هیچ باشگاه بدهکاری در دنیا تیمداری نمی کند؛

نکونام: نمی‌توانیم پروتکل‌های فیفا را در ایران رعایت کنیم/ امیدوارم فوتبال ایران تعلیق شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۵:۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۰۰۹۲۸۳
نکونام: نمی‌توانیم پروتکل‌های فیفا را در ایران رعایت کنیم/ امیدوارم فوتبال ایران تعلیق شود
سرمربی تیم فوتبال فولاد گفت: هواداران و مردم دوست دارند که در شهر خودمان بازی کنیم و انشالله در اولین بازی میزبان باشیم و مقابل استقلال هم قطعا در اهواز بازی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی برنا؛ جواد نکونام درباره وضعیت تیم فولاد اظهار داشت: از چهارشنبه گذشته تیم را دور هم جمع کرده‌ایم و پنجشنبه اولین تست کرونا را دادیم. لازم است از سعید آذری و مدیران کارخانه فولاد تشکر کنم که زحمات زیادی کشیدند چون به خاطر کرونا باشگاه هزینه های زیادی را متقبل شد.متاسفانه در شرایط فعلی هم شهر اهواز وضعیت خوبی ندارد و ما نمی توانیم تمرینات مان را در آن شهر آغاز کنیم و جان بازیکنان و خانواده هایشان را به خطر بیندازیم.

نکونام درباره اینکه آیا فولاد در اهواز از استقلال پذیرایی خواهد کرد یا نه، ادامه داد: در این بازی که تماشاگر حضور ندارد و تیم‌ها هم که در هتل هستند. امیدواریم آن موقع شرایط کل کشور خوب باشد و اهواز هم قطعا با رعایت نکات بهداشتی خوب خواهد شد. در جریان هستم که مسئولان استانی قرنطینه شهر را سخت‌تر کردند و مردم هم بیشتر رعایت می‌کنند تا همه در صحت و سلامت باشند. چیزی که خیلی برای ما مهم است اینکه هواداران و مردم دوست دارند که در شهر خودمان بازی کنیم و انشالله در اولین بازی میزبان باشیم و مقابل استقلال هم قطعا در اهواز بازی می‌کنیم.

سرمربی فولاد در پاسخ به این سوال که چرا برخی تیم ها به رغم مخالفت با شروع لیگ تمرینات خود ار آغاز کرده اند، ادامه داد: به تیمی کاری ندارم. زمانی هم که لیگ برگزار می‌شد من مخالف برگزاری بودم. صحبت من به خاطر خودم و تیمم نیست و به خاطر کل جامعه فوتبال است. همه مخالف این هستند که لیگ برگزار شود. کاری به اینکه چه تیمی قرار است قهرمان شود ندارم بلکه در مورد سلامتی جامعه و فوتبال صحبت می‌کنم.

نکونام با بیان اینکه فدراسیون فوتبال قادر به اجرای پروتکل های بهداشتی نیست، افزود: آقایان حرف از اجرای پروتکل های بهداشتی مدنظر فیفا می زنند اما واقعیت این است که ما یکی از پروتکل‌های اسپانیا را هم نمی‌توانیم اجرا کنیم. در اسپانیا اگر بازیکنی با ماشین شخصی‌اش به تمرین برود، تا آخرین روز تمرینات فقط از همان ماشین استفاده می‌کند. بازیکنان آنها حق ندارند در رختکن‌ها حضور داشته باشند و حتی بعد از تمرینات دوش بگیرند. همین الان باشگاه اوساسونا در تمرینات 5 مصدوم داشته چون بدن بازیکنان افت کرده است. در آلمان پیش از شروع مسابقات، تیم‌ها 2 ماه تمرین کردند و کلی هم مصدوم دادند ولی ما 20 روز دیگر مسابقات را می‌خواهیم شروع کنیم و الان جنگ می‌شود که چه تیمی زودتر شروع کند.

وی در ادامه افزود: یکی از سوالات من این است که آیا باشگاه های ما می توانند پرواز چارتر داشته باشند؟ می توانند برای همه اعضای تیم شان اتاق انفرادی بگیرند؟ در این اوضاع اقتصادی رعایت پروتکل ها هزینه ها را افزایش می دهد در حالیکه باشگاه های ما برای گرفتن پروازهای معمولی و هتل های چند اتاقه هم مشکل مالی دارند!

نکونام با بیان اینکه تیم ها بر سر شروع تمرینات دعوا دارند، گفت: نمی‌شود که بگوییم 25 روز دیگر مسابقات را شروع کنیم و الان بر سر شروع تمرینات دعوا است. با شرایط لیگ امسال، بازیکن ممکن است مصدوم شود. می‌توانستیم سال بعد 9 بازی این فصل را ابتدا انجام دهیم و بعد از آن مسابقات فصل آینده را برگزار کنیم. برای سلامتی جامعه ورزش می‌کنیم، رعایت همه این شرایط برای این است که اگر یک نفر هم کمتر مریض شود بهتر است. نسبت به جامعه مسئول هستیم و فوتبال هم با هیچ رشته ورزشی قابل مقایسه نیست. اینکه می‌گویند مگر فوتبالیست‌ها خونشان رنگین‌تر است، اصلا این‌طور نیست. من فکر نمی‌کنم فوتبالیست‌ها با تعطیلی لیگ به مشکل بخورند و نظر شخصی من این است که کاملا راه را اشتباه رفتیم.

سرمربی فولاد در خصوص بازگشت پاتوسی گفت: به سازمان لیگ نامه زدیم که بازیکن‌مان نیامده و اگر پاتوسی به بازی اول‌مان نرسد سازمان لیگ باید بازی‌مان را عقب بیندازد. باید به فکر بازیکنان و مربیان خارجی باشند و راهکار ارائه بدهند. خداراشکر در فوتبال ما به این شکل نیست و همه می‌دانند.

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تیم سابق پاتوسی از حضور او در فولاد جلوگیری و اعلام کند که قرارداد او تمام شده است؟ خاطرنشان کرد: همه چیز امکان‌پذیر هست. متاسفانه وقتی برنامه نداریم و بلد نیستیم برنامه‌ریزی کنیم همین مشکلات را داریم. الان مربی خارجی ما می‌گوید قرارداد‌م تمام شده و به اداره مالیات اسپانیا اعلام کردم که تا فلان تاریخ مشغول به کار هستم و حقوق بازنشستگی نمی‌گیرم چون در فلان کشور قرارداد دارم.

نکونام با بیان اینکه ما امکانات لازم برای رعایت پروتکل ها را نداریم، ادامه داد: دوستان می‌گویند که طبق پروتکل آلمان و اسپانیا کار کرده‌ایم اما ما یک هزارم آنها هم نیستیم. حداقل من می‌توانم تمام پروتکل‌های اسپانیا را برای شما بگویم. بروید بپرسید و مطالعه کنید؛ اینکه هرکسی هرچه می‌گوید که نمی‌شود. طبق علاقه‌ و از طریق دوستانی که دارم از آنها سوال می‌کنم. تیم‌های آلمانی سه هفته باهم تمرین می‌کردند و قبل از آن به صورت انفرادی تمرین داشتند. شما ببینید کدام یک از باشگاه‌های بزرگ دنیا در کنار زمین‌شان مدام اسپری و ماسک است؟ متاسفانه تصمیم های گرفته شده برای فوتبال کارشناسی نبوده و با این وضعیت قطعا دچار مشکل خواهیم شد.

نکونام درباره احتمال حذف تیم های بدهکار ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا گفت: در دنیا هیچ تیمی وجود ندارد که بدهی داشته باشد ولی تیمداری کند. همین الان از 2-3 باشگاه طلب دارم، خیلی از مربیان دیگر هم همین شرایط را دارند. مجبور شدم AFC را در جریان مشکلاتم با استقلال قرار دهم.آنها در مورد مالیات من هم کلک زدند و بخشی از آن پرداخت شد. من هم این موضوع را به AFC اعلام کردم. مدارک را هم برای آنها ارسال کردم. در اولین فرصتی که ای اف سی به باشگاه استقلال مراجعه کند متوجه می‌شود چه اتفاقی رخ داده است.

نکونام با انتقاد از مدیریت فوتبال ایران ادامه داد: من به باشگاه استقلال گفتم مالیات من هر چقدر است خودتان پرداخت کنید. مبالغی که من به اداره مالیات را پرداخت کردم را قبول نکردند و گفتند چون خودت این بخش از مالیات را پرداخت کردی دیگر ما آن را نمی‌دهیم! غیر از آقای آذری و یکسری از دوستان اصلا مدیری نداریم. یک مدیر هم مثل کی‌روش به فوتبال ایران می‌آید که او را فراری می‌دهیم.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال با اشاره به تهدید تعلیق فوتبال ایران گفت: من موافق تعلیق فوتبال ایران هستم.شاید اگر این اتفاق رخ دهد مجبور شویم کار را درست کنیم. وقتی می‌خواهیم لیست بدهی ها را بدهیم، دروغ می‌گوییم،وقتی می‌خواهیم لیست ارسال کنیم باز دروغ می‌گوییم ولی این کارها چه معنی دارد؟ من موافق تعلیق فوتبال ایران نیستم و امیدوارم همه چیز درست شود. اگر قرار باشد فوتبال ما تعلیق شود مجبور می‌شویم همه چیز را بکوبیم و از نو بسازیم.

نظر شما