آینده روشنی در انتظار شناگران خواهد بود؛

صالحی امیری: صحبت‌های دادکان از روی عدم آگاهی است/ تعلیق ورزش ایران صحت ندارد

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۱:۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۰۱۱۸۸۶
صالحی امیری: صحبت‌های دادکان از روی عدم آگاهی است/ تعلیق ورزش ایران صحت ندارد
رییس کمیته ملی المپیک به صحبت‌های محمد دادکان واکنش نشان داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ سیدرضا صالحی‌امیری، رییس کمیته ملی المپیک کشورمان پس از بازدید از فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو جلسه‌ای را با حضور پیمان فخری مدیر تیم‌های ملی، سجادی سرپرست کاروان المپیکی ایران، طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته و محسن رضوانی رییس فدراسیون برگزار کردند.

صالحی‌امیری پس از این جلسه در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال با توجه به پدیده کرونا، مجموعه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی رشته‌های مختلف دچار چالشی جدی شدند. شرایط جدیدی بر همه فدراسیون‌ها تحمیل شد و ایام سختی داشتیم. ابتدا همه دغدغه‌ المپیک را داشتند که خوشبختانه با تدابیر کمیته بین المللی المپیک این رویداد یک سال به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: اما این وقفه سه ماهه، باعث افت کیفی ورزشکاران و نگرانی فدراسیون‌ها شد. ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تصمیماتی در این رابطه گرفت و شرایط به تدریج به سمت روند عادی شدن می‌رود. برای برخی رشته‌ها براساس ماهیت آن‌ها جهت برگزاری اردو‌ مجوز داده شد. برخی از رشته‌ها برای ما اهمیت جدی دارند که اگر موفق به کسب سهمیه شوند، مانند شنا و شیرجه به دلیل پرمدال بودن آن‌ها می‌توانیم آینده خوبی داشته باشیم.

رییس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: امروز به همراه سعیدی، طاهریان، فخری و سجادی حرکتی را آغاز کردیم برای حضور در فدراسیون‌ها و ارزیابی مشکلات آن‌ها تا تلاش برای رفع موانع داشته باشیم تا بتوانند آمادگی لازم جهت حضور در مسابقات بین‌المللی را پیدا کنند. محسن رضوانی رییس این فدراسیون تا به حال موفق عمل کرده و ما ارزیابی مثبتی از او داریم، همچنین مجموعه تیمی که فدراسیون را همیاری می‌کنند بسبار خوب هستند. گستردگی این رشته در 31 استان کشور بسیار زیاد است، این نشان می‌دهد، هرچه بیشتر سرمایه گزاری کنیم، بهتر نتیجه می‌گیریم. این رشته ظرفیت گسترده‌ای دارد، نیروی‌های جوانی نیز در شهرستان‌ها هستند که انگیزه بالایی دارند. ما هم باید در حوزه زیرساخت‌ها به آن‌ها کمک کنیم و 5 استخر استانداردی که در شهرستان‌ها هستند را به زودی راه‌اندازی کنیم. فدراسیون هزینه‌های ثابتی و شرایط بودجه‌ای خاصی دارد، ما تعهد کردیم که در روزهای آتی کمک کنیم تا مشکلات مالی برطرف شود. برای کسب سهمیه تیم ملی واترپلو نیز به صورت رسمی به کمیته بین المللی شکایت کردیم و در حال حاضر منتظر نتیجه آن هستیم.

وی در رابطه با صحبت‌های دادکان عنوان کرد: دادکان از پیشکسوتان محترم فوتبال است، از باب پیشکسوتی برای او احترام قائل هستم و از زحماتش تشکر می‌کنم. از همه افراد از جمله دادکان انتظاد می‌رود قبل از سخن اطلاع داشته و فکر کنند. برداشت ما به طور قطعی این است که وی اطلاعی از مسائل کمیته ملی المپیک و نهادهای بین المللی ندارد و تا امروز حتی یک دقیقه با بنده و همکاران من جلسه‌ای نداشته است که ما دادکان را مطلع کنیم. از همین جا وی را دعوت می‌کنم به کمیته بیاید و با همکاران‌مان گفتگو کند تا در جریان مسائل و واقعیت‌ها قرار بگیرد. آنچه وی مطرح کرد از روی نداشتن آگاهی بوده است. اینکه او هنوز اطلاعی هم ندارد.

رییس کمیته المپیک گفت: تا امروز هیچ مکاتبه‌ای مبنی بر اینکه کمیته بین‌المللی المپیک نامه‌ای مبنی بر تعلیق به ما ابلاغ کرده باشد یا ما مکاتبه‌ای دال بر انجام تعهدات را داشته باشیم، وجود نداشته است. دادکان استناد کرد به بیان رسانه‌ای و اظهارنظر فرد ضد انقلاب فرار کرده که اعتباری ندارد. ما وظیفه نداریم از صبح تا شب ادعای هر رسانه‌ای را پاسخ دهیم.

صالحی امیری بیان کرد: راهبرد کمیته المپیک در دوره مدیریت جدید ورود نکردن به حاشیه است. این اظهارات کذب است و اصرار دادکان برخلاف ادعای واقع که جای تعجب است. تاکید می‌کنم آنچه که دادکان عنوان کرده را به شدت تکذیب می‌کنم و این پاسخ رسمی کمیته ملی المپیک است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز