ورزش و سلامتی؛

نقش بسیار مهم انعطاف‌ پذیری در سلامت بدن/ برای رسیدن به شرایط مناسب باید از تمرینات کششی استفاده کرد

۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۰۹:۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۰۶۱۳۸
نقش بسیار مهم انعطاف‌ پذیری در سلامت بدن/ برای رسیدن به شرایط مناسب باید از تمرینات کششی استفاده کرد
متخصصان معتقدند انعطاف پذیری خوب به افراد کمک می‌کند تا به نتایج بهتری در تمرینات دست یابند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ انعطاف پذیری نقش بسیار مهمی در سلامت بدن ایفا می‌کند. متخصصان معتقدند که انعطاف پذیری خوب به افراد کمک می‌کند تا به نتایج بهتری در تمرینات دست یابند. انعطاف‌ پذیری تحرک عضلات و هماهنگی ماهیچه را افزایش و از آسیب‌دیدگی‌ها جلو گیری می‌کند. انعطاف پذیری نیز گردش خون را بهبود می‌بخشد و ممکن است نقش مهمی در پیش گیری از برخی بیماری‌های جدی مانند ورم مفاصل، دیابت و کلیه مشکلات کلیوی داشته باشد. حفظ و افزایش انعطاف‌پذیری بدن بخشی مهم و ضروری از ورزش‌های روزانه است چرا که تحمل زیاد عضله‌ها در برابر کشش باعث بهبود یافتن ورزش شما، جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی حین ورزش و چابک ماندن بدن می‌شود.

متاسفانه انعطاف پذیری نه تنها در میان عموم نادیده گرفته می‌شود، بلکه حتی در میان ورزشکاران نیز به خوبی شناخته نشده است. در نتیجه انعطاف پذیری بدن اغلب از تمرینات ورزشی کنار گذاشته می‌شود. افزایش انعطاف پذیری بدن در تمرینات هوازی، استقامت و قوای عضلانی را بهبود می‌بخشد. افزایش دامنه حرکت مولفه‌ای کلیدی در جلوگیری از صدمات ناشی از حرکت مایع میان مفاصل است. تمرینات انعطاف پذیری درد را به ویژه در میان ورزشکارانی که با شدت بیشتری ورزش می‌کنند، کاهش می‌دهد. این تمرینات در واقع نوعی ریکاوری بدنی به شمار می‌روند که به طور مثبت بر تندرستی ذهنی و جسمی اثر می‌گذارند.

اگر ماهیچه‌ها بسیار خشک باشند شاید نتوانید آن‌ها را به خوبی حرکت دهید. همین امر سبب می‌شود حرکات شما محدود شوند اما با تمرین مدام کم کم این خشکی از بین می‌رود و انعطاف پذیری بدن شما افزایش می‌یابد. ممکن است که تمرینات کششی مهیج‌ترین بخش تمرینات ورزش نباشد اما برای رسیدن به یک روال مناسب و بدنی که از همه لحاظ آماده باشد، دقیقا به همان مقدار که به تمرینات کاردیو و قدرتی احتیاج است، به تمرینات کششی نیز نیاز خواهید داشت.

04309257f84

hhs1901

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز