جهانگیر سیدعباسی:

افزایش توانایی مربی‌گری تیم‌های حرفه‌ای، رویکرد و نگاه جدید آموزش است

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۱:۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۸۵۹۲
افزایش توانایی مربی‌گری تیم‌های حرفه‌ای، رویکرد و نگاه جدید آموزش است
رئیس دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی، با بیان این که همچون گذشته دوره‌های مربی‌گری داخلی و بین المللی خواهیم داشت، گفت: نگاه و رویکرد جدید دپارتمان، افزایش توانایی مربی‌گری تیم‌های حرفه‌ای است و توجه ویژه‌ای به این موضوع برای مربیان ایرانی خواهیم داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، درباره پذیرش مسئولیت جدید و برنامه‌هایش برای دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی، افزود: نیاز به همفکری و مطالعه بیش‌تری دارم و از تجربه دوستان صاحب‌نظر و افرادی که تجربه کار در آموزش را دارند و اهل فن هستند، حتما استفاده خواهم کرد.

مربی سابق تیم ملی ب والیبال ایران با تاکید بر این که آموزش ذاتاً شامل فعالیت‌های علمی و عملی است، گفت: با توجه به شرایط کرونایی ایران و جهان، تلاش می‌کنیم فعالیت‌ها و آموزش‌هایی که نیاز به کلاس‌های حضوری ندارد، تحت وب انجام دهیم تا فعالیت‌های آموزشی والیبال کم نشود.

رئیس دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی، تصریح کرد: همچنین دوره‌هایی که نیاز به فعالیت‌های عملی دارند را نیز انشاالله بعد از برطرف شدن بحران کرونا و در صورت ضرورت برگزاری، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت مجوزهای لازم برگزار خواهیم کرد.

وی با یادآوری این که آموزش و پژوهش وابسته به یکدیگر هستند، ادامه داد: برای کارهای پژوهشی، حتما از دوستانی که در این زمینه صاحب‌نظر هستند، دعوت و از تجربه آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

سیدعباسی درباره برنامه‌هایش برای استعدادیابی، گفت: برای کشف استعدادها، نیاز به همکاری هیات‌های استانی داریم. باید برای تیم‌های جوانان و نوجوانان پشتوانه‌سازی انجام دهیم. بنابراین روند شناسایی استعدادهای والیبال، باید در رده سنی دو سال کم‌تر از دوره سنی تیم‌های نوجوانان دختر و پسر شروع شود.

سرمربی پیشین تیم والیبال شهرداری ارومیه، تاکید کرد: در مجموع، برای فعالیت‌های دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی، نیاز به همفکری و دریافت نقطه‌نظر کارشناسان داریم و کارهای زیادی باید انجام شود.

مدرس والیبال ایران در پاسخ به این پرسش که اولویت‌های کاری دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی چیست، گفت: تا به امروز، دوستان زیادی در زمینه آموزش و استعدادیابی والیبال زحمات زیادی کشیدند که جا دارد ابتدا از آن‌ها تشکر و قدردانی کنم.

وی با بیان این که تا کنون رشد و توسعه والیبال، اولویت نخست کمیته آموزش در برگزاری دوره‌ها بوده است، گفت: در برنامه‌های جدید، اولویت والیبال حرفه‌ای و پیشرفته است که در سال‌های اخیر از آن دور بوده‌ایم.

رئیس دپارتمان آموزش، مربیان و استعدادیابی، ادامه داد: باید تلاش کنیم که مربیان ایرانی، در زمره بهترین و تاپ‌ترین مربیان جهان قرار گیرند. باید برای مربیان سطح اول کشور، داده‌هایی داشته باشیم و کلاس‌های مناسبی برگزار کنیم.

وی ادامه داد: باید برای کسانی که در جای جای ایران آموزش می‌بینند، برنامه داشته باشیم. این افراد در حال حاضر با فدراسیون ارتباطی ندارند. همچنین باید با همکاری هیات‌های استانی و شهرستان‌ها، تیم‌های پایه و پشتوانه‌ برای تیم‌های ملی تشکیل دهیم.

سیدعباسی درباره فعالیت‌های دپارتمان برای مربیان نیز گفت: طبیعی است که تا کنون، فعالیت‌هایی برای مربیان در کمیته آموزش انجام گرفته اما ارتقای سطح فنی مربیان، از اولویت‌های مهم دپارتمان جدید آموزش، مربیان و استعدادیابی است. نگاه و رویکرد جدید دپارتمان، افزایش توانایی مربی‌گری تیم‌های حرفه‌ای است و درباره مربیان ایرانی، توجه ویژه‌ای به این موضوع خواهیم داشت.

وی در پایان ضمن تشکر از رئیس فدراسیون والیبال برای اعتماد به ایشان، گفت: نیاز به کمک و همفکری تمام دوستان در جای جای ایران دارم و حتما از نظرات کارشناسان و اعضای خانواده بزرگ والیبال برای انجام بهتر امور استفاده خواهم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز