نیما نکیسا در گفتگو با خبرگزاری برنا:

آقای رئیسی! به فساد در فوتبال ورود کنید/ هیچ پارامتر و استانداردی برای جذب بازیکن خارجی وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۰۶:۲۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۱۲۷۵۲
آقای رئیسی! به فساد در فوتبال ورود کنید/ هیچ پارامتر و استانداردی برای جذب بازیکن خارجی وجود ندارد
مسئول کمیته توسعه فوتبال پایه فدراسیون فوتبال گفت: از رئیس قوه قضائیه درخواست دارم کارگروهی ویژه با اختیار تام برای رسیدگی به فساد در فوتبال تشکیل دهد و آنها را به فدراسیون و هیات‌های فوتبال و باشگاه‌ها بفرستند چون متاسفانه حق جوانان و خانواده‌های زیادی در این فوتبال خورده شده است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نیما نکیسا، دروازه‌بان اسبق تیم ملی و مسئول کمیته توسعه پایه فدراسیون فوتبال، در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص حضور بازیکنان بی‌کیفیت خارجی در فوتبال ایران اظهار داشت: در بحث حضور بازیکنان خارجی ضعیف و بی‌کیفیت در باشگاه‌های ایرانی اولین موردی که باید آن را دنبال کنیم موضوع دلالی است. متاسفانه در باشگاه‌های ایرانی هیچ پارامتر و استانداردی برای جذب بازیکن خارجی وجود ندارد در حالی که در تمام لیگ‌های معتبر دنیا قواعدی وجود دارد که باشگاه‌ها برای جذب بازیکن از کشورهای دیگر موظف به رعایت این قواعد و قوانین هستند.

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس با اشاره به نقش مدیران و مربیان در حضور خارجی‌های بی‌کیفیت در فوتبال ایران، ادامه داد: همانطور که اشاره کردم اولین بحثی که باید در این زمینه به آن پرداخته شود بحث دلالی در فوتبال است اما نکته اصلی در بحث دلالی ارتباط این افراد با مربیان و مدیران باشگاه‌هاست. نمونه‌های زیادی از بازیکنان خارجی وجود دارند که بخش اعظمی از مبلغ قراردادهای خود را به دلال‌ها، که حلقه ارتباط آنها با باشگاه‌ها هستند، داده‌اند و بعد هم نه بازی داده شده‌اند و نه مدیران به تعهدات‌شان در قبال آنها عمل کردند. اینها بحث‌هایی هستند که حتما باید نهادهای نظارتی و امنیتی به آنها ورود کنند تا مشخص شود تکلیف پول بیت‌المال در فوتبال چه می‌شود.

دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی 1998 با اشاره به تخلفاتی که مدیران باشگاه‌ها مرتکب می‌شوند، ادامه داد: همه ما می‌دانیم که برخی مدیران متخلف در راس باشگاه‌ها حضور دارند. کاملا هم مشخص است که در چه مواردی مرتکب تخلف شده‌اند اما عجیب است که هیچ‌کدام از آنها سر از دادگاه و زندان درنمی‌آورند. دلیل این همه مشکل و فساد در فوتبال هم قرار دادن افراد غیر ورزشی در راس باشگاه‌هاست. چرا فقط برای انتخاب مربی باید از فوتبالیست‌های قدیمی استفاده کنیم؟ مگر ما فوتبالیست تحصیلکرده کم داریم که هیچ‌وقت برای مدیریت از آنها استفاده نمی‌کنیم؟ چرا مدیران باشگاه‌های ما نمی‌توانند یک قرارداد درست با خارجی‌ها ببندد؟ یا شاید هم می‌توانند و نمی‌خواهند!

نکیسا در پاسخ به این سوال که آیا مربیان ایرانی هم دلالی می کنند یا نه؟ گفت: اگر مدیر یک باشگاه فردی مقتدر و سالم باشد، سرمربی که برای تیمش انتخاب می‌کند، سالم و قانونمند خواهد بود. یک سرمربی تا زمانی که مطمئن باشد مدیر بالای سرش فردی قانون‌گرا و سالم است هرگز به خودش اجازه تخلف و دلالی نمی‌دهد. البته فوتبال ما نسبت به سال‌های گذشته پاک‌تر شده وگرنه فردی مثل من هرگز نمی‌توانست در این فوتبال دوام بیاورد و کار اجرایی انجام دهد. با این حال بی‌توجه به پست و مقامی که دارم حقایق را می‌گویم چون خودم را برابر مردم و پول بیت‌المال، که در فوتبال خرج می‌شود، مسئول می‌دانم.

مسئول کمیته توسعه پایه فدراسیون فوتبال در پایان با درخواست از قوه قضائیه برای ورود به پرونده‌های فساد در فوتبال، خاطرنشان کرد: اوضاع در فوتبال به گونه‌ای است که انگار یک‌سری از پول‌های کلان و میلیاردی حتما باید سر به نیست شوند! شخصا از آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه درخواست دارم کارگروهی ویژه با اختیار تام برای رسیدگی به فساد در فوتبال تشکیل دهند و آنها را به فدراسیون و هیات‌های فوتبال و باشگاه‌ها بفرستند چون متاسفانه حق جوانان و خانواده‌های زیادی در این فوتبال خورده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز