سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بازیکنان لیگ برتر باید رفتار حرفه‌ای داشته باشند/ تست مثبت فوتبالیست‌ها ارتباطی با تمرینات ندارد

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۱۰:۳۲:۰۷
کد خبر: ۱۰۰۷۶۵۲
بازیکنان لیگ برتر باید رفتار حرفه‌ای داشته باشند/ تست مثبت فوتبالیست‌ها ارتباطی با تمرینات ندارد
رضا سعیدی گفت: فوتبالیست‌ها در محیط خانواده‌ و در زندگی شخصی‌شان و طبق ارتباطاتی که داشتند مبتلا شدند و به تمرینات فوتبال ربطی ندارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا سعیدی، سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی، در خصوص مثبت اعلام شدن تست کرونای برخی از بازیکنان فوتبال به خبرنگار برنا گفت: باتوجه به دستورالعمل‌های کلیه اعضا باشگاه‌ها قبل از تمرین تست دادند، نتایج مثبتی که به دست آمده قبل از شروع تمرینات انجام شده است. بنابراین فوتبالیست‌ها در محیط خانواده‌ و در زندگی شخصی‌شان و طبق ارتباطاتی که داشتند مبتلا شدند و به تمرینات فوتبال ربطی ندارد. اگر تمرینات شروع شود یا در دوران مسابقات باشیم، چون قرار شده طبق دستورالعمل هر 5 روز یک بار تست‌های مولکولی انجام شود، اگر تستی مثبت اعلام شود می‌توان نتیجه گرفت که انتقال ویروس از طریق تماسی که بازیکنان با هم داشتند اتفاق افتاده یعنی یکی از راه‌های انتقال می‌تواند این باشد اگرچه آن زمان هم بحث انتقال در زندگی شخصی‌شان منتفی نیست.

وی افزود: باتوجه به شرایطی که وجود دارد به احتمال خیلی قوی بحث ابتلا مربوط می‌شود به تماس‌هایی که به صورت شخصی یا انفرادی خود ورزشکار داشته است. کاری که مهم است رعایت قرنطینه ورزشکارانی است که تست‌شان مثبت شده. طبیعتا طبق دستورالعمل‌ها باید قرنطینه را رعابت کنند و حداقل 2 هفته در قرنطینه باشند، یک هفته بعد از تست مثبت می‌توانند تست را تکرار کنند اگر زمان 2 هفته بگذرد و فرد هیچ علائمی نداشته یا دو تست منفی داشته باشد می‌تواند به تمرینات برگردد.

سعیدی اظهار داشت: ابتلا به ویروس کرونا وابستگی تام به رفتار ورزشکار دارد، خواهش‌مان از ورزشکاران حرفه‌ای به خصوص بازیکنان لیگ برتر این است که به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای رفتار حرفه‌ای داشته باشند. رفتار حرفه‌ای یعنی تمام دستورالعمل‌ها را رعایت کند و صرفا اگر ورزشکاری دستورالعمل‌ها را رعایت کند، از منزل با وسیله نقلیه شخصی به باشگاه بیاید، در باشگاه تمام پروتکل‌ها توسط تیم پزشکی خود باشگاه رعایت شود چون در آن‌جا تونل‌های ضدعفونی وجود دارد و اگر دستورالعمل‌ها در منزل هم رعایت شود، طبیعتا شانس ابتلای‌شان کاهش پیدا می‌کند.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: اگر ورزشکاری حرفه‌ای‌گری را کنار بگذارد و مواظب سلامت خود نباشد و رفتار پرخطر در حوزه کووید 19 داشته باشد، احتمال ابتلایش بالا می‌رود. یعنی مثلا با فردی از اقوام‌شان که علائم مشکوک دارد، روبرو شود و گفتگویی داشته باشد یا در مکان‌های عمومی غذا بخورد. با توجه به احتمال بازگشایی آن‌ها هرچقدر حضور ورزشکار در مکان‌های عمومی بیشتر باشد بدون ملاحظات  بهداشتی، طبیعتا شانس ابتلای آن بیشتر می‌شود ولو حتی بیشتر از شانس ابتلا در محیط ورزشی و تمرینات.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز