غلامرضا بهروان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

وزیر، فوتبال کشور را از یک چالش رها کرد/ سلطانی‌فر باید به عنوان عضو افتخاری در مجمع حضور پیدا کند/ فوتبال ایران نیاز به حمایت دولت دارد

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۴:۳۱:۴۷
کد خبر: ۱۰۱۱۴۰۷
وزیر، فوتبال کشور را از یک چالش رها کرد/ سلطانی‌فر باید به عنوان عضو افتخاری در مجمع حضور پیدا کند/ فوتبال ایران نیاز به حمایت دولت دارد
مشاور سازمان لیگ فوتبال گفت: حضور وزیر ورزش و جوانان به عنوان عضو افتخاری در مجمع، ممانعتی با استقلال فدراسیون ندارد و نباید به عنوان دخالت تلقی شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ غلامرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ فوتبال، در خصوص کناره‌گیری وزارت ورزش و جوانان از انتخابات فدراسیون فوتبال به خبرنگار برنا گفت: فیفا برای اساسنامه‌ها، دستورالعمل‌هایی دارد مبنی بر یک سری الزامات که چهارچوبی را تعیین می‌کند. بحثی به نام استقلال فدراسیون‌ها نیز وجود دارد که حضور و دخالت هر شخص ثالث در انتخابات را فیفا نمی‌پذیرد یا به عنوان قصد دخالت تلقی می‌کند. دولت در ایران باید همیشه کمک حال ورزش باشد، حتی الان، به دلیل این که ما هنوز باشگاه‌هایی که دارای زیرساخت و امکانات لازم باشند را ما نداریم.

رئیس هیات فوتبال مازندران ادامه داد: باشگاه‌هایی که امکانات دارند، به گونه‌ای وصل به دولت هستند. بنابراین شرایط برای ما به صورت 100 درصد مهیا نیست. این موضوع برای الان نیست و از قبل نامه‌های متعددی از سوی فیفا نوشته شد که وزیر در مجمع فدراسیون چه نقشی دارد. من 8 سال در هیات رییسه بودم و به فیفا نامه می‌زدیم که دولت به ورزش کمک می‌کند.

او تصریح کرد: فیفا هیچ وقت مخالف با کمک بخش ثالث یا دولت نسبت به فوتبال نیست اما بحثی به نام دخالت وجود دارد. فیفا می‌گوید از هرجایی که می‌توانید کمک بگیرید، به نظر من دولت به ورزش مخصوصا فوتبال کمک می‌کرد، کما اینکه تعداد تیم‌های دولتی در لیگ‌های ما خیلی زیاد است اما فیفا این موضوع را نمی‌پذیرد و می‌گوید وزیر نباید در مجمع باشد.

مشاور سازمان لیگ فوتبال اظهار داشت: وزیر ورزش که خودش لطف کرد و از مجمع کنار کشید، در واقع با این کار فوتبال کشور را از یک چالش رها کرد. من پیشنهاد می‌کنم مسعود سلطانی‌فر به عنوان عضو افتخاری در مجمع حضور داشته باشد چون حداقل از مسائل ریز انتخابات و فوتبال کشور اطلاع دارد، بنابراین می‌تواند یک جاهایی کمک کند. فیفا می‌خواهد الزامات آن را رعایت کنیم اما به قوانین کشور خود نیز احترام بگذاریم.

بهروان در پایان گفت: بحث استقلال فوتبال برای فیفا بسیار مهم است اما اگر وزیر به عنوان عضو افتخاری در مجمع حاضر شود، ممانعتی با استقلال فدراسیون ندارد و نباید به عنوان دخالت تلقی شود. در اکثر کشورهایی که دارای فوتبال توسعه یافته هستند، وزیر به تیم‌های ملی کمک می‌کند اما دلیل بر دخالت نمی‌شود. ما واقعا نیاز به حمایت و پشتیبانی دولت داریم اما حمایت و دخالت دو بحث جدا متفاوت هستند.

نظر شما
پرونده ویژه