مرتضی محصص در گفتگو با خبرگزاری برنا:

تعدادی از واسطه‌ها خلافکارند و به فوتبال ما کمک نکردند/ دلار ۱۷ هزار تومانی معادلات ما را به‌هم ریخته است

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۳:۲۷:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۲۶۱۷
تعدادی از واسطه‌ها خلافکارند و به فوتبال ما کمک نکردند/ دلار ۱۷ هزار تومانی معادلات ما را به‌هم ریخته است
رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: به نظر من تعدادی از واسطه‌ها خلافکارند و به فوتبال ما کمک نکردند، اما تعدادی نیز هستند که مسلم می‌دانم این برای‌شان یک شغل است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال، درخصوص خرید بازیکنان خارجی که عملکرد تاثیرگذاری در فوتبال ما نداشتند در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: قدرت بازیکنان برای نقل و انتقالات بیشتر از قدرت باشگاه و مربی است. همه جای دنیا به همین شکل است نه فقط در ایران. در کشور ما راجع به بازیکنان خارجی که به ایران می‌آیند، انتظار داریم بازیکنان تاثیرگذار در رقابت‌های لیگ که در روند تیمی و نتایج تیم‌های‌شان تاثیرگذار هستند، تعدادشان زیاد باشد. معمولا در رقابت‌های AFC و رقابت‌های لیگ قهرمانان بازیکنان خارجی خیلی از کشورها، مقابل تیم‌های ایرانی تاثیرگذار هستند. آیا ما همان تعداد بازیکن خارجی داشته و داریم که در لیگ داخلی و خارجی به تیم‌های ما کمک کنند؟ مسلما خیر. به عنوان مثال کی‌روش استنلی، مهاجم سپاهان، بازیکن خوبی است ولی فراز و نشیب هم دارد. برای انتخاب بازیکن باید خیلی هوشیارانه رفتار کنیم. اگر به یک بازی و گفته‌های یک واسطه بسنده کنیم، این یک قرارداد آماتور است نه یک قرارداد حرفه‌ای.

او ادامه داد: ایجنت‌ها همه جای دنیا این حق را دارند که کار کنند ولی این که تا چه حد می‌توانند تاثیرات منفی بگذارند، نگرانی همه ما در  جامعه است. بازیکنان به یک واسطه احتیاج دارند چون کمتر پیش می‌آید یک بازیکن در سطح حرفه‌ای وقت برای پیگیری نقل و انتقالاتش داشته باشد. این که تا چه حد این ایجنت‌ها حرفه‌ای هستند و وجدان کاری دارند، بسیار مهم است. برای انتخاب بازیکن خارجی باید به مقدار قراردادش توجه کنیم، قصد توهین ندارم اما وقتی قرارداد کمتر باشد، وضعیت مشخص است و نباید انتظاری از آن بازیکن داشته باشید.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: دلار 17 هزار تومانی خیلی از معادلات ما را به‌هم ریخته است، به همین دلیل مجبور می‌شویم یک بازیکن متوسط یا ضعیف را بیاوریم که فقط اسم خارجی دارد. این کار درستی نیست و خودمان بازیکنان خوبی داریم. از زمانی که لیگ برتر ما شروع شده تا به حال یک بازیکن کلاس جهانی نداشتیم. بازیکنان خوب بودند ولی عالی نبودند چون ما پول یک فرد عالی ندادیم و پول فوتبالیستی متوسط را دادیم. من زمان ناصر حجازی با استقلال کار می‌کردم سابقه مربیگری در پاس تهران را هم دارم و مشکلات این باشگاه‌ها را می‌دانم. به عنوان مثال ایجنت‌ها از یک صحنه به‌خصوص 10 ویدیو تهیه می‌کنند و به آن مدیر مسئول نشان می‌دهند، این روش‌ها دیگر قدیمی شده است.

مدرس AFC عنوان کرد: به نظر من تعدادی از واسطه‌ها خلافکارند و به فوتبال ما کمک نکردند اما تعدادی نیز هستند که مسلم می‌دانم این برای‌شان یک شغل است. مجموعا ما بازیکن بزرگ خارجی نداشتیم؛ یا سن‌شان بالا بوده یا متوسط رو به ضعیف بودند یا مصدومیت داشتند. چند سال پیش یک بازیکن از نیجریه داشتیم که این بازیکن مشکل سرطان یا هپاتیت داشت و با او قرارداد بسته بودند. ما جوانانی در ایران داریم که اگر به آن‌ها بها داده شود، با فاصله زیاد خیلی بهتر می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز