حمیدی: توسعه ورزش همگانی نیاز به تغییر نگرش و فرهنگ دارد/ باید شکل‌گیری شخصیت ورزشی از کودکی نجام شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۱۶:۴۹:۲۳
کد خبر: ۱۰۱۲۸۱۹
حمیدی: توسعه ورزش همگانی نیاز به تغییر نگرش و فرهنگ دارد/ باید شکل‌گیری شخصیت ورزشی از کودکی نجام شود
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورشتوسعه ورزش همگانی نیازمند تغییر نگرش و فرهنگ است گفت:این تغییر نگرش باید از دوره خردسالی مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهرزاد حمیدی،  در جلسه شورای ورزش همگانی کشور که با حضور دکتر سلطانی‌فر برگزار شد  با بیان اینکه ورزش همگانی یک فرهنگ است ،گفت:  اگر  در پی این هستیم که این فرهنگ در کشور شکل بگیرد باید صبر استراتژیک خود را بیشتر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش توضیحاتی را در خصوص آموزش و پرورش  ورزشکار ارائه کرد و گفت:  چه در بخش همگانی و چه در بخش قهرمانی ورزشکار در طول یکسال ساخته نمیشود اما می‌توان محیط و امکانات را طوری  آماده کرد که شرایط برای توسعه  ورزش همگانی و بالطبع تربیت ورزشکار فراهم شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: بزرگسالی ادامه تجربیات دوران کودکی در بخشهای  احساسی ،  اخلاقی و و رفتاری است ، درحال حاضر در دنیا بر روی مدل‌های دوساله، سه ساله، چهار ساله و پنج ساله کار می‌شود چون این باور وجود دارد که  شخصیت کودکی زمانی شکل می‌گیرد که فرهنگ‌پذیر شود.

وی خاطر نشان ساخت: رابطه عمیق بین زیربنای فکری و نگرشی با رفتارهای انسان در دوران خردسالی شکل می‌گیرد. ما اگر می‌خواهیم ورزش همگانی توسعه دهیم باید از خردسالی روی افراد کار کنیم.

حمیدی با اشاره به این موضوع که هر دستگاه از جمله وزارت آموزش و پرورش باید  در حوزه ورزش وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند  گفت:  ۱۰ درصد کودکانی که در ۶ سالگی وارد مدارس میشوند و به مجموعه ی آموزش و پرورش می پیوندند  چاق هستند واین یک مشکل است.

او رفع  این مشکل را تغییر  در نگرش و فرهنگ عنوان کرد و توضیح داد:شکل‌گیری شخصیت ورزشی از کودکی انجام می شود، غیر از این تمامی اقدام ما بی‌فایده خواهد بود بنابراین  برای تحقق این موضوع باید هم‌افزایی و یکپارچگی داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز