ورزش و سلامتی؛

ورزش چالشی برای ذهن/ قرنطینه فرصت طلایی برای انجام تمرینات ذهنی فراهم می‌کند

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۰۳:۲۳:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۵۷۲۹
ورزش چالشی برای ذهن/ قرنطینه فرصت طلایی برای انجام تمرینات ذهنی فراهم می‌کند
تصویر سازی ذهنی در ورزش بدون شک یکی از مهمترین عوامل برای کسب موفقیت به شمار می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، چند ماه دوری از ورزش و میادین ورزشی بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای را دچار مشکل کرده است. هر چند در این سه ماه تعطیلات اجباری اکثر ورزشکاران با خلاقیت و ورزش در خانه و یا شرکت در سایر پویش‌های تمرینی و رقابتی مانند مسابقات غیرحضوری و ... سبک جدیدی از زندگی را تجربه کردند اما بی‌شک در این مدت و حتی با تعویق و یا لغو بسیاری از مسابقات مهم مانند رقابت‌های المپیک از نظر روحی و روانی نیز دچار آسیب شدند. در چنین شرایطی قطعا باید تمرینات ذهنی هم در کنار تمرینات تکنیکی و جسمانی مورد استفاده بازیکنان قرار بگیرد تا بتوانند با این روش علاوه بر حفط آمادگی جسمانی، آمادکی روانی خود برای حضور در رقابت‌های پیش رو را حفظ کنند.

1

بدون تردید آدم‌هایی که به دنبال موفقیت هستند باید روی اهدف خود متمرکز باشند چرا که تمرکز اصل اول حرکت همه انسان هاست. زمانی که می‌خواهیم حرکت کنیم برای اینکه تمرکز به دست بیاوریم باید شرایط ذهنی خودمان و شرایط بیرونی را مدیریت کنیم. طبق تحقیقات صورت گرفته در مدیریت دو اصل برنامه ریزی و کنترل بسیار حائز اهمیت است، چرا که اگر یک تیم ورزشی و یا فردی که در تیم می‌خواهد موفق عمل کند نتواند درست برنامه ریزی کند و دارای نظم باشد در سازماندهی نیز دچار مسئله خواهد شد.

94-512-300x300

قطع به یقین ورزش چه به صورت انفرادی و چه به صورت تیمی، در حقیقت چالشی برای ذهن به شمار می‌رود. به گفته اکثر روانشناسان ورزشی نیز، ورزش کردن در حقیقت، نقش به خصوصی را برای ذهن شخص ایفا می‎‌کند و باعث ایجاد اعتماد به نفس در فرد می‌‎شود. بنابراین انتظار می رود در چنین شرایطی که هنوز برای فعالیت برخی از رشته‌ها مجوز برگزاری اردوها و یا از سر گیری مسابقات صادر نشده است کادرفنی تیم‌ها که به عنوان مغز متفکر تیم هستند و قطعا مسئول فنی تیم باید به تکنیک های روان شناسی نیز احاطه داشته باشد به کمک بازیکنان بیایند و در این زمینه هم تمرینات لازم را به ورزشکاران ارائه دهند چرا که تمرینات ذهنی در واقع همان شیوه‌ای است که می‌توان از آن برای رفع اضطراب و قفل کردن ذهن همانند ترس از شکست، ترس از رقیبان خاص و اصلاح افکار و باورهای منفی بازیکنان کمک گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز