تقی اکبرنژاد در گفتگو با خبرگزاری برنا:

حذف کشتی فرنگی از المپیک جزو محالات است/ در کشتی ساحلی هم پتانسیل‌های بالایی داریم

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۰۷:۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۰۱۸۸۱۵
حذف کشتی فرنگی از المپیک جزو محالات است/ در کشتی ساحلی هم پتانسیل‌های بالایی داریم
کارشناس کشتی گفت: حذف کشتی فرنگی از المپیک جزو محالات است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در روزهای اخیر خبری مبنی بر حذف رشته کشتی فرنگی از المپیک جوانان و جایگزین شدن کشتی ساحلی منتشر شد که در ادامه سرپرست فدراسیون کشتی آذربایجان و عضو کمیته اجرایی اتحادیه جهانی کشتی نیز از حذف احتمالی کشتی فرنگی از بازی‌های المپیک 2024 پاریس خبر داد. موضوعی که باعث نگرانی جامعه کشتی و به ویژه فرنگی کاران شد.

تقی اکبرنژاد، کارشناس کشتی، در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: من بعید می‌دانم این اتفاق رخ بدهد. کشتی فرنگی نه تنها در ایران بلکه در جهان طرفداران زیادی دارد و اینکه یک رشته دیگر بخواهد به این سرعت جای آن را بگیرد آن هم به این سرعت محال است. مطرح کردن این مسائل فقط روی روحیه بازیکنان و کشتی‌گیران جوان این رشته تاثیر می‌گذارد هرچند که پیش از این هم یک‌بار در سال 1900 کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک نبود ولی الان شرایط بسیار با گذشته متفاوت است.

او ادامه داد: البته جای نگرانی در خصوص کسب عنوان و مدال وجود ندارد. در همه این سال‌ها کشتی ساحلی ما هم رشد کرده و بارها شاهد درخشش و مدال‌آوری آن در رقابت‌های مختلف بودیم. قطعا اگر فدراسیون بیش از این روی کشتی ساحلی سرمایه‌گذاری کند زمینه رشد بیشتر آن را هم فراهم کرده است. 2/5

نظر شما