ایرج قادری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

کمپینگ می‌تواند درصد زیادی از مردم را به خود جذب کند/ اروپا در حوزه ورزش‌های طبیعی موفق عمل کرده است

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۰۵:۴۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۰۴۲۷
کمپینگ می‌تواند درصد زیادی از مردم را به خود جذب کند/ اروپا در حوزه ورزش‌های طبیعی موفق عمل کرده است
فعال محیط زیست کشورمان گفت: کمپ زدن می‌تواند درصد زیادی از مردم را به خودش جذب کند و فضای خوب، آرام و امنی برای همه باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ایرج قادری، فعال محیط زیست کشورمان، در خصوص خطرات کمپ زدن در مناطق محافظت نشده به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: افراد اگر با طبیعت آشنا نباشند یا آموزش‌های لازم را جهت برخورد با شرایط خاصی که امکان دارد در مناطق به وجود بیاید را ندیده باشند، حتی آتش‌سوزی جنگل‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد. درصد خاص از مردم به محیط‌هایی که نظارت برآن‌ها وجود دارد، روی می‌آوردند. اکثر مردم، مخصوصا جوانان دنبال مکان‌هایی هستند که در آنجا احساس آزادی، آرامش و عدم کنترل بکنند.

وی ادامه داد: همین مسئله یکی از دلایلی است که مردم به کمپ زدن در جنگل، کویر و ... روی می‌آوردند. اکثرا اعتماد اجتماعی به مکان‌هایی که مشخصا خدمات لازم را می‌دهند، وجود ندارند. مگر این که مناطق محافظت شده در طبیعت از طریق تورها و فضاهای مجازی که مردم محور هستند تبلیغ شوند.

قادری اضافه کرد: کمپ زدن می‌تواند درصد زیادی از مردم را به خودش جذب کند و فضای خوب، آرام و امنی برای همه باشد. افرادی که بیشتر به جنگل می‌روند، کمپ می‌زنند و می‌مانند اکثرا جوانانی هستند که انرژی زیادی دارند. اروپا مکان‌هایی را برای کمپ زدن در طبیعت مشخص کرده که دارای یک‌سری امکانات اولیه هستند، محافظت شده است و تا به حال هم موفق بودند.

فعال محیط زیست کشورمان در پایان اظهار داشت: این موضوع می‌تواند هم امنیت مردم را در این مناطق به ارمغان بیاورد و هم محیط زیست را حفظ می‌کند. جاانداختن این موضوع هم زمان بر است و هم کار زیادی می‌خواهد. در چند سال اخیر ایرانگردی در ایران تقریبا جا افتاده است و مردم از طریق تورها ایرانگردی می‌کنند. این مسئله را نیز می‌توان جا انداخت اما نیاز به مدیریت خاص و همکاری محلی دارد و باید یک عزم ملی در کل ایران به وجود بیاید تا در مناطقی که شرایط جغرافیایی مناسبی دارد این کار را بکنند و امکانات تفریحی دیگر هم بگذارند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز