رضا سعیدی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فعالیت باشگاه‌ها منوط به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت است/ باتوجه به افزایش گازهای تنفسی هنگام ورزش، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار مهم است

۱۳۹۹/۰۳/۰۸ - ۲۳:۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۰۰۷۹۴۰
فعالیت باشگاه‌ها منوط به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت است/ باتوجه به افزایش گازهای تنفسی هنگام ورزش، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بسیار مهم است
سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: شروع فعالیت باشگاه‌ها منوط به ثبت نام باشگاه‌ها در سامانه وزارت بهداشت است که شامل تمام اصناف می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ رضا سعیدی سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی ایران در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی برای شروع دوباره تمرینات ورزشی طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: در حال حاضر دو نوع پروتکل تنظیم شده است، یکی از آن‌ها مختص بازگشایی کلیه باشگاه‌ها و اماکن ورزشی است که در سطح کشور وجود دارد و مدیران این اماکن را ملزم به رعایت یک سری دستورالعمل‌ها می‌کند. شروع فعالیت باشگاه‌ها منوط می‌شود به ثبت نام باشگاه‌ها در سامانه وزارت بهداشت که شامل تمام اصناف می‌شود و مطالعه دستورالعمل اختصاصی اماکن ورزشی. همچنین تعهدنامه‌های دیگری وجود دارد که باشگاه‌داران باید آن را پر کنند. مدیران جهت بازگشایی مجدد اماکن ورزشی باید این مراحل  را طی کنند.

وی افزود: اما دستورالعمل‌هایی نیز شامل ورزشکاران می‌شود که به عنوان مثال یکی از آن‌ها رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است که هر ورزشکار برای این که بتواند در یک باشگاه ورزش کند، نیاز به 16 متر مربع فضا دارد، یعنی از هر طرف با هر فرد باید حداقل 2 متر فاصله داشته باشد.

سعیدی اظهار داشت: نکته بعدی در این دستورالعمل پایش علائم ورزشکاران است و همچنین چک لیست‌هایی وجود دارد که باشگاه‌دارها باید آن را پرکنند، یعنی هر ورزشکاری که به باشگاه مراجعه می‌کند، باید آن لیست را پر کند. در نهایت وقتی همکاران بازرس ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی مراجعه می‌کنند، باشگاه‌دار باید گزارشی ارائه می‌دهد که پایش براساس آن صورت می‌گیرد.

سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در پایان گفت: خود ورزشکاران باید یک سری دستورالعمل‌هایی را در حوزه بهداشت و مبارزه با ویروس کرونا را رعایت کند که این نکات توسط سازمان جهانی و وزارت بهداشت کشورمان صادر و بارها در رسانه‌ها عمومی اعلام شده است. فردی که قصد ورزش دارد باید تمام نکات را رعایت کند اما در راس این دستورالعمل‌ها، قطع زنجیره انتقال است، می‌دانیم یکی از شایع‌ترین راه‌های انتقال تماس با سطوح است چون این ویروس بیشتر روی سطوح می‌نشیند و اگر دست آلوده خود را به دهان یا چشم خود بزنید، ممکن است جذب و فرد بیمار شود. بنابراین بهداشت دست‌ها بسیار مهم است چون به ندرت از طریق هوا انتقال پیدا می‌کند اما اگر فردی آلوده با فاصله‌ای کم‌تر از دو متر از افراد قرار بگیرد و باتوجه به این که تنفس و گازهای تنفسی هنگام ورزش افزاش پیدا می‌کند، بسیار خطرناک است. بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار مهم است تا اگر فرد ناقلی در مکان حضور دارد، افراد دیگر را ناقل نکند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز