محمود خوراکچی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و جام حذفی است/ طاهری اجازه نداد، تیم فوتسال به باشگاه هدیه کنیم/ لغو جام جهانی به ضرر ما شد

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۰۷:۲۸:۵۶
کد خبر: ۱۰۰۸۸۶۱
پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و جام حذفی است/ طاهری اجازه نداد، تیم فوتسال به باشگاه هدیه کنیم/ لغو جام جهانی به ضرر ما شد
سنگربان پیشین پرسپولیس معتقد است این تیم می‌تواند در جام حذفی و لیگ برتر قهرمان شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محمود خوراکچی، پیشکسوت فوتبال، درباره موضوع ادامه رقابت‌های لیگ برتر به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: لیگ‌های مهم دنیا کارشان را از سر گرفتند و ما هم می‌توانیم همین کار را انجام دهیم. بهتر است با ورزش دوباره نشاط را به جامعه برگردانیم. در شروع هم قطعا انجام بازی‌ها بدون تماشاگران خوب است هرچند که تصمیم‌گیری در این روزها کار دشواری بود ولی به هر جهت قرار است مسابقات با این روند ادامه یابد.

او افزود: بنده فکر می‌کنم، مسابقات لیگ برتر می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود اما در این‌باره نباید فکر کنیم موضوعی که در کشوری مانند کره جنوبی صورت می‌گیرد در کشور ما هم امکان انجام دادنش وجود دارد.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس درباره این سوال که به نظرش درباره قهرمانی سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ برتر چیست؟ اظهار داشت: به نظر من پرسپولیس در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. بازیکنان با بازی یکدیگر کاملا آشنا هستند و از طرفی هم تیم با فاصله امتیازی قابل‌توجهی در صدر جدول این رقابت‌هاست و به نظر من سرخ‌پوشان می‌توانند با فاصله امتیازی بیشتر از این قهرمان لیگ برتر شوند. البته تنها قهرمانی لیگ برتر نیست و این تیم می‌تواند در جام حذفی به عنوان نخست دست پیدا کند و همچنین در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نیز نتایج خوبی دست پیدا کند.

خوراکچی ادامه داد: البته نباید بازیکنان این نکته را فراموش کنند که مسابقات در ادامه راه باید بازی به بازی جلو بروند و به هیچ عنوان موضوع غرور و قطع بودن قهرمانی در روند بازی‌شان تاثیرگذار نباشد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران در مورد تعویق یکساله جام‌جهانی فوتسال و تاثیر آن روی شرایط تیم ملی ایران، گفت: شرایط همه تیم‌های حاضر در جام جهانی یکسان است. تیم ملی از بازیکنان با تجربه‌ تشکیل شده که سن آن‌ها برای مسابقات جام‌جهانی بسیار مناسب بود اما با تعویق این رقابت‌ها شاید کار ایران کمی سخت شود چرا که سن بازیکنان یک‌سال بالاتر می‌رود و از آمادگی آنان کاسته می‌شود. همچنین زمان مناسبی برای تغییر و تحول کلی در تیم ملی وجود ندارد زیرا اگر بازیکنان جوان نیز به تیم ملی دعوت شوند، تجربه کافی برای جام‌جهانی را ندارند. سرمربی تیم ملی فقط باید به فکر آمادگی بازیکنان باشد تا تیم ملی از بالا رفتن سن بازیکنانش ضربه نخورد. من معتقد هستم اگر جام‌ملت‌های آسیا نیز با تعویق روبه‌رو شود، ایران متضرر می‌شود زیرا دوباره مشکل بالا رفتن میانگین سنی بازیکنان تیم ملی مطرح خواهد شد.

کارشناس فوتسال در خصوص برگزار شدن یا نشدن مرحله پلی‌آف لیگ برتر، خاطرنشان کرد: با اتفاقاتی که در مرحله پلی‌آف لیگ در سالی که گذشت رخ داد، این موضوع تبدیل به معضل شد. به نظر من برگزار شدن پلی‌آف اتفاق خوبی است زیرا هیجان تا پایان لیگ برتر وجود خواهد داشت. وقتی پلی‌آف نباشد، در میانه لیگ تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده، قهرمان و نایب قهرمان مشخص می‌شود و تیم‌های حدودا پنجم تا یازدهم بی‌انگیزه می‌شوند و بازیکنان و مربیان تیم‌ها تمرکز کافی برای ادامه رقابت‌ها را ندارند و بالطبع سطح لیگ پایین می‌آید.

او ادامه داد: انجام 26 بازی در سال برای بازیکنان بسیار کم است و از طرفی ما ساز و کار برگزاری پلی‌آف را به درستی رعایت نکرده و امکاناتش را نداریم و به همین دلیل پلی‌آف به نحو بدی رقم می‌خورد.

خوراکچی درباره مولفه‌های انتخاب سرمربی تیم ملی ب و زمان تشکیل آن تصریح کرد: سرمربی تیم ب باید به طور کامل به فوتسال ایران آشنایی داشته باشد، از همه جای ایران به تیم ملی بازیکن دعوت کند و استعدادهایی که نادیده گرفته شدن را پیدا کند و به تیم ملی بیاورد. وی باید اصول، مبانی و قوانین بین‌المللی فوتسال را بلد باشد. در مورد زمان تشکیل تیم ب نیز باید هرچه زودتر تصمیم گرفته شود زیرا اگر زمان را از دست بدهیم بازیکنان جوانی که در حال حاضر می‌توانند به تیم ب برسند، سن‌شان بالا می‌رود.

وی تاکید کرد: بعد از جام‌جهانی تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی باید خداحافظی کنند و از حالا باید به فکر جایگزینان آنها باشیم.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس در پاسخ به سوالی پیرامون این که نظرش درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی چیست؟ و آیا بعد از این اتفاق این دو باشگاه در در فوتسال سرمایه‌گذاری خواهند کرد؟ اظهار داشت: ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که بعد از بعد از این که این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شوند قطعاً اتفاق بسیار خوبی است و شک نکنید استقلال و پرسپولیس می‌توانند روی پای خود بایستند و در رشته‌های مختلفی نیز از جمله فوتسال که هواداران بسیاری نیز دارد سرمایه‌گذاری کنند. نباید فراموش کنیم فوتسال و کشتی در کشور ما مردمی‌ترین رشته‌های ورزشی هستند اما متاسفانه با اینکه کشور ایران در فوتسال مدعی قهرمانی در جام جهانی است در پایتخت این کشور در لیگ برتر هیچ تیمی ندارد. به یاد دارم در زمان حضور طاهری در باشگاه پرسپولیس چندین جلسه برگزار کردیم که تیم میثاق را به این باشگاه انتقال دهیم و با نام پرسپولیس در لیگ تیمداری کنیم که متاسفانه وی این کار را نکرد. در حالی که مسئولان میثاق می‌خواستند تیم را به باشگاه هدیه کنند و فقط به دنبال هزینه آن فصل بودند. آن تیم راهی لیگ برتر شد و آن فصل هم واگذار شد و همه دیدند چه نتیجه‌ای گرفت. وقتی یک مدیر این گونه رفتاری در مقابل محبت عاشقان باشگاه انجام می‌دهد دیگر چه انتظاری باید از دیگران داشت. البته یکی از مشاورانش هم در این موضوع نقش داشت.

خوراکچی در پایان تاکید کرد: من دست تک تک پرستاران پرستاران پزشکان و تمامی کادر پزشکی کشور را می‌بوسم که در سه ماه گذشته با جان و دل به جنگ کرونا رفتند. البته سختی‌ها و مشقت بسیار زیادی نیز تحمل کردند. امیدوارم بتوانیم ذره‌ای از محبت‌های این بزرگواران را جبران کنیم. ما بچه‌های دهه پنجاه و شصت جنگ را لمس کرده‌ایم؛ دشمن می‌آمد و هزاران مشکل و استرس در آن زمان داشتیم اما در سال 98 و 99 شمسی، یک ویروس منحوس به جنگ تمام بشریت و کشورمان آمد که قابل دیدن نبود و واقعاً باید قدر تک تک عزیزان زحمت‌کشی که در این عرصه تلاش کردند و همچنان نیز در تلاش هستند، را بدانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز