حسن روشن در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فوتبال ایران از کرونا آلوده‌تر شده است/ از قرارداد یک میلیاردی، ۲۰۰ میلیون به بازیکن می‌رسد/ مدیر سالم باشد مربی اجازه فساد به خودش نمی‌دهد

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۲۳:۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۰۱۵۵۱۱
فوتبال ایران از کرونا آلوده‌تر شده است/ از قرارداد یک میلیاردی، ۲۰۰ میلیون به بازیکن می‌رسد/ مدیر سالم باشد مربی اجازه فساد به خودش نمی‌دهد
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: وزارت ورزش و جوانان باید به همراه مراجع قضایی وارد این داستان‌ها شود و حتی اگر شده فوتبال 2، 3 سال هم تعطیل شود اما آن را پاکسازی کنند.

حسن روشن، بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی، در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص بدهی‌های باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بازیکنان و مربیان خارجی اظهار داشت: همه کسانی که در سال‌های اخیر در این دو باشگاه حضور داشته‌اند بیایند و درخصوص قراردادهایی که با بازیکنان و مربیان خارجی بسته‌اند، پاسخگو باشند. مگر می‌شود یک مدیر به قراردادی که امضا می‌کند و امضایی که می‌‌زند متعهد نباشد؟ اوضاع به گونه‌ای شده که آقایان یا نمی‌دانند چطور باید مدیریت کنند و قرارداد ببندند یا اینکه با دلال‌ها در برخی از قراردادها همدست بوده‌اند. وقتی هم که می‌بینند کسی به مدیر قبلی و نحوه عملکردش کاری نداشته هرکاری دل‌شان می خواهد انجام می‌دهند.

گلزن تیم ملی در جام جهانی 1978 در ادامه بیان کرد: تا وقتی باشگاه‌ها یک کمیته فنی سالم و درست و حسابی نداشته باشند اوضاع آنها از جمله استقلال و پرسپولیس همین خواهد بود. باید در هر باشگاه یک کمیته فنی تشکیل شود تا وقتی مربی می‌خواهد یک بازیکن بخرد، عملکرد فنی او و قیمت واقعی‌اش بررسی شود. متاسفانه مدیران ما به دلیل عدم درایت و سواد لازم پای دلالان را به باشگاه‌ها باز می‌کنند و برده آنها می‌شوند درصورتی که اگر یک مدیر سالم و قاطع باشد سرمربی هم به خودش اجازه نمی‌دهد فساد کند.

روشن با بیان اینکه هیچ نظارتی روی عملکرد مدیران باشگاه‌ها وجود ندارد، افزود: سال‌هاست استقلال و پرسپولیس درگیر مسایل مدیریتی هستند. سوال من اینجاست آیا اگر این دو باشگاه مدیرانی با درایت داشتند الان اوضاع‌شان این بود؟ مسلما نه. وقتی مدیرعامل باشگاه بزرگی مثل استقلال در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به جرم جعل سند آکادمی همان باشگاه محروم می‌شود، مسلم است این باشگاه در بحران بزرگی گرفتار می‌شود که اگر نتواند مطالبات بازیکنان و مربیان خارجی را بدهد با کسر امتیاز و محرومیت از نقل و انتقالات و حذف از آسیا رو به رو خواهد شد.

او گفت: فساد همه جای فوتبال ما را گرفته است. برای بازیکن قرارداد یک میلیاردی می‌بندند اما به خودش 200 میلیون می‌دهند و بقیه پول را بین خودشان تقسیم می‌کنند. چند سال پیش در استقلال بازیکنی را که از محصولات خود باشگاه استقلال بود فروختند و به جای او بازیکنی بی‌کیفیت آوردند که کلا 100 دقیقه بازی کرد و 100 هزار دلار گرفت. البته قراردادش 400 هزار دلار بود اما باقی را دلال‌ها گرفتند. باور کنید فوتبال ما از کرونا هم آلوده‌تر است و این دلال‌ها و مدیران و مربیان فاسد هر بلایی خواستند سر این فوتبال آورده‌اند. وزارت ورزش و جوانان باید به همراه مراجع قضایی وارد این داستان‌ها شده و حتی اگر فوتبال 2، 3 سال هم تعطیل شود اما آن را پاکسازی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز