زهره هراتیان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برای کادر پزشکی تیم‌ها سمینار آنلاین خواهیم گذاشت/ با فیفا و AFC در تعامل هستیم/ واکسن آنفولانزا را اجباری می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۰۹:۲۲:۳۲
کد خبر: ۱۰۰۶۵۱۲
برای کادر پزشکی تیم‌ها سمینار آنلاین خواهیم گذاشت/ با فیفا و AFC در تعامل هستیم/ واکسن آنفولانزا را اجباری می‌کنیم
رئیس ایفمارک گفت: گزارش‌های ایفمارک پیرامون کرونا در بخش پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا مورد استفاده قرار گرفته و سازنده بوده و ما از راهنمایی‌‌ها و توصیه‌های آنها نیز استفاده خواهیم کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ زهره هراتیان، رئیس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران (ایفمارک)، درباره موضوع آغاز تمرینات باشگاه‌های لیگ برتر گفت: ما قبل از اعلام رسمی آغاز تمرینات، جلساتی با آقای سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات لیگ، برگزار کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایفمارک پیرامون موضوع کرونا با نهادهای بالادستی فوتبال در تماس است؟ تصریح کرد: ما همواره با کمیته پزشکی afc و فیفا در تعامل هستیم. تبادل اطلاعات علمی و تجربیات درباره شیوع کرونا نیز بسیار مورد توجه آنهاست و از گزارش‌های ما بسیار استقبال می‌کنند. ما هر سال در انتهای لیگ گزارشی را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ارسال می‌کردیم که این موضوع در این برهه نیز بیشتر شده و همین الان هم داده‌ها و گزارش‌های ایفمارک پیرامون کرونا در بخش پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا مورد استفاده قرار گرفته و سازنده بوده و ما از راهنمایی‌ها و توصیه‌های آنها نیز استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی که گفته می‌شود، بازیکنان در صورت ابتلا یا مشکل کاهش یا اتمام عمر فوتبالی‌شان روبه‌رو خواهند شد تصریح کرد: بیان چنین صحبت‌هایی بدون پشتوانه علمی است. رفتار این ویروس به لحاظ علمی در حال ثبت است و  نمی‌توان درباره عوارض بلند مدت آن از حالا نظری داد.

رئیس ایفمارک درباره دیگر اقدامات این نهاد پیرامون شیوع کرونا اظهار داشت: بی‌تردید برای کادر پزشکی باشگاه‌ها سمینارهایی برگزار خواهیم کرد و جدیدترین نکات مدنظر فیفا و AFC را خواهیم گفت.

هراتیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به هزینه بر بودن آزمایشات کرونا عنوان کرد: به هر حال تیم‌های لیگ برتری برای این هزینه‌ها یک راه‌حلی را پیدا و مدیریت می‌کنند. نگرانی ما تو حوزه‌های پائین‌تر است. کادر پزشکی باشگاه‌ها انسان‌های بسیار شریفی هستند و با توجه به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت هستند. خودشان با پروتکل‌های بهداشتی آشنایی دارند و نیازی نیست که ما نکته خاصی  را بخواهیم آموزش بدیم اما یکسری سمینارهای آموزشی رو خواهیم داشت.

هراتیان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری برنا درباره اینکه با توجه به تعاملات نزدیک این نهاد با فیفا و AFC تا چه میزان در پروتکل‌های فعلی اعمال نظر داشته‌اند، بیان کرد: از ما در این زمینه نظرخواهی نداشتند، به هر حال مهترین بحث اجرای این پروتکل‌هاست و اینکه در این زمینه ما فعالیت‌های خودمان را باید معطوف کنیم.

رئیس مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران در پاسخ به سوال دیگری در باره الزامی شدن واکسن آنفولانزا گفت: ما در سال‌های گذشته، واکسن آنفولانزا را توصیه می‌کردیم که استفاده کنند و اگر ملی‌پوشی این کار را انجام نمی‌داد ما قبل از ورود به تیم ملی این کار را انجام می‌دادیم ولی امسال این موضوع الزام آور است و آن را اجباری می‌کنیم. زدن این واکسن در ماه خاصی توصیه می‌شود و به احتمال زیاد امسال با ماه معاینات پیش از فصل ما همزمان خواهد شد. البته منتظر هستیم ببینیم که شرایط چگونه می‌شود و لیگ قهرمانان آسیا دقیقا از چه زمانی آغاز خواهد شد.

هراتیان در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: پیش از این هم به کادر فنی باشگاه‌ها اعلام شده تنها نیستند. ما تلاش می‌کنیم براساس تصمیم‌گیری‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، که با در نظر گرفتن همه جوانب ترسیم‌گر چگونگی و زمان ادامه کار است، به باشگاه‌ها کمک کنیم.  از تمامی همکارانم که به عنوان پزشک در کنار تیم‌ها هستند تشکر کنم و امیدوارم مسئولیت سنگینی که بر عهده آنهاست را به درستی انجام دهند و با همدلی ادامه راه را در کمال صحت و سلامتی طی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز