شهردار تهران خبر داد:

حمایت شهرداری از توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای در پایتخت

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۰۹:۲۷:۲۱
کد خبر: ۱۰۱۳۴۲۵
حمایت شهرداری از توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای در پایتخت
پیروز حناچی از حمایت شهرداری تهران از توسعه ورزش های زورخانه ای در پایتخت خبر داد و گفت: یکی از وظایف سازمان ورزش شهرداری، توسعه ورزش پهلوانی است و آن قدری که لازم باشد حمایت خواهیم کرد تا این ورزش روی پای خود بایستد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، شهردار پایتخت با حضور در آیین نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در زورخانه تختی منطقه 20، گفت: ما فضای ورزش زورخانه ای را متناسب با درخواست ها توسعه خواهیم داد چرا که ورزش زورخانه ای ورزشی کاملا ایرانی با خاستگاهی ایرانی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام پهلوانان واقعی وطن؛ شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهید سپهبد قاسم سلیمانی و مرحوم جهان پهلوان تختی، اظهار داشت: ورزش زورخانه ای و باستانی متاثر از اخلاق نبوی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

شهردار تهران، با اشاره به کلامی از حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام که در روز عاشورا خطاب به دشمنان خود فرمودند" اگر دین ندارید، آزاده باشید" تصریح کرد: جوانمردی، حریت و آزادگی که جملگی در فرهنگ ورزش باستانی و پهلوانی گرد آمده اند، عاقبت بخیری به همراه می آورد و ان شاالله همه پهلوانان و جوانان این آب و خاک، عاقبت بخیر شوند.

اهدای شال پهلوانی به شهردار تهران و رییس سازمان ورزش شهرداری

در این مراسم، شال پهلوانی به "پیروز حناچی" و "امیر محسنی" رییس سازمان ورزش شهرداری اهدا شد. شهردار تهران نیز یک عدد ضرب نفیس زورخانه ای به پهلوان نمونه شهرری "محمد محمودی" پیشکسوت ورزش های زورخانه ای اهدا کرد.

تقدیر از خانواده شهید راه سلامت

در ادامه این مراسم از خانواده شهید دکتر "مهدی وریجی" ،شهید راه سلامت نیز قدردانی شد.

شهید دکتر مهدی وریجی فرزند شهید دوران دفاع مقدس رحیم وریجی، مدیر درمانگاه منطقه 21 شهرداری تهران بود که در راه مبارزه با بیماری کرونا به شهادت رسید.

بازدید دکتر شهردار تهران از بوستان ولایت و طراحی "دهکده ورزش" در این بوستان

حناچی همچنین با همراهی امیر محسنی در بازدید از بوستان ولایت،  از اقدامات اجرایی صورت گرفته برای راه اندازی دهکده ورزش نطلع شد.

دهکده ورزش، طرحی نوین برای خانوادگی شدن ورزش در پایتخت است که از سوی سازمان ورزش شهرداری تهران برای اجرا در ۴ نقطه از شهر در حال پیگیری است.

نظر شما