هنوز هم مدعی قهرمانی هستیم؛

سعادتمند: برند استقلال را به صورت مجانی به کسی نمی‌دهیم/ قائدی را با کمتر از پنج میلیون دلار نمی‌فروشیم/ به دنبال مذاکره با استراماچونی هستیم

۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۱۲:۰۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۱۷۲۱۹
سعادتمند: برند استقلال را به صورت مجانی به کسی نمی‌دهیم/ قائدی را با کمتر از پنج میلیون دلار نمی‌فروشیم/ به دنبال مذاکره با استراماچونی هستیم
مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: استقلال را به صورت مجانی به کسی نمی‌دهیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال با حضور در برنامه  ورزش و مردم در خصوص آخرین وضعیت این تیم عنوان کرد: باشگاه استقلال در بخش‌های مختلف از دیرباز در افزایش درآمد، انضباط مالی، به دست آوردن درآمد پایدار، عقد قراردادها، مباحث حقوقی، آکادمی، مدارس فوتبال در کشور و ... مشکلات عدیده‌ای دارد اما من فرد امیدواری هستم و امیدوارم به کمک هواداران برنامه و استراتژی‌ای که تعریف کرده‌ایم، با آرامش نقاط منفی که باشگاه را اذیت می‌کند، برطرف کرده، بتوانیم به نقطه صفر برسیم و سپس برای توسعه قدم برداریم.

وی افزود: ما اگر در شبانه روز یک ساعت را برای پیشکسوتان بگذاریم، خیلی نیست. آن‌ها سرمایه ما هستند. آن‌ها حق گردن باشگاه دارند و خیلی از آن‌ها سلامتی خود را در این باشگاه از دست داده‌اند. صاحبان اصلی باشگاه پنج نسل پیشکسوتان هستند. دفتر من برای خودشان است. از لابه لای صحبت‌های‌شان برنامه گرفته‌ام و استفاده کرده‌ام. خوشحالم در خدمت عزیزان بوده‌ایم و باز هم برای آنها وقت وقت می‌گذاریم. هر دوشنبه خدمت یکی از آن‌ها می‌رسیم و هفته گذشته در خدمت آقای صلاحی بودیم. ایشان به من گفت زنده شدم و خود من هم به اندازه یک ماه شارژ شدم. فکر می‌کنم تا امروز تا این اندازه اراده برای واگذاری دو باشگاه وجود نداشته است. ما یک تیم قوی حقوقی استخدام کردیم که برای ورود به بازار بورس افزایش سرمایه داشته باشیم. جا دارد از آقای فتح‌الله‌زاده هم تشکر کنم که زحماتی برای کمپ حجازی کشید. خوشبختانه گواهی بند دال را هم وزارت اقتصاد در این هفته گرفتیم و به این ترتیب کمپ حجازی به دارایی استقلال اضافه خواهد شد. در مورد معارض هم فردا نشستی با مسئولان بنیاد مستضعفان خواهیم داشت و با گفت‌و‌گو و به شیوه مسالمت آمیز این مساله را حل خواهیم کرد. ۱۴ هزار متر هم از طرف پارک ارم تصرف شده ولی می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم.

او اضافه کرد: در طرح ما برای کمپ حجازی، قرار شده دیوار دور تا دور کمپ را در قالب کاشی‌های ۲۰×۳۰ به هواداران واگذار کنیم که برف و باران هم آن را خراب نمی کند و در عوض هوادار می‌تواند عکس و کدملی را روی کاشی حک کند. آن مبلغ برای ساخت کاشی و مابقی برای ساخت هتلینگ، سیستم اداری، ترمیم چمن و ... صرف خواهد شد. هواداران می‌توانند دیواری را به صورت خانوادگی خریداری کنند. این کاشی ها یادبود هر شخصی است و به باشگاه کمک می‌کنند. اگر در حسابرسی تراز منفی داشته باشیم، نمی‌توانیم وارد بورس شویم. اگر یک هزار میلیارد تومان ارزش برند استقلال است و مجموعه امام رضا (ع) فکر می‌کنم باشگاهی که بیش از سه هزار میلیارد تومان دارایی دارد، بدهی ۳۰ - ۲۰ میلیاردتومانی خیلی زیاد نیست. ما به دنبال کار کردن با کارگزاری‌های مختلف هستیم. اگر تا یک، دو ماه دیگر پفک آبی هم دیدید تعجب نکنید. ما در حال تولید محصولات استقلال هستیم. با پوزش از همه عزیزانی که از نام استقلال استفاده می‌کنند، برند استقلال را به صورت مجانی به کسی نمی‌دهیم. متاسفانه بعضی هم در این بین سوء استفاده کردند. بیش از ۷۰ درصد کارهای حقوقی انجام شده و تولیدات خودمان را به زودی آغاز خواهیم کرد.

سعادتمند ادامه داد: قرار نیست باشگاه استقلال همه حقوقش را به شرکتی بدهد ولی در آمدی از آن نداشته باشد. شرکت آریا برتر از قرارداد سال گذشته حدود ۹ میلیارد تومان به ما داده است که برخی می‌گویند ما باید این مبلغ را برگردانیم اما شرکت آریا برتر تاکنون آورده‌ای برای ما نداشته و این مبلغ حق ما بوده است. با این حال کارگزار فعلی در بدو قرارداد حدود ۱۰ میلیارد تومان به ما پرداخت کرده است. با رجوع به بند فسخ قرارداد در صورت شیوع بیماری واگیردار، در حال فسخ قرارداد هستیم. دادگاه دفاعیه ما را پذیرفته و در حال حل و فصل این موضوع هستیم.  باید طلب حدود پنج یا هفت میلیاردی آقای موسوی، عضو سابق هیات مدیره این تیم هم تعیین تکلیف و بازگردانده شود. باید به سمتی برویم که درآمد پایدار داشتیه باشیم و پولی را قرض نگیریم. ما در دو ماه اخیر ده میلیارد تومان گرفتیم و اگر بحث شکایت آریا برتر مطرح نبود، ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم به دست می‌آوردیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه تاکید کرد: نه قائدی و نه هیچ بازیکن دیگری فروشی نیستند و می‌خواهیم برای فصل بعد محکم‌تر و قوی‌تر عمل کنیم. کسی از تیم ما نمی‌رود و بازیکنی را ارزان نمی‌فروشیم. می‌گویند قائدی پیشنهاد ۸۰۰ هزار دلاری دارد اما ما برای قائدی پیشنهاد دو میلیون دلاری دریافت کردیم. این را می‌گویم که قائدی را با کمتر از پنج میلیون دلار نمی‌فروشیم. در این زمینه مدیرعامل، هیات مدیره، بازیکن و مدیر برنامه‌های و باید نظر بدهند اما ما بازیکنی را ارزان نمی‌فروشیم و در واقع سنگ بزرگ می‌اندازیم. تاکید می‌کنم زیر ۵ میلیون دلار بازیکنی را نمی‌فروشیم.

او در مورد خصوصی سازی استقلال گفت: باشگاه‌های در حال واگذاری به بخش خصوصی نمی‌توانند روی مزایده کار کنند. ما با هشت شرکت وارد مذاکره شدیم و چندین آیتم را مطابق قانون انجام دادیم. ما مذاکرات خوبی با ایرانسل داشتیم و فکر می‌کنم بتوانیم بخشی از مراودات فی مابین را در قالب مساعدت مالی با این اپراتور انجام دهیم. قطعا ایرانسل به ما کمک خواهد کرد. فکر می‌کنم در روزهای آتی مبالغ خوبی را از این شرکت بگیریم. مطالباتی هم از بانک کوثر داشتیم و امیدوارم بتوانیم در این هفته به نتایج خوبی برسیم. در بحث همراه اول هم مطالباتی داریم. امیدواریم این مطالبات را هر چه سریعتر برای باشگاه نقد کنیم و مشکلات عدیده را در بخش ارزی و ریالی حل کنیم. برای پرونده بویان در مهرماه ۹۸ رای قطعی در حدود ۲۳۹ هزار دلار علیه باشگاه استقلال صادر شده است. ضرب العجل پرداخت هم رعایت نشده است و با دیرکرد و جریمه‌ها، حدود ۳۲۸ هزار دلار به این بازیکن بدهکار هستیم. تلاش می کنیم بخشی از مطالبات این بازیکن را از محل ذخایرمان در فیفا که خیلی هم نمانده، پرداخت کنیم. انضباط مالی در استقلال وجود نداشته است. وقتی می‌توانستیم مطالبات پروپئیچ را با حدود ۱۲۰ میلیون تومان حل کنیم، در عوض ۴.۵ میلیارد تومان پرداخت کردیم. حتی اگر رایی در مورد بویان صادر شود تهدید نمی‌شویم چون قبلا اگر پول را نمی‌دادیم پنجره‌ بسته می‌شد ولی الان هر زمان پول پرداخت شود محرومیت لغو خواهد شد. ما همه کارها را انجام داده ایم، مرتب با وکیل این بازیکن در ارتباط هستیم و رایزنی‌ها را با روابط بین‌الملل فدراسیون هم انجام داده‌ایم و مطمئنا مطالبات وی پرداخت می‌شود.

سعادتمند اضافه کرد: در ۱۰ روز گذشته فیفا بیماری کرونا را در ضرورت‌ها قرار داده است بنابراین ما ایمیلی تهیه و تقاضا کردیم ۱۲۰ روز به ما در خصوص شفر فرصت دهند تا طلب وی پرداخت شود. ساشا شفر هم شکایت کرده ولی هنوز نامه‌ای نیامده است.کولی و ساشا از شکایت کرده‌اند، البته نزدیک بود در مورد میگوئل محکوم شویم ولی بلافاصله که به باشگاه آمدم ۲۰۰۰ دلار را برای اعتراض پرداخت کردیم که جرایم به باشگاه تعلق نگیرد.

او در مورد احتمال مذاکره مجدد با استراماچونی توضیح داد: استراماچونی رقم سنگینی را درخواست کرده است. به دنبال این هستیم که بعد از ماجرای کرونا، مذاکره‌ای با او داشته باشیم. در یکی، دو کار غیرحرفه‌ای بعضی جاها اعلام کرد که مسئولان وقت بخشی را پذیرفتند اما اگر نمی‌پذیرفتند، بهتر بود. اینکه بندی را بپذیریم در ادامه نمی‌توانیم از موضع خودمان دفاع کنیم.

وی افزود: درباره پادوانی باید بگویم که دوستان ناراحت نشوند اما باید مطالبات او را پرداخت می‌کردند. ما از او شماره حساب خواستیم اما متوجه شدیم به دادگاه حکمیت ورزش شکایت و درخواست چندین میلیون دلار کرده است. اگر به موقع ۱۰۰ هزار دلار او را پرداخت می‌کردیم این اتفاقات رخ نمی‌داد. دو، سه سال از این موضوع گذشته است. حتی ما می‌خواستیم قراردادی به عنوان مشاور با او ببندیم. از طرفی فکر می‌کنم دادگاه حکمیت ورزش رای فیفا را تائید خواهد کرد. اگر بخواهیم در استقلال فقط روی بدهی‌ها تمرکز کنیم، کاری پیش نمی‌رود. یک ماه پیش از آقای نبی خواهش کردیم تیمی در رشته فوتسال داشته باشیم. ایشان هم دستوری به هیات رئیسه دادند و این عزیزان هم جلسه‌ای را در اصفهان تشکیل دادند. ما علاقه مند هستیم در فوتسال شرکت کنیم. از این به بعد آن‌ها باید به سراغ ما بیایند. ضمن اینکه برای فوتسال از بخش دیگری خرید امتیاز و تامین اعتبار خواهیم کرد. وقتی می‌توانیم ۱۲ هزار جوان را پای فوتسال بیاوریم، به کشورمان کمک خواهیم کرد. انتظار داریم هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم کمک کنند.

او با اشاره به فعالیت باشگاه استقلال در فضای مجازی گفت: پیج قبلی باشگاه از دسترس ما خارج شده بود که نمی‌خواهم زیاد به آن بپردازم. در یک ماه گذشته مذاکراتی را انجام دادیم اما شبهه برای اینستاگرام به وجود آمده که صفحه استقلال واقعی کدام است اما این مساله حل می‌شود.

او همچنین در خصوص آخرین وضعیت ساختمان این باشگاه گفت: یکی از هواداران یک ساختمان ۵ طبقه مجهز را در اختیار ما قرار دادند تا ساختمان باشگاه را به آنجا منتقل کنیم. آقای حجت نظری هم این ساختمان را بررسی کردند. این هوادار از این پس مشاور باشگاه هم خواهد بود.

سعداتمند ادامه داد: همه افرادی که در استقلال هستند با بالاترین مدرک تحصیلی جذب شده‌اند. عزیزی گفته بود که ساختار باشگاه شمالی شده است ولی ما از همه جا نیرو جذب کرده‌ایم جز شمال. قومی‌گرایی نداریم ولی از دوستان خواهش می‌کنم که به ما فرصت بدهند بعد انتقاد کنند. دکتر نوروزی شناسنامه‌ای برای باشگاه هستند. هر برنامه و دلسوزی برای تیم داشته باشند مورد قبول ما است. او من را هم با پروتکل‌های بهداشتی به تمرین راه داد و گفت باید با فاصله در کنار تیم حاضر شوم.

او در پایان گفت: فرهاد مجیدی سرمربی تیم است و من او را حمایت می‌کنم. بارها گفته‌ام که ۱۰ بازی داریم و بازی با فولاد هم شش امتیازی است. همین الان مدعی قهرمانی هستیم. بازیکنان با انگیزه کار می‌کنند. دنبال قهرمانی هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز