براساس درآمد پیش از مالیات؛

پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسیم

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۶:۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۰۹۳۱۷
پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسیم
راجر فدرر با 106 میلیون دلار درآمد پیش از مالیات، برای اولین بار در صدر جدول قرار گرفت و پردرآمدترین ورزشکار سال 2020 شناخته شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مجله اقتصادی فوربز روز 21 می اسامی پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال 2020 را مشخص و اعلام کرد. بر اساس این گزارش برای اولین بار در چهار سال اخیر، درآمد ورزشکاران تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و کاهش یافته است. همچنین بسیاری از رویدادهای ورزشی را برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم لغو یا به تعویق انداختند. مجموعا 100 ورزشکار پردرآمد در سال جاری 3.6 میلیارد دلار درآمد کسب کردند که این آمار 9٪ پایین‌تر از سال 2019 است و این اولین کاهش درآمد پس از سال 2016 است.

راجر فدرر با 106 میلیون دلار درآمد پیش از مالیات، برای اولین بار در صدر جدول قرار گرفت و از کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، که در سه چهار سال گذشته جایگاه نخست این رتبه‌بندی را در اختیار داشتند، عبور کرد. این دو فوتبالیست در طول 12 ماه گذشته 209 میلیون دلار درآمد کسب کردند، در سال 2019 هم به دلیل کاهش حقوق در بسیاری از باشگاه‌های فوتبال اروپا هنگام توقف بازی لیگ در ماه مارس، 28 میلیون دلار به دست آوردند.

فدرر اولین تنیسور در تاریخ 30 سال اخیر است که پس از کسب 100 میلیون دلار از راه ورزش، در رده شماره یک قرار گرفته است. همچنین او نهمین ورزشکاری است که از سال 1990 تا به حال توانسته در این جایگاه بایستد.

11111

امسال ورزشکارانی از 21 کشور و 10 رشته ورزشی در این جدول حضور داشتند، همچنین پس از سال 2016 برای اولین بار است که بیش از یک زن در رده‌بندی قرار گرفته، تا به حال هیچ ورزشکار زنی جز در رشته تنیس، هیچگاه این مقام را کسب نکرده است.

تعداد بازیکنان NBA نسبت به ورزشکاران دیگر در این لیست بیشتر است. همچنین بازیکنان NFL بهترین سال خود را پشت سر گذاشتند، چون به لطف شروع فصل خود در اواخر تابستان، تحت تأثیر این بیماری قرار نگرفتند. در مقابل، بازیکنان MLB به دنبال تعویق افتتاحیه مسابقات در ماه مارس، سخت‌ترین ضربه را به خود اختصاص دادند. احتمالا روند کاهش درآمد ورزشکاران برای یک دوره دیگر رده‌بندی نیز ادامه خواهد داشت.

2222

براساس این جدول ورزشکاران رشته‌های بسکتبال، فوتبال آمریکایی، فوتبال، تنیس، بوکس، گلف، اتومبیلرانی، بیسبال و کریکت به ترتیب بیشترین نفرات این رده‌بندی 100 نفری را تشکیل می‌دهند.

همچنین این گزارش باتوجه به شفافیت در میزان قرارداد، دارایی‌ها و درآمد ورزشکاران و براساس مدارک ارائه شده توسط آن‌ها تهیه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز