رضا نائینی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بعید است از طریق تورهای جهانی کسب سهمیه کنیم/ هنوز مجوز لازم برای برگزاری اردوها و مسابقات ابلاغ نشده است

۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۲۳:۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۰۰۷۱۲۴
بعید است از طریق تورهای جهانی کسب سهمیه کنیم/ هنوز مجوز لازم برای برگزاری اردوها و مسابقات ابلاغ نشده است
سرمربی تیم‌ ملی والیبال ساحلی گفت: هنوز مجوز لازم برای برگزاری اردوها و مسابقات ابلاغ نشده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ با شیوع ویروس کرونا مسابقات المپیک که قرار بود مرداد امسال به میزبانی توکیو برگزار شود برای نخستین بار به تعویق افتاد. در والیبال ساحلی تیم ایران هم به دنبال کسب سهمیه المپیک است. تاکنون چهار تیم از جمله ژاپن، روسیه، ایتالیا و لتونی موفق به کسب سهمیه المپیک شدند و دیگر تیم‌ها به دنبال سهمیه المپیک هستند. ملی‌پوشان والیبال ساحلی باید در 12 تور جهانی شرکت کنند و هر تیمی که موفق شود در تورهای بیشتری شرکت کند مسابقاتی که بیشترین امتیاز را کسب کرده محاسبه می‌شود.

رضا نائینی، سرمربی تیم‌ ملی والیبال ساحلی کشورمان، در مورد برنامه‌های فدراسیون برای حضور موفق ساحلی‌بازان در رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو به خبرنگار برنا گفت: با توجه به اینکه والیبال یک رشته گروهی و پربرخورد محسوب می‌شود هنوز مجوز لازم برای برگزاری اردوها و مسابقات به ما ابلاغ نشده است. اما طبق صحبت‌هایی که با فدراسیون داشتیم از تیرماه رقابت‌های داخلی‌مان مانند تورهای‌ ملی و رقابت‌های قهرمانی کشور را استارت خواهیم زد. با این اوصاف فعلا چهار رویداد داخلی را در پیش خواهیم داشت که به میزبانی تهران و بوشهر خواهد بود. در بخش رقابت‌های خارجی هم هر زمانی که تاریخ جدید مسابقات اعلام شود قطعا اردوهای آماده سازی را در اولین فرصت آغاز خواهیم کرد.

او درباره شانس کسب سهمیه المپیک از طریق حضور در تورهای جهانی توضیح داد: بعید می‌دانم با توجه به شرایطی که وجود دارد بتوانیم از طریق حضور در تورهای جهانی کسب سهمیه کنیم چون عملا ما در بخش ساحلی خیلی کم در تورها شرکت می‌کنیم و یا اگر شرکت هم کنیم تورها در حد تک یا دو ستاره بودند که در چنین شرایطی هم قطعا نمی‌توانیم امیتاز لازم را کسب کنیم و باید در 10 تور خارجی حاضر شویم.

نائینی در پایان گفت: تنها راهی که ما شانس کسب سهمیه داریم مسابقات آسیایی است که از بین 8 تیم، یک تیم شانس حضور در توکیو را خواهد داشت و از آنجایی که احتمال دارد تیم قطر از طریق حضور در تورهای جهانی برای کسب سهمیه تلاش کند شانس ایران در این صورت افزایش می‌یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز