای متنوع و متعدد رسانه های اجتماعی فدراسیون بسکتبال ایران ، می توان “پویش خانه بمان”، ویدیوهای تمرینات کنترل توپ و دریبلینگ از بازیکنان ، راه اندازی مسابقات آنلاین، مصاحبه ها و دوره های آموزشی را عنوان کرد. این برنامه ها همچنین گفتگوهای زنده ویدئویی از داوران و آمارگیران لیگ مانند آتنا طاهری و سینا طالبیان را نیز شامل شده است که به عنوان پزشک یا کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا فعالیت می کنند و اطلاعات مفید و لازم را درباره گذران این وضعیت دشوار ارائه دادند.

سایر اعضای خانواده بسکتبال نیز در این زمان ها هرکدام به نوبه خود دست کمک داوطلبانه خود را به سمت جامعه دراز کرده اند. فدراسیون بسکتبال ایران همواره بازیکنان و سایر اعضای جامعه بسکتبال را به فعالیت اجتماعی تشویق کرده است و آنها نیز همواره به این فراخوان ها، پاسخ مثبت داده است.

حامد سهراب نژاد ، عضو سرشناس تیم ملی بسکتبال آقایان ایران، به طور داوطلبانه دو کانتینر تجهیزات پزشکی مانند گان، ماسک ، دستکش و حتی صندلی های چرخدار برای به بیمارستان توحید سنندج در استان کردستان جمع آوری و ارسال نموده است.

محمدرضا صالحیان ، داور بین المللی FIBA که صاحب یک کافی شاپ است، با بسته شدن کافی شاپ ها به دلیل شیوع بیماری، شروع به ارائه قهوه و کلوچه رایگان به کادر پزشکی بیمارستان ها کرد.

فدراسیون بسکتبال ایران همواره در پاسخگویی به بحران ها در داخل کشور مانند سیل در سیستان و بلوچستان و زمین لرزه در کرمانشاه متعهد و مشتاق بوده و ایفای نقش کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز