محسن رضوانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اختلاف غیرمنطقی بین درآمد ورزشکاران در لیگ‌های مختلف وجود دارد/ تیم‌های برتر واترپلو در سوپرلیگ مشخص هستند

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۰۶:۴۸:۵۴
کد خبر: ۱۰۱۲۲۶۳
اختلاف غیرمنطقی بین درآمد ورزشکاران در لیگ‌های مختلف وجود دارد/ تیم‌های برتر واترپلو در سوپرلیگ مشخص هستند
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو کشور گفت: یک اختلاف فاصله‌دار و غیرمنطقی بین درآمد ورزشکاران در لیگ‌های مختلف وجود دارد که باید صادقانه به آن بپردازیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، درخصوص برگزاری مسابقات لیگ این سه رشته زیر نظر طی گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد: در مورد رقابت‌های شنا، هفته گذشته کمیته فنی تصمیم‌گیری کرد و به صورت پیشنهاد به ما ارائه داده شد. در مورد واترپلو هم به زودی جلسه‌ای برگزار خواهد شد و در رابطه با این موضوع به صورت فنی نتیجه می‌گیریم. همچنین طبق احترامی که برای باشگاه قائل هستیم و نقش آن‌ها برایمان پررنگ است، نامه‌ای را تنظیم کردیم که به باشگاه‌ها بفرستیم و نظر آن‌ها را بگیریم. احتمال دارد مسابقات شنا تا همین مرحله که برگزار شده به پایان برسد، در واترپلو هم در یک گروه نتایج مشخص شده و گروه دیگر در مرحله پلی آف بودند، یعنی تقریبا چهار تیم برتر مشخص هستند. نظر کمیته را در این هفته و اوایل هفته دیگر مشخص می‌کنیم و بعد در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد. درخصوص لیگ شیرجه دو مرحله آن برگزار شده و یک مرحله مانده است، احتمالا براساس نتایج آن دو مرحله تصمیم می‌گیریم.

رضوانی افزود: در چنین شرایطی سه حالت وجود دارد، یا لیگ 98 و 99 به هم می‌چسبد، یا براساس مسابقاتی که برگزار شده تصمیم‌گیری می‌شود یا صبر می‌کنیم تا رقابت‌ها را برگزار کنیم. به نظر می‌رسد در یک هفته بتوانیم مسابقات هر سه رشته را جمع کنیم. دلیل این که تا به حال فدراسیون تا به حال تصمیم‌گیری نکرده، این بوده که شخصا دوست داشتم مسابقات برگزار شود و نتایج به صورت رقابت دربیاید. همچنین تصمیات کمیته فنی برای ما مهم است و نظر آن‌ها نظر باشگاه محسوب می‌شود.

او اظهار داشت: لیگ واترپلو یکی از قدیمی‌ترین لیگ‌های کشور است. یک اختلاف فاصله دار و غیرمنطقی بین درآمد ورزشکاران در لیگ‌های مختلف وجود دارد که باید صادقانه به آن بپردازیم. متأسفانه الان در لیگ شنا بالاترین رقمی که به یک شناگر پرداخت می‌شود 15 میلیون تومان است با 20 درصد بالا و پائین و در واترپلو بعد از آن موفقیت بزرگی که در بازی‌های آسیایی کسب کردیم، رقم قراردادهایشان کمتر از 70 میلیون تومان است. یعنی برترین بازیکنان ما 60 میلیون تومان پول می‌گیرند.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اضافه کرد: نمی‌توانم درخواست کنم وزارت به این موضوع ورود کند چون واقعا حرف غیرمنطقی است، این یک مسئله حرفه‌ای محسوب می‌شود ولی باشگاه‌ها باید ساختارشان تعریف شود. اگر باشگاه‌های مهم فوتبال برای ورود در رشته‌های ورزشی دیگر مجاب شوند، تیم‌ها زیاد می‌شوند، این یکی از دلایلی است که قراردادها رشد می‌کند و رقابت به وجود می‌آید. وقتی یک تیم 50، 60 میلیارد در فوتبال هزینه می‌کند و از پول دولت و مردم هزینه می‌شود، جوانان مملکت می‌خواهند در رشته‌های دیگر هم حداقل هر باشگاهی دو تیم داشته باشد. به نظر من این کار در وزارت ورزش و جوانان قابل انجام است که تیم‌هایی که بالای یک سقفی می‌خواهند در فوتبال هزینه کنند، بیایند و در دو رشته یا سه رشته دیگر هم تیم داشته باشند.

او ادامه داد: هزینه تیم واترپلو شاید کل یک تیم به 500، 600 میلیون نرسد و با فوتبال و والیبال قابل قیاس نیست. قرارداد شناگران به 200 میلیون نمی‌رسد، قهرمان شنایی که روزی 10، 12 کیلومتر شنا می‌کند شاید قراردادش خنده‌دار باشد. باید اندازه یک کارشناس دولت پول دریافت کنند تا ورزشکاران بتوانند به ورزش خود برسند.

رضوانی در پایان گفت: در دین اسلام رشته شنا توصیه شده و در این مورد حدیث داریم، امکان ندارد بدون علت باشد. گفته شده به فرزندان خود شنا، تیراندازی و سوارکاری بیاموزید. دلیل دارد. شنا بعد قهرمانی نیز دارد، یک شناگر به نام مایکل فلپس در المپیک 7 مدال کسب می‌کند، 6 طلا و یک نقره، یعن معادل دو کاروان ورزشی ایران مدال می‌گیرد. این یک دلیل منطقی است که باید روی ورزش قهرمانی سرمایه‌گذاری کنیم. کسانی که از کودکی به ورزش شنا می‌پردازند، آرامش دارند، مشکلات زندگی‌ را فراموش می‌کنند و از سن کودکی سیستم ایمنی‌ افراد قوی‌تر می‌شود، یعنی دقیقا یک سرمایه‌گذاری است. مردم شنا را دوست دارند و اولین چیزی که یک خانواده به آن فکر می‌کند این است که فرزندش وقتی 4، 5 ساله می‌شود به او شنا یاد بدهد. باید نطق همکاران در صداوسیما در این زمینه بیشتر شود، در سال 2015 ماه می حدود 4 ساعت مسابقات ما را شبکه 3 پخش کرد و رقابت‌های ما الان توسط شبکه ورزش پخش می‌شود، اما خیلی اندک است و باید زمان گذاشته شود، به طوری که مردم با گوشت و پوست خود لمسش کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز