سیدرضا صالحی امیری:

تالار مشاهیر ورزش مکانی برای کاهش گسست فرهنگی در جامعه است/ بحث هویت سازی اهمیت زیادی دارد

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۱:۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۱۹۰۷۹
تالار مشاهیر ورزش مکانی برای کاهش گسست فرهنگی در جامعه است/ بحث هویت سازی اهمیت زیادی دارد
رییس کمیته ملی المپیک گفت: تالار مشاهیر ورزش ایران مکانی برای کاهش گسست فرهنگی در جامعه است زیرا روح پهلوانی در این تالار دمیده می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سیدرضا صالحی امیری روز سه‌شنبه در آیین گشایش تالار مشاهیر ورزش کشور در روز جهانی المپیک گفت: ما دغدغه‌ای به نام گست فرهنگی داریم و اگر امروز به فکر نباشیم در آینده با ضرر زیادی در حوزه فرهنگی و ورزشی مواجه خواهیم شد. این تالار می‌تواند به رفع و کاهش این گسست فرهنگی کمک کند و موزه نهاد ملی یک کشور است و اگر کسی می‌خواهد تبار  ورزش کشور را بشناسد این موزه همان هویت و تبار محسوب می‌شود.

رییس کمیته المپیک افزود: از این منظر اعلام می‌کنم، تبار ورزش ایران زمین از این تالار افتخارات به تصویر جهانیان کشیده خواهد شد. ایران را به تاریخ، اسطوره، ادب و غنای فرهنگی باید بشناسند نه با نفت و انرژی هسته‌ای. در این مکان تالار مشاهیر روح پهلوانی دمیده شده است.

سید رضا صالحی امیری در آیین افتتاح تالار مشاهیر ورزش ایران و رونمایی از تندیس قهرمانان ورزش کشور اظهار داشت: امروز در این مکان حاضر شدید تا به نسل جدید یادآوری کنید که اگر می‌درخشیم به خاطر حضور انسان‌های بزرگی است که در این جغرافیا درخشیدند. امروز تولد حضرت معصومه است و ما به اهل بیت افتخار می‌کنیم. بعلاوه روز المپیک نیز هست.

صالحی‌امیری افتتاح تالار مشاهیر ایران را با فلسفه  پر کردن گسست فرهنگی جامعه و هویت سازی دانست.

رییس کمیته ملی المپیک گفت : گسست فرهنگی در جامعه داریم و اگر به فکر رفع آن نباشیم به گسل تبدیل می‌شود و نسل جدید ریشه‌های خود را نمی‌شناسد، بعلاوه بحث هویت سازی اهمیت زیادی دارد و هویت چسب بقای یک ملت است. هویت ریشه‌های بنیادی بقای یک جامعه است.

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه اگر کسی می‌خواهد ریشه‌ها و تبار ورزش ایران را بشناسد باید به این مکان بیاید، تصریح کرد: این مکان کالبدی خشک و بی روح نیست بلکه داری معرفت انسان‌هایی است که با عرق  جبین خود این ملت را شاد کردند و افتخارات زیادی به ارمغان آوردند.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: تا فروردین 1400 از 68 تندیس قهرمانان کشورمان رو نمایی می‌شود که 56 المپین و 12 پارالمپین‌ خواهد بود. امروز در این مکان روح پهلوانی دمیده می‌شود و هر کسی وارد می‌شود باید با وضو باشد و با صلوات وارد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز