هادی رضایی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حقوق ورزشکاران طلایی پرداخت خواهد شد/ اردوهای پاراالمپیک به صورت غیر متمرکز برگزار می‌شود/ فراهم‌آوردن حداقل‌ها وظیفه ما است

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۰۵:۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۰۱۰۷۳۶
دبیر اجرایی کمیته ملی پاراالمپیک گفت: اردوهای پاراالمپیکی به صورت غیر متمرکز برای ورزشکارانی که شانس کسب مدال طلا یا رکوردی نزدیک به طلا دارند، برگزار خواهد شد و حقوق ورزشکاران را خودمان پرداخت می‌کنیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هادی رضایی، دبیر اجرایی کمیته ملی پاراالمپیک، در رابطه با پرداخت حقوق به پاراالمپین‌های کشورمان به خبرنگار برنا گفت: ما با قدمت 8 پاراالمپیک حدود 260 پاراالمپین داریم که 120 نفر آن‌ها مدال طلا داشتند، بودجه ما جواب نخواهد داد تا بخواهیم به قهرمانان ادوار گذشته حقوقی پرداخت کنیم. اما حقوق مسافرین توکیو را براساس مصوبه قبلی در سال گذشته پرداخت کردیم. روز شنبه 9 خردادماه جلسه ستاد بازی‌های توکیو را داشتیم، مصوب شد ورزشکارانی که شانس طلا دارند، کار خود را به صورت اردوهای غیر متمرکز شروع کنند و به محض آغاز فعالیت‌ها ما حقوقشان را طبق دستورالعمل هیات اجرایی پرداخت می‌کنیم.

رضایی ادامه داد: باتوجه به اعلامیه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، به ما این اجازه را دادند تا در شهرهای سفید اردوهای تیم ملی را برگزار کنیم. باتوجه به شرایط معلولین که ویژه‌تر است و خودشان آسیب‌پذیرتر هستند، ما به این مسئله ویژه‌تر نگاه می‌کنیم.

او عنوان کرد: اردوهای پاراالمپیکی به صورت غیر متمرکز برای ورزشکارانی که شانس کسب مدال طلا یا رکوردی نزدیک به طلا دارند، برگزار خواهد شد. به فدراسیون مربوطه اعلام کردیم تا 25 خرداد اسامی را به ما بدهند که در شهرهای سفید حتی اگر هزینه‌ای بیش از اندازه داشته باشد، اردوها را برای آن‌ها برگزار کنیم. حقوق ورزشکاران را خودمان پرداخت می‌کنیم اما هزینه‌های اردوها را باید فدراسیون‌ها بدهند، ما در قبال آن هزینه‌ها را به آن‌ها پرداخت خواهیم کرد.

دبیر اجرایی کمیته ملی پاراالمپیک در پایان گفت: ورزشکاری که در حال فعالیت است، شاید حقوقی که ما پرداخت می‌کنیم به اندازه امرارمعاش آن‌ها نباشد اما شاید بتواند حداقل‌ها را فراهم کند. یک ورزشکار دوران طلایی دارد و دنیای حرفه‌ای به اندازه 40 سال طول نمی‌کشد. درست است ورزشکاران جوایزی دریافت می‌کنند اما ما به آن بسنده نمی‌کنیم، وقتی یک ورزشکار در کشور ما به صورت حرفه‌ای تمرین می‌کند تا برای مسابقات آماده شود، حداقل‌هایی نیاز دارد که باید فراهم شود و این وظیفه ما است. این موضوع می‌تواند کمی بار روانی را کم‌تر کند تا حداقل دغدغه را داشته باشد، راحت‌تر تمرین کند و آسیب‌پذیر نباشد. 

نظر شما
پرونده ویژه