ژاله فرامرزیان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

توسعه ورزش همگانی مهمترین وظیفه وزارت ورزش و جوانان است/ توجه به سلامت جامعه اهمیت زیادی دارد

۱۳۹۹/۰۳/۲۰ - ۲۳:۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۳۱۷۹
توسعه ورزش همگانی مهمترین وظیفه وزارت ورزش و جوانان است/ توجه به سلامت جامعه اهمیت زیادی دارد
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: توسعه ورزش همگانی مهمترین وظیفه وزارت ورزش و جوانان به شمار می‌رود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان، در خصوص بودجه اختصاص یافته برای ورزش‌های همگانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان مهمترین وظیفه‌اش توسعه ورزش همگانی برای تحقق سلامت جامعه است و بیشترین عنوان اعتباری که به ما اختصاص پیدا می‌کند در این سرفصل است. مستلزم این است که کل شبکه‌هایی که در این شبکه فعال هستند شناسایی شوند و نحوه فعالیت‌شان با هم هماهنگ باشند و منابع آنها هم افزایی شود و بتوانند با یک مدل برنامه مناسب فعالیت کنند.

او افزود: اولین مسأله‌ای که وجود دارد جامعه هدف و مجموعه عوامل ذینفع و شرکای ما هستند. الان هر کدام از ما اعلام می‌کنیم 7 الی 10 میلیون ورزشکار داریم، 14 میلیون بیمه شده داریم این‌ها را اول باید یک شناسنامه برای‌شان تعریف کنیم و ببینیم چه بخشی از جامعه هدف را پوشش دادیم و چه بخشی باقی مانده است تا برای آن یک مدل برنامه ای تعریف کنیم. بخشی از مردم در قالب کارگری و بخشی در قالب آموزش و پرورش، بخشی در قالب حوزه پزشکی، بخشی در قالب حوزه وزارت علوم و دانشجویی هستند. بنابراین باید جامعه هدف را تعریف کنیم یعنی در بحث بیمه شدگان 5 دستگاه یکجا خدمات ندهد و بخشی مغفول بمانند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ما این آمادگی را داریم و از الان می‌توانیم با همکاری همه دستگاه‌ها در این سرفصل با سازمان برنامه و دفاتر بخشی بنشینیم و توافقاتی را کنیم و در مدل بودجه‌ای به عنوان یک دستگاه سیاست‌گذار ورزش همه این منابع را پیگیری کنیم که سهم منابع دستگاه‌ها برای تحقق سلامت جامعه قابل توجه باشد و حتما منابع وزارت ورزش هم برای تکمیل منابع اصلی است. چون نمی‌توانیم بگوئیم برای 84 میلیون نفر جمعیت، که سلامتش جزو تکالیف ماست، منابع حداقلی ما کفایت می‌کند. یکی از اولویت‌های اصلی منابع کشور، بحث سلامت است و ما امروز این پیشنهاد را دادیم که این همکاری را داشته باشیم و برای این‌که این اتفاق صورت بگیرد در قالب تفاهم‌نامه حاضریم همکاری داشته باشیم.

فرامرزیان گفت: ظرفیت‌های قانون برای معافیت‌های مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی که بتوانند در این بخش کمک کنند را پیگیر هستیم در دستگاه خودمان و با دستگاه‌های دیگر این مساعدت و همکاری را داشته باشیم تا بخشی از مالیات که به صورت بلاواسطه در مدل قانونی و ظرفیت‌های قانونی صرف ورزش شود و بتواند سلامت جامعه را به همراه داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز