محسن مهرعلیزاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

ورزش زورخانه‌ای در کشور ما به صورت مردانه شناخته شده است/ حضور بانوان باید از لحاظ جنبه‌های اجتماعی بررسی شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۲:۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۸۲۵۷
ورزش زورخانه‌ای در کشور ما به صورت مردانه شناخته شده است/ حضور بانوان باید از لحاظ جنبه‌های اجتماعی بررسی شود
رئیس فدراسیون جهانی پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: این ورزش در کشور ما به صورت مردانه شناخته شده است و به همین دلیل بیشتر در این راستا کار کردیم و در بخش بانوان فعالیتی نداشتیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محسن مهرعلیزاده، رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و رئیس فدراسیون جهانی پهلوانی و زورخانه‌ای، در خصوص حضور بانوان در این ورزش باستانی کشورمان به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: تا به حال در این رابطه هیچگونه فعالیتی انجام نشده و مطالعه‌ای نکردیم. این که آیا اثرات ورزشی آن روی بانوان و آقایان می‌تواند مثل تمام ورزش‌های دیگر برابر باشد یا خیر نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد. اگر بتوانیم مسائل شرعی را به‌طوری در نظر بگیرم که قابل رعایت باشد، نباید حضور بانوان در این رشته مشکلی داشته باشد. در این زمینه تا به حال فکری نکردیم چون این ورزش در کشور ما به صورت مردانه شناخته شده و به همین دلیل بیشتر در این راستا کار کردیم و فعالیت داشتیم. 

او افزود: کلاس‌ها و دوره‌های ما به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و تاکنون چه در بخش مربیگری، چه در بخش ورزشی، چه در بخش مرشدی و بخش‌های دیگر هیچ کاری نکردیم، به همین دلیل پیش زمینه ذهنی در این رابطه نداریم.

مهرعلیزاده اظهار داشت: این موضوع را باید بیشتر از لحاظ جنبه‌های اجتماعی بررسی کنیم و بسنجیم. ما باید از دو جهت نگاه کنیم؛ یکی ماهیت خود رشته است، مانند رشته شنا که بانوان می‌توانند شنا کنند اما باید مسائل شرعی هم رعایت شود. در خصوص ورزش زورخانه‌ای هم به همین شکل است و باید محیطی به وجود بیاید تا مسائل شرعی هم رعایت شود.

رئیس فدراسیون جهانی پهلوانی و زورخانه‌ای در پایان گفت: علاوه بر این باید دیدگاه‌های حاکم بر این رشته نیز در نظر گرفته شود. پیشکسوتان و صاحبان این رشته دیدگاهی نسبت به این ورزش دارند و وحدتی بین آن‌ها وجود دارد که حتی اگر از بعد اجتماعی و شرعی همه چیز فراهم و رعایت شود، جا انداختن این موضوع بین آن‌ها بسیار زمان خواهد برد. همچنن بررسی این مسائل نیز به زمان دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز