محمد خسروی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

شهرداری رینه دخالتی در عبور و مرور کوهنوردان ندارد/ کسانی که پول می‌گیرند خدماتی در دماوند ارائه نمی‌دهند/ فدراسیون وظیفه آموزش به ورزشکاران را دارد

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۰۶:۵۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۸۲۰۵
شهرداری رینه دخالتی در عبور و مرور کوهنوردان ندارد/ کسانی که پول می‌گیرند خدماتی در دماوند ارائه نمی‌دهند/ فدراسیون وظیفه آموزش به ورزشکاران را دارد
شهردار منطقه رینه گفت: ما در بحث کوهنوردی هیچگونه دخالتی نداریم. سازمان‌های نظارتی می‌توانند این موضوع را بررسی کنند چون درآمدهای شهرداری مشخص است. کسانی که این ادعا را می‌کنند در دریافت پول جلوتر از ما هستند اما خدمات نمی‌دهند و ما فقط خدمات می‌دهیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پس از اظهارات رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، مبنی بر دریافت وجه از توریست‌های داخلی در منطقه قله دماوند از سوی شهرداری این منطقه، باتوجه به این که قله دماوند در حوزه استحفاظی شهرداری رینه قرار دارد با محمد خسروی، شهردار رینه، به گفتگو نشستیم.

او در این خصوص به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: شهرداری بابت ورود به آن منطقه یعنی محدوده رینه، غیر این که هزینه می‌کند، هیچ‌گونه درآمدی ندارد. ما فقط در ارتفاعات پائین‌تر یعنی تا محدوده مسجد را در اختیار داریم و زباله‌ها را ساماندهی می‌کنیم. از ارتفاع 3000 به پائین تا ابتدای جاده ورودی جنوبی قله دماوند را طبق طرحی که داریم، در دست ما است. ورودی این منطقه در اختیار حوزه کوه رینه است، شورای اسلامی شهر بر اساس طرحی که داشت از ادارات مربوطه مثل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مجوز گرفت تا تحت عنوان کتابچه منطقه رینه کوه، ساماندهی ضلع جنوبی دماوند را برعهده گرفت که بیشتر در بحث مراتع است. یعنی اگر در این منطقه بخواهد دامی عبور داشته باشد، مدیریت می‌کنیم.

خسروی افزود: افرادی هستند که به صورت گل‌گشتی وارد منطقه می‌شوند و نگهبان‌هایی که از طرف شورای اسلامی شهر در آن حوزه به کار گرفته شدند، این موارد را بررسی می‌کنند چون برخی افراد برای چیدن گل‌های شقایق می‌آیند. قبلا مجموعه‌ای به نام دشت شقایق داشتیم که فضایی یک پارچه و زیبا داشت اما متاسفانه امروز به دلیل هجوم مردم حتی 10 عدد گل شقایق هم پیدا نمی‌شود. سال گذشته توسط انجمن دوستداران دماوند کوه، بذر شقایق آن‌جا کاشته شده اما دیگر آن شرایط به وجود نیامد. اما این مرتع در منطقه رینه حفظ شده و روند روبه رشدی دارد.

شهردار رینه اظهار داشت: ما در بحث کوهنوردی هیچگونه دخالتی نداریم، سازمان‌های نظارتی می‌توانند این موضوع را بررسی کنند چون درآمدهای شهرداری مشخص است. کسانی که این ادعا را می‌کنند در دریافت پول جلوتر از ما هستند اما خدمات نمی‌دهند و ما فقط خدمات می‌دهیم. بابت هر توریست خارجی که وارد ضلع جنوبی قله دماوند می‌شود، فدراسیون مبلغی بالغ بر 50 یورو دریافت می‌کند. این موضوع در تمام کشورهای دنیا وجود دارد اما آن درآمد در کشورهای دیگر به همان منطقه برمی‌گردد و برای آبادانی آن محل خرج می‌شود. در کل دنیا این قانون وجود دارد که باید مبلغی از این درآمد هم به آن محل مربوطه پرداخت شود اما در رینه چنین اتفاقی نمی‌افتد. علاوه بر این بسیاری از خانواده‌ها از وضعیت نظافت منطقه شکایت دارند. در ارتفاع 4200 متر فقط کوهنوردان می‌توانند بروند و خانواده‌ها و گل‌گشت‌ها نهایت تا کنار جاده می‌روند اما در این ارتفاع افرادی می‌روند که حداقل اسم‌شان کوهنورد است. در این صورت فدراسیون وظیفه آموزش به ورزشکاران را دارد.

خسروی در پایان گفت: در ارتفاع 4200 متر یک پناهگاهی داریم که به اندازه چند کامیون در آن زباله جمع شده و کسی به آن‌ها رسیدگی نمی‌کند. وقتی درآمد باشد، عزیزان پولش را می‌گیرند اما وقتی بحث خدمات می‌شود مدعی هستند شهرداری کم‌کاری می‌کند! ما تا ارتفاع 3000 متر را رسیدگی می‌کنیم و به کوهنوردان خدمات می‌دهیم اما حتی یک هزار تومانی از این طریق وارد شهرداری نشده است. کسانی که پول می‌گیرند فقط فرافکنی می‌کنند، سالی یک بار در فصل صعود بیانیه می‌دهند و اخبار کذب منتشر می‌کنند اما مسئولین نظارتی از این موضوع اطلاعی ندارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز