ادامه مذاکرات پشت پرده از سوی مسئولان؛

کش‌وقوس‌های اهالی والیبال بعد از جدایی کولاکوویچ/ آینده نیمکت تیم ملی در فاصله یک‌سال تا المپیک همچنان مبهم است

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۴:۲۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۰۸۱۳۵
کش‌وقوس‌های اهالی والیبال بعد از جدایی کولاکوویچ/ آینده نیمکت تیم ملی در فاصله یک‌سال تا المپیک همچنان مبهم است
مذاکرات و رایزنی‌های پشت پرده برای نیمکت بلاتکلیف تیم ملی والیبال همچنان در جریان است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ با ادامه‌دار شدن شیوع ویروس کرونا در چند ماه اخیر و تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، رقابت‌های المپیک 2020 توکیو با تعویق یک‌ساله مواجه شد. در ادامه فدراسیون والیبال کشورمان پس از سه سال همکاری، با ایگور کولاکوویچ، سرمربی مونته نگرویی، قطع همکاری کرد چراکه هم با تعویق یک‌ساله المپیک و هم لغو رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، فدراسیون ایران نیازی به ادامه همکاری آن هم در شرایط سخت اقتصادی، که بر جامعه ورزش حاکم شده است، نمی‌دید.

با رفتن کولاکوویچ حالا قرار است نیمکت تیم‌ملی والیبال ایران به سرمربی دیگری واگذار شود. سرمربی‌ای که بتواند با توجه به رقابت‌های مهمی که تیم‌ ملی والیبال ایران در پیش دارد انتظارات را برآورده کند اما با این حال همچنان سرنوشت کادر فنی این تیم نامشخص است.

البته در همین مدت کوتاهی که از ریاست محمدرضا داورزنی در فدراسیون والیبال می‌گذرد چندین جلسه جهت بررسی نکات مورد نظر برای انتخاب سرمربی تیم‌ملی تشکیل شده و حتی حدود یک ماهه گذشته نیز جمعی از کارشناسان والیبال دور هم جمع شدند تا در مورد سرمربی تیم والیبال با مسئولان فدراسیون تبادل نظر کنند. اما با این شرایط باز هم مسئولین فدراسیون تصمیم گرفتند در خصوص نتایج این جلسات و سرنوشت سرمربی تیم‌ملی سکوت کنند و در این وضعیت پاسخ مشخصی هم به رسانه‌ها ندهند. با این اوصاف به نظر می‌رسد داستان انتخاب سرمربی تیم ملی همچنان ادامه داشته باشد.

البته در این بین برخی از اهالی والیبال اعتقاد دارند همزمان با رشد و ارتقای سطح والیبال ایران، مربیان والیبال کشور نیز رشد چشمگیری داشتند و حالا با وقفه اجباری یک‌ساله به خاطر شیوع کرونا فرصتی فراهم شده تا بتوانیم با تکیه بر نیروی‌های داخلی به دنبال نتیجه و تجربه‌گرایی در میدان مهمی چون المپیک باشیم. تعدادی هم همچون گذشته بر لزوم حضور مربی خارجی برای تحقق اهداف فدراسیون «قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر» اصرار دارند.

ولی به هر جهت تا آغاز رقابت‌های المپیک توکیو حدود 14 ماه زمان باقی مانده و انتظار می‌رود فدراسیون هرچه سریع‌تر برای انتخاب کادر فنی و سرمربی تیم ملی اقدام کند. والیبال ایران هرچند پتانسیل زیادی دارد اما بلاتکلیف ماندن نیمکت تیم ملی سبب شده نگرانی‌ها از حالا برای آینده والیبال ایران در المپیک توکیو به وجود بیاید.

نظر شما