فضل الله باقرزاده:

باید انتظار داشت در هر ۳ اسلحه موفق باشیم/تمرینات تیم ملی در سالن کلاهدوز پیگیری می شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۵:۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۱۰۸۷۵
باید انتظار داشت در هر ۳ اسلحه موفق باشیم/تمرینات تیم ملی در سالن کلاهدوز پیگیری می شود
رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: سهمیه المپیک ایران مسجل شده است در حالی که کشورهای فرانسه و روسیه که مهد شمشیربازی دنیا هستند همچنان به دنبال کسب سهمیه هستند.

 

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمدمی فدراسیون شمشیربازی، فضل الله باقرزاده  در پاسخ به این سوال که چرا در اسلحه سابر ملی پوشان شمشیر بازی موفق ظاهر می‌شوند اما در اسلحه اپه و فلوره ضعیف عمل می‌کنیم گفت: ژاپنی‌ها در اسلحه فلوره مدال جهانی دارند اما در اسلحه سابر 45-15 شکستشان دادیم، تیم ملی شمشیربازی قزاقستان در سطح جهانی در اسلحه اپه دارنده‌ی سکوی جهانی هستند اما در اسلحه سابر مغلوب شمشیربازان ایرانی می‌شوند.

او اضافه کرد: با توجه به اینکه یک جام جهانی باقی مانده است، سهمیه المپیک ایران مسجل شده، در حالی که کشورهای فرانسه و روسیه که مهد شمشیربازی دنیا هستند همچنان به دنبال کسب سهمیه هستند و شاید برای اولین بار در طول تاریخ سهمیه‌ای را کسب نکنند پس نباید این انتظار را داشت که در هر سه اسلحه سابر، اپه و فلوره موفق عمل کنیم.

وی  المپیاد استعدادیابی را فرصتی برای شناسایی پتانسیل‌های این رشته دانست و گفت: در نخستین دوره آن در اسلحه اپه شمشیربازی به نام محمد رضایی را از استان اصفهان و برزگر را از ارومیه شناسایی کردیم و نیازمند حضور مربیان درجه یک دنیا در کشورمان هستیم که با توجه به مشکلات ارزی که در کشورمان وجود دارد توان جذب مربی خارجی را نداریم و فعلا از مربیان خوب  داخلی استفاده می‌کنیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تصریح کرد: اما در حال حاضر مربیان داخلی خیلی خوبی مثل محمد میرمحمدی را در اسلحه فلوره داریم و در اسلحه سابر یعقوبیان را داریم که از مجارستان به تازگی برگشته است.

وی درباره  سرپرست دبیری فدراسیون نیز گفت: وحدانی  در حال حاضر  با جدیت و علاقه بکار خود ادامه می‌دهد و کسی است که سال‌ها در مطبوعات بوده، ورزش را به خوبی می‌شناسد ضمن این که جامعه ورزش نیز او  را به خوبی می‌شناسند و در حال حاضر تمام وقت در فدراسیون حضور دارد.

باقرزاده همچنین در خصوص انتخاب نایب رییس بانوان فدراسیون نیز  گفت: هدف ما استفاده از نیروهای متخصص است در این باره با فرهادی زاد صحبت‌هایی کردیم در حال حاضر فولادی سرپرست نایب رییسی بانوان است ما به دنبال کسی هستیم که تمام وقت در فدراسیون باشند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش نکاتی را در خصوص  کمبود سالن  ارائه کرد و افزود: تمرینات تنها در سالن شهید کلاهدوز  پیگیری می‌شود که بالای 60 سال از آن می‌گذرد و در ضلع شمالی مجموعه شهید شیرودی قرار دارد.

نظر شما