مازیار ناظمی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بیش از درآمدزایی به مسئولیت اجتماعی فدراسیون فکر می‌کنم/ اتومبیلرانی و موتورسواری بیننده‌های هزار نفری در دنیا دارد

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۲:۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۰۱۸۸۲۶
بیش از درآمدزایی به مسئولیت اجتماعی فدراسیون فکر می‌کنم/ اتومبیلرانی و موتورسواری بیننده‌های هزار نفری در دنیا دارد
سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: فدراسیون‌های ورزش‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و کارگری مخاطب ما هستند و من بیش از درآمدزایی به مسئولیت اجتماعی و مدنی فدارسیون فکر می‌کنم.

مازیار ناظمی، سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، در خصوص درآمدزایی از طریق رشته‌های زیر مجموعه طی گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: با دستوری که از موسسات عالی پیشگیری مبارزه با کرونا گرفتیم تا حدودی اجازه برگزاری تمرینات و مسابقات بدون تماشاگر را داریم. اتومبیلرانی و موتورسواری رشته بسیار پرطرفداری است و حدود 50 میلیون طرفدار دارد، نه به شکل قهرمان اما هر کسی که گواهینامه موتور یا ماشین داشته باشد، چه قهرمانی و چه همگانی، به شکلی با این فدراسیون سر و کار دارد. این رشته یک جامعه گسترده و وسیعی دارد و مرجع‌های مختلفی از جمله دانشجویان، دانش‌آموزان، موتورسواران معیشتی، دست‌فروشان، پستچی‌ها و... با آن درگیر هستند.

او اضافه کرد: هرکسی که به شکلی با وسیله نقلیه سر و کار دارد می‌تواند در دامنه مخاطبان این فدراسیون قرار بگیرد. از طرفی این رشته مسئولیت اجتماعی بالایی در بحث حفظ جان انسان‌ها دارد. اگر با آموزش رانندگان یک زندگی هم نجات پیدا کند، کار بزرگی انجام شده است. سالی چندین هزار کشته بر اثر حوادث رانندگی داریم، متأسفم بگویم که از تعداد کشته‌های سال گذشته در تهران، 45 درصد موتورسوار بودند. یکی از مسئولیت‌های اصلی فدارسیون در همین حوزه است و برهمین اساس ما در بحث آموزش فعالیت‌هایی را  آغاز کردیم. در این شرایط کرونایی ما می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم، چون وسیله‌های نقلیه انفرادی هستند و اگر بخواهیم رالی در حوزه خانواده انجام بدهیم، تماسی به آن شکل ندارد، اما عدم حضور تماشاگران کاملا رعایت می‌شود.

ناظمی گفت: رشته اتومبیلرانی در بحث درآمدزایی در برخی از کشورها جلوتر از فوتبال است و مسابقات سطح بالایی مثل فرمول یک، بیننده‌های چند صدهزار نفری در سراسر دنیا دارند. این رشته بسیار خاص و درآمدزاست اما در ایران به دلایل تحریمی، انحصار قطعات یدکی و واردات سخت، تجهیزات مورد نیاز گران شده است. ما سعی کردیم با تعاریفی که خودمان داریم و اشکالی که فدراسیون در 15 سال اخیر داشته، ارتباط با مجامع بین‌المللی برای حضور در رقابت‌ها ایجاد کنیم. خیلی وقت است که ما استانداردهای لازم را نداریم تا اتومبیل‌هایمان در سطح آسیایی حضور پیدا کنند. فعالیت ما بیشتر در حوزه موتور بوده است. رالی‌هایی که تا به حال برگزار شده، خوب بوده اما چند سالی است که این رشته در سکون قرار دارد.

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی افزود: در بحث درآمدزایی، بیشتر به آموزش همگانی فکر می‌کنم، یعنی بیشتر در ارتباط با ارتقا مهارت‌ها جهت جلوگیری از اتفاقاتی که می‌تواند برای خانواده‌ها بیفتد و آموزش صحیح رانندگی بیفتد، برنامه‌ریزی می‌کنم. هرچند فدراسیون این توانایی را دارد که بتواند در حوزه‌های مختلف از طریق اسپانسرهای قوی که می‌گیرد در این بخش نیز فعال باشد، چون صنعت خودرو بخش‌های مختلفی دارد از روغن موتور تا موارد دیگر الان همه در کشور ما فعالیت می‌کنند. هرچند واحدهای صنعتی به خاطر تحریم‌های ظالمانه صدمه خوردند و برخی نیمه‌ تعطیل هستند ولی این پتانسیل را همچنان دارند.

او عنوان کرد: ما در تلاش هستیم حوزه لیگ‌های تیمی را برای این ورزش راه بیاندازیم، خصوصا در بخش بانوان. خیلی از کارخانه‌ها مانند سایپا، ایران خودرو و ... بودند که در گذشته تیم داشتند، این تیم‌ها باید دوباره احیا شود تا به شکلی جوان‌ها در قالب تیم‌های باشگاهی وارد مسابقات لیگ شوند.

ناظمی تاکید کرد: در حال حاضر پلیس با اتومبیل‌ها و موتورهایی که ناامنی اجتماعی ایجاد می‌کنند و تخلفات رانندگی دارند، برخورد می‌کند. هیجان بخشی از وجود جوانان است و ما باید از طریق پیست‌های استان‌های مختلفی که در اختیارمان است، فرصتی ایجاد کنیم تا اوقات فراغت این جوانان در پیست‌ها سپری شود. پلیس با این مسئله برخورد قانونی می‌کند. ما هم این آمادگی را داریم تا با همکاری  پلیس درهای پیست‌ها را به روی جوانان باز کنیم تا بتوانند ساعاتی را طبق  تقویم ما در پیست‌ها حضور پیدا کنند.

سرپرست فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در پایان اذعان داشت: این یکی از آن کارهای مهمی است که در برنامه‌ ما وجود دارد که باید درهای پیست‌ها به روی خانوده‌ها و جوانان باز و آموزش صحیح به متخلفان رانندگی داده شود. باید یک نگاه آموزشی، جای نگاه قهرآمیز را بگیرد. دل‌مان می‌خواهد از این فرصت استفاده و روی قشرهای مختلف و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان کار کنیم. بر همین اساس قرار است رالی‌های دانشجویی بگذاریم. فدراسیون‌های ورزش‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و کارگری در این زمینه مخاطب ما هستند. من بیش از درآمدزایی به مسئولیت اجتماعی و مدنی فدارسیون فکر می‌کنم. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز