ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

درگذشت پیشکسوت مطبوعات/ درخشش یک انگلیسی در جمع زنبورها/ اجرای قانون جدید به ضرر بازیکنان والیبال می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۲۳:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۱۰۶۳۶
درگذشت پیشکسوت مطبوعات/ درخشش یک انگلیسی در جمع زنبورها/ اجرای قانون جدید به ضرر بازیکنان والیبال می‌شود
در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

برنده هفته: جیدون سانچو

در جریان دیدار دو تیم دورتموند و پادربورن در هفته بیست و نهم بوندسلیگا زنبورها موفق شدند با نتیجه 6 بر یک این تیم را شکست دهند، که جیدون سانچو، مهاجم انگلیسی دورتموند، در این بازی موفق شد هت‌تریک کند.

سانچو با این هت‌تریک به اولین بازیکن انگلیسی از شروع قرن جدید تبدیل شد که موفق می‌شود در یک فصل آمار بیش از 15 گل و پاس گل (27 بازی 17 گل 16 پاس گل) را در یکی از 5 لیگ معتبر اروپایی به ثبت برساند.

بازنده هفته: پادربورن

در ادامه هفته بیست و نهم رقابت‌های بوندس لیگا، بورسیا دورتموند در خانه پادربورن به میدان رفت و با نتیجه 6 بر یک پیروز شد. دورتموند با این برد 60 امتیازی شد و اختلاف خود با بایرن 67 امتیازی را به 7 امتیاز رساند. پادربورن هم با این شکست با 19 امتیاز قعرنشین است و به احتمال زیاد به دسته پایین تر سقوط خواهد کرد.

نقد هفته: فدراسیون والیبال

فدراسیون والیبال چندی پیش آئین نامه جدید خود را برای فصل پیش رو اعلام کرد که در این آیین‌نامه 2 بند جدید و جنجالی نیز وجود دارد؛ یکی ممنوعیت شرکت 2 تیم از یک شهر در لیگ برتر و دیگری پرداخت 10 درصد قرارداد لژیونرها به فدراسیون. موضوعی که با واکنش‌های متفاوتی همراه شده چراکه برخی معتقدند در سال‌های قبل چنین قانونی وجود نداشت و بازیکنان شاغل در لیگ‌های خارجی نیازی نداشتند که برای دریافت مجوز بازی، پولی به فدراسیون بپردازند. بازیکنان والیبال ایران در سال‌های گذشته به دلیل پائین بودن مبلغ قرارداد باشگاه‌های خارجی تمایل کمی برای خروج از کشور داشتند. اجرای این قانون جدید می‌تواند انگیزه آنها برای حضور در سطح اول والیبال جهان را کمتر از گذشته کند.

شخصیت هفته:  فتح الله فتحی مطلق

فتح‌الله فتحی مطلق، روزنامه‌نگاری که در حوزه رزمی قلم می‌زد، روز یازدهم خرداد دار فانی را وداع گفت. فتحی‌مطلق که مدتی با بیماری کبد دست و پنجه نرم می‌کرد در بیمارستان دعوت حق را لبیک گفت. مرحوم فتحی‌مطلق نزدیک به 3 دهه در عرصه خبر و حوزه ورزش‌های رزمی به صورت تخصصی فعالیت می‌کرد.

نظر شما
پرونده ویژه