روح‌الله عرب در گفتگو با خبرگزاری برنا:

برخلاف میل باطنی مجبور به خداحافظی شدم/ لیگ برتر باید ادامه پیدا کند/ اگر فصل بعد تعطیل شود، فوتبالی‌ها از نظر اقتصادی با مشکل مواجه می‌شوند

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۰۴:۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۰۱۱۱۷۹
برخلاف میل باطنی مجبور به خداحافظی شدم/ لیگ برتر باید ادامه پیدا کند/ اگر فصل بعد تعطیل شود، فوتبالی‌ها از نظر اقتصادی با مشکل مواجه می‌شوند
بازیکن اسبق و مازندرانی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: اگر باشگاه‌ها بتوانند دستورالعمل‌ها بهداشتی را رعایت کنند، تکلیف قهرمانان، سهمیه‌های آسیایی و تیم‌ها سقوط کننده مشخص می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ روح‌الله عرب، بازیکن اسبق تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان، درخصوص وضعیت خود پس از خداحافظی از فوتبال طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: من پس از این که در سال 96 با تیم نساجی به لیگ برتر صعود کردیم، متاسفانه به دلیل مصدومیت‌های پی در پی مجبور شدم برخلاف میل باطنی از فوتبال خداحافظی کنم. سال اول برایم سخت گذشت اما مجبور بودم به خاطر شرایط جسمانی‌ام قبول کنم که باید از فوتبال کنار بروم.

او افزود: خیلی سریع دوباره به عرصه مربیگری فوتبال وارد شدم و کارت‌های مربیگری‌ام را گرفتم اما باز هم باید ادامه دهم. در این یک‌سال اخیر توانستم مدرسه فوتبال خودم را در ساری افتتاح کنم؛ گفتم تا پیش از این‌که به درجات بالای مربیگری برسم، تجربیاتی که این چند سال داشتم را ان‌شاءالله در اختیار مردم شهرم قرار دهم.

عرب درخصوص شروع دوباره رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: در مرحله اول سلامت بازیکنان و کسانی که در فوتبال هستند، بسیار مهم است اما فوتبال ورزشی است که در ایران برخلاف نتیجه‌گیری‌هایی که مانند رشته‌های دیگر ندارد، پرطرفدارترین ورزش بین مردم است. برای فوتبالیست‌ها بسیار سخت است و اگر بخواهند به آن سطح آمادگی بدنی که قبل تعطیلی لیگ داشتند، دوباره به دست بیاورند، قطعا یک سری مشکلات با شروع لیگ خواهیم داشت. حتی در لیگ‌ها اروپایی بازیکنان یکی پس از دیگری مصدوم می‌شوند. با این شرایط و باتوجه به محبوبیت فوتبال لیگ باید ادامه پیدا کند، اگر باشگاه‌ها بتوانند دستورالعمل‌ها بهداشتی را رعایت کنند، تکلیف قهرمانان لیگ و جام حذفی ، سهمیه‌های آسیایی و تیم‌ها سقوط کننده مشخص می شود.

بازیکن اسبق تیم صنعت نفت در پایان گفت: ما باید یاد بگیریم هم در زندگی فردی و اجتماعی و هم در زندگی ورزشی و کاری، با ویروس کرونا کنار بیاییم. باشگاه‌های ما باید امکاناتی برای مبارزه با این ویروس فراهم کنند تا بتوانیم مسابقات را پیش ببریم. جامعه فوتبال بسیار گسترده است و اکثر بازیکنان و مربیان تک شغله هستند، شما تصور کنید برای ما که بیمه نیستیم و بیشترین مالیات را می‌دهیم و از طرفی باشگاه‌ها فقط 50 درصد قراردادها را می‌دهند، شرایط زندگی بسیار سخت خواهد شد.

نظر شما
پرونده ویژه