حمید درخشان در گفتگو با خبرگزاری برنا:

نباید نامه امضا کردن ۴ باشگاه منجر به تعطیلی فوتبال شود/ آبروی فوتبال ایران در دنیا به خطر افتاده است

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۲۳:۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۳۸۰۴
نباید نامه امضا کردن ۴ باشگاه منجر به تعطیلی فوتبال شود/ آبروی فوتبال ایران در دنیا به خطر افتاده است
سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: فدراسیون باید شرایط همه تیم‌ها را در نظر بگیرد. اگر بالای 50 درصد از تیم‌ها خواستار لغو لیگ باشند آن زمان است که باید تصمیمی جدی گرفته شود وگرنه نباید نامه امضا کردن 4 باشگاه منجر به تعطیلی فوتبال شود.

حمید درخشان، بازیکن و سرمربی اسبق تیم پرسپولیس، در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت برگزاری لیگ اظهار داشت: وقتی بحرانی اتفاق می‌افتد همه می‌خواهند از این بحران به نفع خود استفاده کنند. الان هم در بحران کرونا گرفتار هستیم و همه به فکر این هستند به نوعی از این بحران استفاده کنند. در لیگ برتر فوتبال هم اوضاع همین‌طور است. برخی تیم‌ها که می‌بینند نه شرایط قهرمانی دارند و نه در خطر سقوط هستند به نوعی می‌خواهند برای خودشان زمان بخرند. حتی برخی به دروغ می‌گویند بازیکن ما کرونا گرفته که این کار بسیار زشت و ناپسندیده است. برخی هم ابتلا به کرونا را بهانه کرده و می‌خواهند از برگزاری لیگ جلوگیری کنند در صورتی که این رفتارها حرفه‌ای نیست و اگر ما می‌خواهیم به فوتبال کمک کنیم باید تابع قوانین باشیم.

او در ادامه گفت: مگر بالاترین مرجع در فوتبال، فدراسیون نیست؟ مگر همه باشگاه‌ها زیر نظر فدراسیون فوتبال فعالیت نمی‌کنند؟ پس همه باید تابع فدراسیون باشند و قوانین را رعایت کنند. نباید هر باشگاهی برای خود جزیره‌ای خودمختار باشد و به بهانه خصوصی بودن، از اجرای قوانین سر باز بزند. فدراسیون باید شرایط همه تیم‌ها را در نظر بگیرد. اگر بالای 50 درصد از تیم‌ها خواستار لغو لیگ باشند آن زمان است که باید تصمیمی جدی گرفته شود وگرنه نباید نامه امضا کردن 4 باشگاه منجر به تعطیلی فوتبال شود.

سرمربی اسبق پرسپولیس درباره ارجاع باشگاه‌های انصراف دهنده به مراجع قضایی افزود: به اعتقاد من چنین اتفاقی نباید رخ دهد چون در این صورت اقتدار و اختیار فدراسیون زیر سوال خواهد رفت. همانطور که خود فیفا برای تصمیم‌گیری در فوتبال اقتدار دارد و همه کشورها ملزم به رعایت قوانین هستند، در فدراسیون هم باید همین‌طور باشد. واقعا نیازی به وارد کردن نهادهای دیگر در فوتبال نیست چون خود فدراسیون می‌تواند با اهرم‌هایی مثل جریمه و حذف باشگاه ها آنها را وادار به اجرای قوانین کند.

درخشان درخصوص بحران های مالی استقلال و پرسپولیس و پرونده‌های آنها در فیفا گفت: تعداد زیاد شکایت‌های خارجی هم برای استقلال و پرسپولیس و هم برای فوتبال ایران دردسرساز خواهد شد. متاسفانه ما در هیچ‌کدام از پرونده‌های مربیان و بازیکنان خارجی در فیفا برنده نبودیم و که این نشان از ضعف شدید مدیران باشگاه‌ها در امضای قرارداد دارد. این شکایت‌ها آبروی فوتبال ایران را در خارج از کشور برده و ما زیر سوال هستیم. دو تیم بزرگ فوتبال ایران در معرض حذف از آسیا هستند و این موضوع بی‌آبرویی بزرگی برای فوتبال ایران خواهد بود که امیدوارم به نوعی حل و فصل شود.

بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس در ادامه با اشاره به حضور پررنگ دلال ها کنار مدیران و مربیان فوتبال خاطرنشان کرد: متاسفانه اغلب مدیرانی که در فوتبال هستند کارشناسانه تصمیم نمی‌گیرند. واسطه‌ها و دلال‌ها به آنها نزدیک می‌شوند و در نهایت بازیکنان بی‌کیفیت با قیمت‌های گزاف وارد فوتبال ایران می‌شوند. به همین دلیل لازم است کمیته‌ای فنی در باشگاه‌ها تشکیل شود تا به چنین مسائلی رسیدگی کند. البته وقتی از لزوم تشکیل کمیته فنی حرف می‌زنیم همه فکر می‌کنند منظورمان کمیته‌ای است که در کار کادر فنی دخالت کند اما واقعیت اینجاست که در هر باشگاهی باید افراد صاحب نظر حضور داشته باشند تا به مدیران مشاوره دهند که آنها کمترین اشتباه را مرتکب شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز