علی ناری در گفتگو با خبرگزاری برنا:

روحیه پهلوانی در زورخانه‌ها موج می‌زند/ فرهنگ جوانمردی در جامعه مملکت ما نهادینه است

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۹:۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۳۱۹۸
روحیه پهلوانی در زورخانه‌ها موج می‌زند/ فرهنگ جوانمردی در جامعه مملکت ما نهادینه است
مرشد زورخانه گفت: این رشته در خون ایرانی‌هاست و در هر مقطع زمانی طرفداران خود را دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ علی ناری، مرشد زورخانه، در خصوص تاریخ و فلسفه این ورزش باستانی کشورمان گفت: ورزش زورخانه‌ای تنها رشته‌ای است که هزاران سال قدمت دارد و همچنین در کنار انجام حرکات ورزشی، موسیقی زنده نیز دارد. برخی از رشته‌های ورزشی جدید نیز موسیقی دارند اما به صورت زنده نیست و ممکن است هیچ پند و آموزه‌ای نداشته باشد. ما در کنار ورزش، هم موسیقی، هم پند و اندرز و هم حماسه داریم.

ناری ادامه داد: در حال حاضر در پی دستور مقام مظم رهبری که فرمودند این رشته را توسعه دهیم، حدودا 85 کشور در این حوزه فعال هستند که 43 تای آن فعالیت گسترده‌تر و بیشتری دارند. امروزه فرهنگ این ورزش را خیلی از کشورها گرفتند و این موضوع باعث افتخار است که این رشته همانند کشتی حرفی برای گفتن دارد.

وی عنوان کرد: این رشته در خون ایرانی‌ها است و در هر مقطع زمانی طرفداران خود را دارد، چون روحیه پهلوانی در این رشته موج می‌زند. در زمان‌های قدیم وقتی مشکلی در جامعه، شهر یا محلی به وجود می‌آمد، پهلوانان به موضوع رسیدگی و رفع مشکل می‌کردند. در واقع پهلوانان از ناموس مرز و بوم دفاع می‌کردند.

این مرشد زورخانه در پایان اظهار داشت: فرهنگ پهلوانی در ایرانی‌ها زنده مانده اما تورم تاثیر منفی در این رشته گذاشته است. در هر صورت ورزش زورخانه‌ای رشته‌ایست که مردم آن را دوست دارند و از دل جامعه برخواسته است. این فرهنگ پهلوانی در جامعه مملکت ما نهادینه شده و خداراشکر الان در زمینه بین‌المللی نیز روی این موضوع کار می‌شود. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز