محمدحسین نژادفلاح در گفتگو با خبرگزاری برنا:

مجلس یازدهم باید اهمیت ورزش را در اولویت قرار دهد/ تشکیل کمیسیون ورزش و جوانان در مجلس یازدهم ضروری است/ برانکو دوباره به ایران باز می‌گردد

۱۳۹۹/۰۳/۰۹ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۰۷۹۸۹
مجلس یازدهم باید اهمیت ورزش را در اولویت قرار دهد/ تشکیل کمیسیون ورزش و جوانان در مجلس یازدهم ضروری است/ برانکو دوباره به ایران باز می‌گردد
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی معتقد است ایحاد کمیسیون ورزش و جوانان در مجلس یازدهم ضروری است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمدحسین نژادفلاح جزو اولین نفراتی بود که ساختار فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به صورت امروزی آن شکل داد؛ نماینده‌ای که سابقه مدیریت در ورزش را هم در کارنامه کاری خود دارد.

او پیرامون اولویت‌های مجلس یازدهم در بحث ورزش به خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا گفت: ابتدا باید درباره بحث کلیت مجلس این نکته را عرض کنم که مجلس شورای اسلامی در راس امور است. به‌صورت کلی درباره مجلس یازدهم می‌توانم بگویم عدم حضور گسترده مردم در انتخابات به این دلیل بود که انگیزه کافی در بحث  نامزدها به دلیل برخی رد صلاحیت‌ها وجود نداشت اما بحث دیگر این بود که مجلس نیز کارایی خود را نداشت و این می‌تواند در عدم حضور مردم تاثیرگذار باشد. به هر حال بنده آغاز کار مجلس یازدهم را خدمت ملت ایران تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم این مجلس بتواند در راستای رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم گام‌های اساسی را بردارد.

نژادفلاح در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اهمیت بحث ورزش و جوانان اظهار داشت: هیچ مجلسی نمی‌تواند موفق باشد بدون اینکه اهمیت وزارت تأثیرگذار و بزرگی مانند ورزش و جوانان را در نظر بگیرد. در بحث جوانان مشکلات عمده‌ای وجود دارد. از جمله بیکاری ازدواج و سایر مشکلات دیگر در کنار این که بخش عمده‌ای از جامعه ایران را نسل جوان تشکیل می‌دهد می تواند بسیار اهمیت داشته باشد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش در مجالس هفتم و هشتم گفت: ورزش نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و بر کسی پوشیده نیست که ورزش در بعد همگانی می تواند تا چه حد  نظام سلامت جامعه تاثیرگذار باشد و در عرصه قهرمانی اهمیت بر کسی پوشیده نیست. فراکسیون ورزش نیز یک فراکسیون بسیار مهم است که جزو پرجمعیت‌ترین فراکسیون های مجلس به شمار می‌رود و طیف‌ها و گروه‌های سیاسی نیز نمایندگانی در آن حضور دارند و سن و سال در آن مطرح نیست. بحث بنده که خدمت برخی از منتخبان مجلس یازدهم عرض کردم، این است که با توجه به اهمیت مقوله ورزش و جوانان جای خالی کمیسیون ورزش و جوانان در مجلس شورای اسلامی کاملاً حس می‌شود و امیدوارم با تشکیل آن بتوانیم به صورت تخصصی‌تر مشکلات ورزش و جوانان را حل و فصل کنیم.

او در ادامه افزود: واقعیت این است که برخلاف فراکسیون ورزش، کمیسیون فرهنگی مظلوم واقع شده و به اندازه فراکسیون ورزش طرفدار ندارد و از همین بابت است که بنده عرض می‌کنم کمیسیون ورزش و جوانان می‌تواند بسیار راهگشا باشد و تشکیل آن ضروری است. تغییرات در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس نیز پیش از این انجام شده و بنده خودم با هدایت دکتر لاریجانی به خاطر دارم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به دو کمیسیون امنیت ملی و سیاست داخلی که در حال حاضر در کمیسیون شوراها معروف است، تقسیم شد. 

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره موضوع مطالبات برانکو نیز عنوان کرد: وقتی یک مربی 7 جام قهرمانی برای یک باشگاه به دست می‌آورد و بعد از اینکه خودش نیز می‌رود روح قهرمانی با حفظ شاکله بر جا مانده از اقدامات اوست و حرکت تیم حفظ می‌شود و روح قهرمانی که خواسته هواداران است و در مکتب باشگاه بوده دوباره زنده شده، آیا باید برای دریافت حقش مجبور به شکایت شود؟

مدیرکل اسبق اداره ورزش وجوانان استان تهران در ادامه عنوان کرد: من با برانکو کار کردم و می‌دانم تا چه حد مربی با اخلاقی است و پرسپولیس را به دوران اوج خود بازگرداند. من خودم شاهد هستم در همان فصل ابتدایی ما وقتی می‌خواستیم پرداختی داشته باشیم او به من گفت خودش و دستیارانش نیازی به پول ندارند و پول را میان بازیکنان تقسیم کنید تا آنها دغدغه کمتری داشته باشند. متاسفانه بعد از تمام افتخاراتی که برانکو برای پرسپولیس کسب کرد، در چند ماه پایانی هیچ پولی از باشگاه نگرفت و برخی کارهایی کردند که به این نتیجه برسد که باید ارتباطش را با باشگاه قطع کند و باعث شدند او از پرسپولیس برود. این را با قاطعیت عرض می‌کنم برانکو یک بار دیگر به ایران باز خواهد گشت، حالا چه برای هدایت تیم ملی ایران باشد و چه برای هدایت پرسپولیس. ضمن اینکه برانکو یک مربی کروات نیست و او یک مربی ایرانی شده است. متاسفانه وقتی من مصاحبه آخرش را خواندم متوجه شدم بسیار عصبانی است و همین موضوع باعث شده برانکو کار را به وکیلش بسپارد.

نژادفلاح در این باره گفت: حالا باشگاه پرسپولیس می‌خواهد با گفتگو و مصالحه پول را پرداخت کند که این نکته مثبتی است اما می‌خواهم عرض کنم دستمزد کالدرون و دستیارانش در کنار رضایت‌نامه و دستمزد یحیی گل‌محمدی آیا از دستمزد برانکو بیشتر نمی‌شود؟ برانکو در پرسپولیس تیمی ساخت که با حفظ شاکله توانست باز هم قهرمانی را به ارمغان بیاورد و می‌خواهم از همین جا به هواداران پرسپولیس چهارمین قهرمانی پیاپی را تبریک بگویم. مسابقات لیگ چه برگزار بشود، چه برگزار نشود پرسپولیس قهرمان است و ان‌شاءالله تیم درون زمین جام را کسب می‌کند. روی هم رفته برای ما به عنوان یک کشور اسلامی جنبه خوبی در دنیا ندارد که اکثر مربیان خارجی که با ما کار می‌کنند از دست ما شکایت می‌کنند و باید برای این موضوع یک فکر اساسی کرد. به هر حال هواداران فوتبال و پرسپولیس می‌دانند برانکو تا چه حد به آنها علاقه دارد و یک پرسپولیسی است و امیدوارم هرچه زودتر این مشکل هم به شکلی زیبا حل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز