سیاست یک بام و دو هوای تیم‌های معترض به انجام ادامه مسابقات؛

برگزاری مستمر تمرینات و بازی‌های دوستانه مخالفان شروع لیگ برتر/ آیا قهرمانی پرسپولیس را قبول می‌کنید؟

۱۳۹۹/۰۳/۳۰ - ۲۳:۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۰۱۷۲۸۰
برگزاری مستمر تمرینات و بازی‌های دوستانه مخالفان شروع لیگ برتر/ آیا قهرمانی پرسپولیس را قبول می‌کنید؟
باشگاه‌هایی که در ظاهر مخالف برگزاری لیگ برتر فوتبال هستند، سیاست عجیبی را در پیش گرفته‌اند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ درحالی که فقط 5 روز تا آغاز دوباره لیگ و برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان باقی مانده، هنوز برخی از باشگاه‌های لیگ برتری از انصراف و عدم حضور در لیگ می گویند.

نامه عجیبی که روز دوشنبه هفته گذشته با مضمون انصراف از لیگ به امضای 7 باشگاه و بازیکنان و مربیان آنها رسید اتفاقی بود که دوباره تنور داستان برگزار شدن یا نشدن لیگ را داغ کرد.

باشگاه‌های تراکتور، ماشین‌سازی، شهرخودرو، پیکان، نساجی مازندران، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی با ارسال نامه‌ای به حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال، اعلام کرده‌اند در صورت اصرار به برگزاری لیگ برتر از شرکت در این مسابقات انصراف می‌دهند. در این نامه که مدیران، مربیان و بازیکنان تیم‌ها امضا کرده‌اند، تأکید شده اگر فدراسیون فوتبال پاسخی به این نامه ندهد، موضوع به نهادهای بین‌المللی نظیر فیفا و دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش ارجاع می‌شود تا مشکل از این طریق حل شود.

این اقدام 7 باشگاه خصوصی واکنش های متعددی را به دنبال داشت. سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ، تاکید کرد همه باشگاه‌هایی که نام بازیکن و مربیان آنها در این نامه قید شده این موضوع را تکذیب کرده و گفته اند منظورشان لغو لیگ نبوده بلکه خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی هستند.

جالب اینجاست که باشگاه‌هایی مثل تراکتور، ماشین سازی، شهرخودرو و نساجی مازندران که سردمدار اعتراض به برگزاری لیگ بودند هرگز به طور رسمی نامه خود را به فدراسیون ارائه ندادند و از «سربرگ» باشگاه خود برای این موضوع استفاده نکردند چون به خوبی می‌دانند در صورتی که فدراسیون نامه آنها را برای AFC و FIFA بفرستد با حکم بالاترین نهاد فوتبال در دنیا به دو رده پایین‌تر سقوط خواهند کرد و باید فعالیت فوتبالی خود را در دسته دوم ادامه دهند. بنابراین کاملا مشخص است این باشگاه‌ها نمی‌توانند به صراحت انصراف خود را اعلام کنند چون از قوانین فیفا به خوبی آگاه هستند.

از طرف دیگر، کاملا مشخص است فدراسیون در صورت تعطیلی لیگ نوزدهم مجبور است تیم قهرمان، تیم‌های صعود کننده به لیگ قهرمانان آسیا و تیم های سقوط کننده به لیگ دسته اول را معرفی کند. برهمین اساس پرسپولیس قهرمان لیگ می‌شود، سپاهان، تراکتور و استقلال به لیگ قهرمانان آسیا می‌روند و شاهین بوشهر و پیکان هم به لیگ دسته اول سقوط می‌کنند. این درحالی است که وقتی بحث معرفی کردن پرسپولیس به عنوان قهرمان و سقوط پیکان و شاهین به لیگ دسته اول مطرح شد همه باشگاه‌هایی که در این زمینه ذینفع بودند اعتراض کردند که در صدر این اعتراض کنندگان مالک باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی بود.

اینطور که از اضافات آقای زنوزی و دوستان‌شان برمی آید فدراسیون و سازمان لیگ باید طبق نظر و سلیقه ایشان لیگ را نیمه کاره رها کنند بدون اینکه قهرمان و تیم‌های صعود کننده به لیگ قهرمانان آسیا و سقوط کننده‌ها مشخص شوند.

از طرف دیگر زنوزی که مدت‌هاست دل نگران حفظ سلامت بازیکنان و اعضای تیمش است، می‌تواند به راحتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کند و حتی به باشگاه‌هایی مثل پارس جنوبی هم یاری برساند. یکی از پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مسابقات گرفتن هواپیمای اختصاصی برای باشگاه‌هاست که زنوزی به راحتی می‌تواند این پروتکل را برای باشگاه‌های تراکتور و ماشین سازی رعایت کند. (که البته این بخش شامل حال تیم نساجی مازندران هم می‌شود.)

باشگاه‌هایی که در ظاهر مخالف برگزاری لیگ برتر هستند، سیاست عجیبی را در پیش گرفته‌اند. باشگاه‌های معترض به برگزاری لیگ مثل تراکتور، ماشین سازی، پارس جنوبی، پیکان، نساجی مازندران و حتی شاهین در حالی که در هفته‌های اخیر به برگزاری لیگ معترض بودند هم تمرینات خود را به صورت مستمر ادامه دادند و هم بازی دوستانه برگزار کردند.

حالا جا دارد از آقای زنوزی و سایر مالکان و مدیران محترم بپرسیم اگر واقعا تیم‌های تحت مدیریت شما قطعا قصد شرکت در ادامه لیگ برتر را ندارند پس چرا تمرینات تیم‌هایتان به طور منظم برگزار می‌شود و حتی در بازی‌های دوستانه هم شرکت می‌کنید؟

به نظر می‌رسد سلامت بازیکنان بهانه‌ای بیش برای آقایان نیست وگرنه اگر قصدشان قطعا انصراف از لیگ بود تمرینات‌شان را هم تعطیل می کردند نه اینکه علاوه بر آن، بازی دوستانه هم برگزار کنند.

برای برخی از مدیران که دغدغه پرداخت‌های مالی به بازیکنان را دارند تعطیلی لیگ بهتر است و به همین دلیلی به هر راه و روشی حتی ادعای دروغ درباره کرونایی بودن بازیکنان که شده می‌خواهند جلوی ادامه لیگ را بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز