معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد:

برپایی جشنواره ورزشی ویژه زنان و دختران روستایی

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۹:۵۲:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۷۴۴۱
برپایی جشنواره ورزشی ویژه زنان و دختران روستایی
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان جشنواره فرهنگی ورزشی دا را یکی از هشت طرح ملی ورزش زنان دولت تدبیر و امید برشمرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی زاد گفت: «دا» نام مادران شیرزن ایران را تداعی می‌کند که روستاهای پرجمعیت را هدف قرار داده و از سال 94 تاکنون توسط معاونت توسعه امور زنان وزارت ورزش و جوانان و با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و هیات‌های استانی در حال برگزاری است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با ارایه توضیحات بیشتر در این باره اظهارداشت: مرحله نخست این جشنواره در سال 94 و در 31 روستا آغاز و مرحله دوم آن در سال 96 و با مشارکت 61 روستا برگزار شد. سومین دوره این جشنواره هم در سال 97 و در 91 روستا اجرا شده است.

فرهادی زاد ادامه داد: همچنین مرحله چهارم آن که در سال جاری قرار بوده برگزار شود به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد که درصورت صدور مجوز از ستاد کرونا از سرگرفته می‌شود.

معاون توسعه ورزش زنان مراحل اجرای جشنواره را اینگونه توضیح می‌دهد که یک مادر بالای 70 سال به عنوان «دا» در روستاهای هدف جهت افتتاح یا اختتام جشنواره معرفی و سپس رقابت‌ها در رشته‌های بومی و محلی مختص هر استان (حداقل سه رشته) برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه صنایع دستی، پخت نان و غذاهای محلی هم در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

فرهادی زاد اظهار داشت: که بر اساس آمار ارایه شده از سوی استان‌ها در سال 96 این رقابت‍‌ها با مشارکت 44 هزار و 690 نفر در 125 رشته برگزار شده است که در سال 97 هم 63 هزار و 155 شرکت کردند و در 190 رشته مسابقه دادند. در 9 ماهه نخست سال گذشته این رقابت‌ها با حضور 44 هزار و 690 نفر از زنان و دختران روستایی در 125 رشته برگزار شده است. 

وی تصریح کرد: همچنین یکی از بارزترین ویژگی‌های این جشنواره معرفی روستا، برگزاری جشنواره غذای سنتی و رقابت‌های آشپزی، صنایع‌دستی نظیر گلیم بافی، حوله بافی و قالی‌بافی، بازی‌های بومی و محلی و مسابقات ورزشی است.

معاون وزیر ورزش جشنواره فرهنگی ورزشی دا را یکی از هشت طرح ملی ورزش زنان دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: به منظور افزایش مشارکت زنان روستایی در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی، توسعه و تقویت ارزش‌های ایرانی و اسلامی منطبق با آیین و رسوم سنتی و ملی و با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی در حال اجراست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز